kiezen voor een keizersnee?

Discussion in 'De bevalling' started by Chanoetje22, May 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

Jul 3, 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    hoi allemaal,

ik heb een vraag ben bijna 5maanden geleden bevallen door middel van een keizersnee. dit is mij heel goed bevallen. daarom zou ik bij de 2e graag weer een keizersnee willen omdat ik heel erg bang ben om vagnaal te bevallen. mag je er ook zelf voor keizen om een keizersnee te krijgen?
    niet dat ik nu al aan een 2e kindje denk, maar zou het wel vast graag willen weten voor in de toekomst. want als een keizersnee niet mogelijk is dan zal ik heeeeeeeeeeeel goed moeten nadenken of ik dan nog wel een 2e kindje wil..

groetjes..

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    weet het niet zeker maar volgens mij krijg je alleen een keizersnee als er een medische indicatie voor is.
    niet omdat je dat liever wilt.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Je zult inderdaad niet gauw een keizersnee krijgen als daar geen medische reden voor is. Dit komt omdat bij een keizersnee bepaalde risico's zijn voor jou en je kindje. Ze doen het dus pas als het niet anders kan. Dus bijvoorbeeld bij zwangerschapsvergiftiging (zoals bij mij)/HELPP, stuitligging (niet in alle gevallen) of als jij of je kindje in gevaar verkeert. Bovendien denk ik dat je ook zelf voor (een gedeelte van) de kosten moet opdraaien.

Misschien een dooddoener, maar er zijn al zoveel vrouwen vaginaal van een kindje bevallen, waarom zou jij dat niet kunnen? Vertrouw op je eigen lichaam, het is ervoor gemaakt!

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik ben ook bevallen dmv een keizersnee en ik mag kiezen wat ik de volgende keer doe omdat mijn bevalling 46 uur geduurd heeft.
    Ik kan dan bijv van de te voren al zeggen dat ik na 10 uur proberen een keizersnee wil.
    Ik wil zelf heel erg graag op de normale manier bevallen dus ik zal daar zeker ook voor gaan, het lijkt me namelijk geweldig om de kleine op mijn buik te krijgen en gewoon weer lekker zo snel mogelijk naar huis en niet 5 dagen moeten blijven.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ligt eraan waarom je die eerste ks hebt gehad... gewoon kiezen omdat het fijner lijkt zullen de meeste artsen niet mee akkoord gaan.

Ikzelf kan me er echt niks bij voorstellen... ik heb 2x een ks gehad en het herstel verliep meer dan voorspoedig en ik vind het echt een eitje beide keren maar er zelf voor kiezen zou ik echt niet doen. De eerste keer heb ik 40u een normale bevalling gehad met weeèn ed. en wat had ik dat graag afgemaakt of het op zn minst bij een 2de wel kunnen doen. Lijkt me echt geweldig om je kind op je buik te krijgen ed. dat zou me die paar uur pijn echt wel waard zijn (en er is nog zoiets als pijnstilling) Kortom ik zou er nog eens goed over nadenken.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb bij Sam (december 2006) een spoedks gehad (ivm pre-eclampsie/HELLP).
    En ook ik was best wel bang voor een natuurlijke bevalling (best wel heel erg eigenlijk).. stiekem wilde ik ook liever een keizersnede. (heb ook gevraagd wanneer ze wel een keizersnede zouden doen, maar mijn gyn gaf heel nadrukkelijk aan dat hij liever wilde dat ik natuurlijk ging bevallen)

Maar heb me er uiteindelijk aan overgegeven dat het toch "gezonder" is om een natuurlijke bevalling te hebben. En die heb ik gehad. (heb het boek veilig bevallen gekocht, en heb mezelf ingeprent dat het echt beter is voor je lichaam)

Moet eerlijk bekennen dat op moment van bevallen ik liever een keizersnede had gehad, maar dat gevoel was meteen helemaal verdwenen toen ik bevallen was. Want ik kon meteen gaan douchen, kon meteen zelf plassen, geen catheter, geen morfine. En ik mocht ook veel sneller naar huis, ik kon op mijn zij slapen, kon meteen weer plat slapen. Nee natuurlijk bevallen heeft echt wel de voorkeur boven de keizersnede hoor!

7. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    ik loop in het Vu en daar kijken ze toch wel een beetje naar wat je zelf wilt. Dit is wat ze mij vertelden : (dus niet mijn mening!) In principe heb je met een keizersnede meer risico dan met een vag bevalling, maar jij hebt al een ks gehad dus bij een vag. bevalling loop je ook weer een piepklein risico dat je litteken gaat scheuren. Mocht je nu zelf helemaal niet gemotiveerd zijn en super angstig kan er een ks overwogen worden.

zelf wil ik nu bij de 2 ook vag. bevallen al ben ik wel erg bang voor de pijn, maar net als iemand anders hier schreef, wil ik zo graag meteen mijn kindje op mijn buik , en liefst meteen aan de borst. dat ik het dus vag. ga doen (als het kan natuurlijk)

de ks vond ik juist erg tegenvallen, de pijn erna en dat je zo lang moet bijkomen. En nu ik al eenkindje heb hoop ik door een vag. bevalling toch wat eerder op de been te zijn, na een ks mag je ook eigenlij k6 weken niets doen en mijn kindje loopt nog niet eens en moet ik dus zelf tillen.

8. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

Jul 28, 2007
    705
    0
    0
    Zelf ook keizersnede gehad van mijn zoontje. Moet zeggen dat ik ook erg graag weer een keizersnede wilde, maar helaas die keuze is niet aan de moeder. Nu wil ik het ook niet meer en hoop ik dat alles goed gaat komen en de tweede gewoon de bevalling op gang brengt als "het" er klaar voor is.

Uiteraard maakt de reden van de eerste keizersnede veel uit. bij mij was het de ligging van de baby en de baby had het erg benauwd. Kans dat dit weer gebeurt is klein.

Groetjes en succes!

Simone

9. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Volgens mij kan je er alleen voor kiezen om een keizersnee te doen, als hij in stuit ligt, of om andere medische indicatie's.

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Het onhandige bij een tweede ks is idd ook dat je die 6 weken niet mag tillen officieel... En als je oudste dan nog niet zo groot is, is dat bijna niet te doen! Ik heb ook 2x een ks gehad en heb dat niet mogen tillen de tweede keer wel als heel onhandig ervaren.

11. djen

djen Lid

Oct 11, 2007
    89
    0
    0
    Hi,Ik woon in china.hier doen ze heel erg graag een keizersnee en kan je er dus voor kiezen.1 op 2 is keizersnee en de rest gaat met ruggeprik.Ze krijgen over het algemeen maar 1 kind dus ze willen dat zo veilig mogelijk doen denk en ze.Sommige artsen proberen nu wel de natuurlijke bevalling te promoten maar de Chinese dames hebben allerlei redenen dat ze dat niet willen.Zo denken ze dat je geen gevoel meerin je vagina heb na een natuurlijke bevalling.Mijn Chinese gyn wilde dan ook alles weten over mijn bevalling van de eerste in NLd en ofdat het echt verschil maakt enzo.Wat een verschil he?..Ik moet dus wel duidelijk een bevllings plan maken van wat ik wel en niet wil.En met betrekking op een keizersnee dat dat dus een laatste optie is voor mij.

12. Ik krijg 10 juni mijn 2de keizersnede. Dit omdat de ontsluiting bij mijn dochter niet vorderde en mijn gyn met deze tweeling geen risico wil lopen.
    Ligt dus inderdaad aan de reden waarom je er al 1 gehad hebt en of er eventueel nu ook complicaties zouden kunnen optreden.
    Maar op verzoek gebeurt bijna niet. Je moet er een goede reden voor hebben en de gyn moet het ermee eens zijn.

13. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Ha, grappig,

Mijn KZ is ook erg goed bevallen en ik roep nu dus ook dat ik alleen maar een 2e kindje wil als ik weer een KZ krijg!

Grappig dat de ervaringen zo verschillend zijn. Ik vond het heerlijk, een KZ en ook het herstel stelde niks voor!

manytroubles

Share This Page