Mijn bevallingsverhaal en de niet roze wolk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Que, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Mijn dochter had het ook ineens door.
    Er zat een dag tussen bijna niks willen drinken en ineens de flesjes leegslurpen. Dat hoor je idd ontzettend veel bij premature kindjes.

Sterkte meid, zware periode dit.. Probeer ook echt om jezelf te denken he. Is zo belangrijk. Anders ben je straks gesloopt als Sven thuis komt;)

2. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Hee Que
    zag je bericht bij het andere forum, dus ben hier komen lezen. Wat een heftige tijd zeg.. Wat zal je je machteloos voelen.
    Van deze kant heel veel sterkte en ik hoop dat die roze wolk er voor jou ook snel zal zijn!!

3. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hey,

wil je een hart onder de riem steken. Weet uit ervaring hoe moeilijk het is om eenkindje in het ziekenhuis te hebben dat niet goed kan drinken. Onze zoon is prematuur, 34+5 en 1840 gram. Had geen kracht om te drinken en een zeer premature zuigreflex.

Het heeft 4 weken geduurd voordat hij het trucje snapte en zijn flessen vrijwel leeg begon te drinken. Hier was het geen optie om hem mee naar huis te krijgen met sonde.... daar waren ze heel duidelijk in. Gebeurt alleen als een kindje een sonde voor lange tijd nodig heeft!

Weet dat iedere fles die niet leeg gaat een grote teleurstelling teweeg kan brengen. Mijn advies: praat erover! vooral ook met het medisch personeel.. zij kunnen je uit de negatieve spiraal halen zodat je de positieve punten weer ziet.

Tot slot: kon bij onze zoon op;vrijdag, na 3,5 week, alleen nog maar huilen. Zag echt geen vooruitgang, dronk zijn flessen nog lang niet leeg etc.! De volgende ochtend had hij ineens alle flessen leeg gedronken :) En ja, op maandag mocht hij naar huis...

kon me het van te voren niet voorstellen, maar het gebeurt echt! Van het ene op het andere moment hebben ze het trucje door! Het lastige; je weet nooit wanneer dat moment komt!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van Sven.

Ik herken veel in je verhaal. Onze dochter is met 36.6 geboren. 46 cm en 3080 gr.
    1 nacht in het ziekenhuis gelegen, suiker schommelde te veel en kon zich niet op temperatuur houden.
    Toen we haar mee kregen dronk ze uit een cupje, daar ze te moe was voor bv. De eerste nacht thuis ging redelijk, de dag ook, maar ook de kraamzorg zag dat ze steeds minder zuigreflexen kreeg. De nacht was een drama. 1 uur over 30 cc. Kraam zag de volgende dag meteen dat het niet goed ging.
    Ze is toen begonnen met vingervoeden. Dit had ze gelukkig dezelfde dag door, waardoor we de nacht in durfden te gaan. Heel langzaam is ze over gegaan op de fles, daar ze te moe was en geen kracht had voor de borst. Ze kreeg om en om de fles en dan weer met de vinger, anders was ze te moe.

Ook durfden de kraam haar pas op dag 5 in bad te doen. Daarvoor was het te vermoeiend. Ook dit was vermoeiend en had ze een dag nodig om bij te komen.

Na 14 dagen had ze de kracht om zelf uit de borst te drinken. Zelfs toen merkten ik nog als ze voor haar doen te veel op een dag had gedaan, ik beter afgekolfde bv kon geven.

Voor mijn gevoel is dankzij mijn doortastende kraamhulp een ziekenhuis opname vermeden.

Veel succes meid!! Ik merkten hier ook toen ze het trukje van drinken door had, het snel ging.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Que,

hoe is het vandaag met jou en met Sven? Gelukkig lees ik hier een helboel positieve verhalen van iedereen, dat ze het snel doorhebben enz. Ik hoop dat je hier weer wat kracht uithaalt! Ook al lijkt dat nu missch ff moeilijk!

Maar indd misschien vorodat je het weet heeft hij het wel ineens door en gaat het straks super met hem! Probeer ook een beetje aan jezelf te denken, anders heeft Sven straks niets meer aan jou als ie naar huis komt!

Liefs sas

6. Que

Que Niet meer actief

Hey Meis,

Ben nu redelijk aan het instorten!! Vind het zo erg om mijn kleine ventje zo te moeten zien. Wil hem zo graag lekker thuis in zijn bedje hebben. (nu ik het typ rollen de tranen over mijn wangen). Ga vanacht even thuis slapen. Ik kan gewoon echt niet meer. Het sloopt je gewoon helemaal. Nee genieten van mijn kleintje en de kraamtijd is er nog steeds niet bij.

Ga nu boterham eten en weer terug naar het ziekenhuis. Je krijgt in het ziekenhuis alleen ontbijt geen middag of avond eten. En het eten in het restaurant is onwijs duur. Je kan dan echt net zo goed naar huis rijden, want met die nieuwe weg naar zoetermeer ben ik er in 10 min. Gelukkig maar want anders was het echt helemaal niet te doen.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ow meissie toch, ik snap dat je op deze manier niet kunt genieten! De hele zwangerschap kijk je zo naar je mannetje uit, is de bevalling helemaal goed gegaan en super verlopen en dan dit!
    Misschien is het indd even goed om een nachtje thuis te slapen, even op adem proberen te komen en in je eigen bedje. Neem je vanavond een paracetamol en dan ga je samen met je vriend er een beetje op tijd in, ook al slaap je dan niet meteen misschien, maar heb je toch even rust met zn 2en.
    Als er wat zou zijn met Sven, dan ben je er zo! Ik ben ook blij met die nieuwe weg, die nemen wij ook als ik naar ZH zou moeten.
    Wat raar dat je geen eten krijgt behalve ontbijt... Maar vind het ook raar dat als je in het ZH zou bevallen en je moet blijven, dat de partner wel naar huis moet, maar goed dat terzijde. Misschien kunnen jullie bij vrienden/familie eten? Dan hoef je ook niet zo heen en weer te vliegen, ff thuis eten maken, snel eten en weer terug naar het ZH. En dat werkt misschien ook een beetje als afleiding?

Als ik je ergens mee kan helpen, moet je het zeggen hoor! xxx sas

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is zo moeilijk om 'gewoon' naar huis te gaan, maar wel doen hoor! Alleen zo kom je ook een beetje aan je eigen rust toe. En Sven ligt het grootste gedeelte toch te slapen. Hij neemt het je echt niet kwalijk;) En een mama die ingestort is, vindt hij ook niet leuk. Dus af en toe lekker thuis slapen!

Wat je zou kunnen doen is vragen om een pasje voor het personeelsrestaurant. Als ze die hebben.. Toen onze dochter in het zh lag, kregen we zo'n pasje en aten daar elke dag. Ideaal.

9. Que

Que Niet meer actief

@ Sas
    Toen met mijn bevalling waren we binnen 7 min in het ziekenhuis. Auto daar voor de deur neer geknalt en de volgende dag heeft mijn vriend de auto pas weggehaald. Geen boete niets. In het franciscus krijg je die wel zo.

Helaas is eten bij vrienden of fam geen optie omdat je dan daar erg lang zit omdat ze alles willen weten.

@ Maja
    Zelfs het personeel moet betalen voor eten. ze krijgen alleen 50 cent korting.
    Het is echt schandalig wat ze vragen. Voor een 2 thee en een gevude koek en een sultana ben je 7,50 kwijt.............

We hebben nu even heerlijk samen een pizza gegeten. Ga zo om 8 uur weer terug naar de kleine man. Dan kan ik hem zijn flesje van 9 uur geven en dan terug naar huis. Onder de douche en dan heerlijk bedje in. Ik mag ze de hele nacht bellen in het ziekenhuis om te vragen hoe het met hem gaat. Ook weet ik welke zuster nachtdienst heeft en daardoor durf ik het wel thuis te proberen.

Ik hoop dat mijn hoofdpijn morgen een beetje is gezakt en dat ik me weer wat sterker voel.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Wat een zwarte wolk boven jullie kraamtijd.
    Ik hoop dat het vanaf nu elke dag alleen maar beter gaat en dat je straks weer dubbel en dwars mag nieten van het wonder dat SVEN heet!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoop dat je een beetje rust hebt kunnen nemen vannacht. Valt ook niet mee om je mannetje achter te laten he. Maar wel ff beter, even afstand nemen en zelf een beetje opladen!

Op die weg zit amper verkeer... ik heb er tot nu toe bijna altijd alleen op gereden als ik naar zoetermeer ging! En vind die parkeerplaatsen voor de deur ook super handig, dichterbij dan die van SFG. Maar echt voor de deur gooien is beter natuurlijk!

Als je aangeeft bij je vrienden en familie dat je het er niet continu over wilt hebben, zou hetdan nog steeds geen optie zijn? Kan me voorstellen dat je daar ook geen zin in hebt hoor!

xxx sas

12. Que

Que Niet meer actief

Lieve kleine Sven ligt sinds vanmiddag aan de hart monitor.

Hij heeft om 12 uur zijn sonde voeding gehad. Ik kon wel gaan eten zei de verpleegster. Toen ik rond half 1 terug kwam was de kinderarts en al geweest. Hij had een hele snelle rare ademhaling tijdens zijn voeding. De arts heeft op het eerste oog niets kunnen constateren en wilde dat hij aan de monitor werd aangesloten.
    De kinderarts denkt dat hij tijdens zijn voedingen misschien te weinig zuurstof of id heeft waardoor hij niet genoeg energie heeft om zijn flessen leeg te drinken.

Zijn ademhaling moet tussen de 40 en 60 zijn en zit de ene keer op 99 en op het andere moment 36/37 en ook ergens tussen de 40 en 60 in.

Ze gaan dit nu 24 uur monitoren. Morgen rond 15.00 uur word dit verder besproken met de kinderarts. Het kan zijn dat ik dan wordt doorgestuurd voor een longfoto en een hartfilmpje.

Echt keer op keer hoop je dat de dag beter zou zijn dan de vorige dag maar keer op keer zak je steeds verder weg in het drijfzand.

Please please please laat het morgen een betere dag zijn dan vandaag!!!!!

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Kutzooi Que! Ik had gehoopt op een positief bericht vandaag, maar van je laatste bericht word ik erg verdrietig :(
    Ik weet niet goed wat ik zeggen moet of kan... Ik hoop heeeeeeeeeeeeel erg met jullie mee dat de dag morgen beter is.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Och jeetje!
    Ik lees je topic en ik krijg er kippevel van.
    Ik steek een kaarsje aan voor jullie kleine mannetje en ik duim heel hard dat het snel beter mag gaan.
    Dat hij lekker mee naar huis mag en jullie kunnen gaan genieten..
    Heel veel sterkte!

Dikke knuffel!!!

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat erg Que! Het is inderdaad absoluut geen roze wolk als het niet goed gaat met je kindje. Ik duim voor je dat het morgen en de dagen daarna steeds beter gaat.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Jeetje Que!! Wat klote dit weer zeg!! Ik zou me geen raad meer weten geloof ik...
    Hoop dat het vandaag beter met hem gaat!! Sterkte!! xxx sas

17. Que

Que Niet meer actief

Vanmiddag heb ik de kinderarts gesproken..

Gelukkig hebben ze niets kunnen vinden in die 24 uur monitor. Ja dat hij raar ademt maar ze vind dat niet zorg wekkend. Ik heb net een andere speen gekocht voor in mijn difraxfles en hopen dat hij daardoor zijn fles beter leeg gaat drinken.

Ook hebben we een termijn gekregen waarin we naar huis mogen. Binnen nu en 1,5 week. Als hij voor het weekend niet goed drinkt gaan ze ons vanaf maandag leren sonde voeding te geven. Ze willen gewoon dat hij naar huis toe gaat en daar ben ik heel erg blij om.

Ook mag hij gelukkig van die K*T monitor af dus vanavond mag ik weer een heerlijk rondje wandelen over het parkeerterrein van het ziekenhuis.

Ik hoop dat hij zijn fles van vanavond 9 uur leeg drinkt met die nieuwe speen!!

Duimen jullie voor mij mee ladies?????

18. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Que, heeft een logopediste die fles aangeraden of niet?

Hoop inderdaad dat het snel beter gaat en dat hij naar huis mag zonder sonde voeding!!

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Natuurlijk duim ik mee! Wat goed dat Sven van de monitor af mag. Ik hoop dat alles vanavond goed gaat en hij de fles helemaal leeg drinkt. Dat is dan alweer een stap vooruit.

20. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Que, je verhaal is zo ontzettend herkenbaar. Het brengt meteen weer allerlei emoties naar boven. :(
    3 x heb ik geen roze wolk gehad na de bevalling. Wat ik wel gedaan heb, is wat jouw plan eigenlijk ook al is: rust nemen als hij eenmaal thuis is, bijkomen en samen genieten. En daarna pas was de rest aan de beurt.
    Veel sterkte de komende dagen en weken. Ik zal voor jullie bidden.

Deel Deze Pagina