Mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Snoopy1979, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

Hierbij dan eindelijk het verhaal van mijn bevalling van Eva. Ben er wel weer aan toe om het een keertje van me af te schrijven.

Op 30 december om 5:42 uur braken mijn vliezen. Ik mijn vriend wakker maken die mij een handdoek gaf en ik daarmee tussen mijn benen naar de wc, waar ik nog een hele sloot verloor. Gelukkig kleurloos, dus alles goed met de baby. Ik wilde eerst nog wat gaan slapen, maar na 5 minuten toch maar weer opgestaan en wat dingen in huis gaan doen (caviakooi, vaatwasser enzo ;)). Af en toe wat lichte krampjes. Rond 10 uur de verloskundige gebeld, die kwam om 11 uur langs. De krampjes werden iets heftiger en om de 3 minuten, maar stelden niet veel voor. Ze zou 4 uur later weer terugkomen. Rond 12 uur werden de krampjes toch wel serieus en iets voor 15 uur hebben we gebeld, omdat het leek of ik een soort persdrang kreeg. Ze was er heel snel en heeft gevoeld en ik had al 5 cm ontsluiting. En dat in ongeveer 3 uur tijd! Ze is meteen gebleven omdat het zo snel ging. Rond 16 uur kreeg ik een heel vervelend drukkend gevoel bij mijn anus en dat werd steeds erger. Had inmiddels wel 6 a 7 cm ontsluiting. Heb ongeveer anderhalf uur die persweeen op moeten vangen, dat was echt heel heel heel erg zwaar! Ik hing aan mijn vriend om de weeen op te vangen en zakte regelmatig door mijn benen en de druk was bijna niet om te houden. Rond 17:15 uur vroeg ik wanhopig wanneer ik mocht persen, ze zouden even gaan kijken. Toen had ik nog maar een randje baarmoeder staan en mocht ik voorzichtig mee gaan persen! Op de baarkruk, want Eva lag wat gedraaid. Dat was om 17:45 uur en na een stuk of 10 persweeen, waarvan ik er een paar moest wegzuchten ivm lagere harttonen (au!) is om 18:38 uur onze dochter Eva geboren! Nog een hele verrassing omdat ik ervan overtuigd was dat er een ventje in mijn buik zat. Toen ze op mijn buik werd gelegd dacht ik ook even dat het een jongetje was, vanwege de grootte, maar toen we na 5 (;)) minuten eens gingen kijken wat het was, bleek het een flinke meid te zijn!

Het persen was een grote opluchting en toen bleek dat onze meid behoorlijk groot was (4350 gram en ongeveer 55 centimeter, ik had zo'n 6 a 7 pond in gedachten ;) en de verloskundige ook), was het helemaal een meevaller dat het persen helemaal geen pijn heeft gedaan (het was alleen maar een grote opluchting en ja, wel een beetje vermoeiend ;)) en ik alleen 2 kleine schaafwondjes aan mijn schaamlippen had. Het is me dus alleszins meegevallen, wat ik echt lastig vond is de ontsluiting-persweeen wegzuchten. Maar achteraf gezien is dat alleen maar zo zwaar geweest omdat de ontsluiting zo supersnel ging.

Mijn herstel gaat ook super, 10 minuten na de bevalling zat ik alweer rechtop in bed en 2,5 uur later zat ik gedoucht en al op bed met beschuit met muisjes en mijn ouders op visite. De eerste 2 dagen geplast onder de douche, de 3e dag geplast met spoelen en daarna geen pijn meer daar gehad. Heb alleen erg last van mijn bekken gehad, die heeft het erg zwaar gehad door de grote baby en de snelle laatste centimeters. Maar dat gaat sinds gister ook een stuk beter, kwestie van tijd en toch een beetje rustig aan doen, wat erg lastig is als je je verder super goed voelt!

We zijn supergelukkig met onze mooie dochter en zo dankbaar dat alles zo goed gaat. Ik mag dan wel moeilijk zwanger raken, zwanger zijn, bevallen en borstvoeding geven, daar heeft mijn lichaam gelukkig weinig moeite mee. We genieten met volle teugen! Dit is het mooiste wat er is!

Liefs,
    Snoopy

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mooi bevallingsverhaal! Geniet maar heerlijk van jullie prachtige meisje!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mooie bevalling.
    Gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet ervan.

4. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter en je voorspoedige bevalling! Goed om af en toe eens een positief bevallingsverhaal te lezen, dat geeft de burger moed! ;)

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wat Jana zegt dit geeft de burger moed!
    gefeliciteerd meid!

6. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    Geniet ervan meid!

7. Niet meer actief

Van harte meid!
    En wat heb je het goed gedaan 8)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het besef begint eigenlijk pas nu te komen hoe voorspoedig het allemaal is gegaan en hoeveel geluk ik eigenlijk heb gehad. Met dank aan de verloskundige en natuurlijk ook wel aan mezelf ;).

Enige tip die ik kan geven: probeer niet tegen de bevalling op te zien, laat het over je heen komen en heb vertrouwen in de verloskundige.

En voor degenen die ook een grote baby verwachten, het hoeft dus helemaal niet zwaarder te zijn. Maar misschien is het soms maar beter om het niet te weten, ik heb me er in ieder geval van tevoren geen zorgen over kunnen maken ;)

9. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Snoopy, gefeliciteerd met jullie dochter!
    Goed gedaan!

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Snoopy!
    Wat leuk, gefeliteerd !
    Eva, mooie naam ook ! Kort maar krachtig!
    En dan te bedenken dat je een jongetje in gedachten had!
    Hopelijk was het kamertje unisex en had je niet teveel blauwe kleertjes, hihi !

Het klinkt als een mooie bevalling..
    Word nu elke keer emotioneel als ik iets zie/lees over bevallingen, ik ben er ZOOOOOOOO klaar voor!
    Ik hoop dat ik mijn kleintje ook snel ik mijn armen mag houden..!

Heel veel succes met je kleintje..! Dikke -x-

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jullie trouwens ook heel veel succes met de bevalling! Ik zie dat het voor jullie allemaal ook de laatste loodjes zijn en die zijn toch het zwaarst. Ik was dan ook heel blij en hyper toen de vliezen gebroken waren. Een week geleden zat ik nog af te wachten.... gek idee.
    Hier gaat het verder helemaal super, de borstvoeding loopt goed en de ergste stuwing is weg, was geen pretje, ook niet voor Eva, aangezien ze de borst maar moeilijk kon pakken. Is ook frustrerend voor mama natuurlijk ;).
    We leren haar steeds beter kennen en herkennen nu eigenlijk altijd aan haar huiltje wat er loos is. Het begint steeds leuker te worden! De bevalling is best zwaar (al viel die van mij dus wel mee), maar het allemaal waard!

Liefs,
    Snoopy

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey snoopy

van harte gefeliciteerd met je beer van een meissie gelukkig gaat alles goed met zowel jou als je kleine prinses geniet er maar lekker van het gaat zoo hard als ze er eenmaal zijn

groetjes nathalie ;)

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey Snoopy, ik ben ook echt aan het afwachten!
    Ik HOOP gewoon dat het gaat gebeuren binnenkort, en HOE begint het, haha, met de vliezen? Slijmprop? Weeën? ZOOOOOOOO Spannend allemaal hihhihi..
    Jij hebt het lekker achter de rug.. Ik hoop dat ik ook heel snel mijn bevallingsverhaal kan neerzetten :D

-xxx-

Deel Deze Pagina