De vraag zegt het al he?! Even kort mijn verhaal. Ik heb een navelbreuk en daar heb ik echt verschrikkelijk veel pijn aan.. zoveel pijn dat ik af en toe amper kan lopen of zitten. Heel jammer want zonder dit heb ik een super zwangerschap. Nu heb ik net de VK aan de tel gehad en die heeft mij aangeboden, dat als ik er maandag nog zo doorheen zit (dan 38 weken) ze eventueel willen gaan regelen dat ik ingeleid mag worden. Ik vind het heel dubbel allemaal.. aan de ene kant denk ik, laat maar dan nog maar (minimaal.. voordat ze gaan strippen) 2 weken met deze helse pijn 'lopen'.. en aan de andere kant denk ik.. ik kan die pijn maar kwijt zijn. Het liefst beval ik thuis, zonder pijnstilling enz... maar nu denk ik als ik zonder pijnstilling moet gaan persen ga ik helemaal kapot van de pijn.. (heb nu al pijn bij poepen aan de breuk..(sorry)) Wat zouden jullie doen en wanneer nodig.. welke pijnstilling zouden jullie me willen aanraden.. ben best bang voor inleiden. Beval nog steeds het liefst spontaan en thuis Ik hoop op antwoorden.. bedankt alvast. Liefs Manny
Lastig.. Bang zijn voor inleiden hoeft echt niet, maar een natuurlijke bevalling is natuurlijk zowel voor jou als de baby prettiger.. Maar ja.. Niemand kent jouw pijn. Als je zo veel pijn hebt aan de navelbreuk dat je die 2 weken niet meer doorkomt.. Tja.. Dan zit er niet veel anders op. Als je het nog wel trekt zou ik het zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Persen met de navelbreuk moet je sowieso of ze je nou inleiden of niet. Heel veel sterkte!
Ik ben ingeleid d.m.v. een hormoonveter, dit wilden ze eerst proberen omdat mijn bm nog niet verweekt was. Door die veter kreeg ik aan het einde van de middag ineens een weeenstorm. Ik ging van 2 cm naar 8cm in 1 uurtje tijd en toen nog 15 min tot 10cm. Het is mij 100% meegevallen, ik vond het heerlijk. Tja ik was echt helemaal in mezelf gekeerd, in een soort cocon en dat is mij prima bevallen, ik kon de pijn heel goed aan. Toen ik sem op mijn buik had, was ik alles vergeten.. hoe cliche hihi. Maar zoals vosje 2000 ook al zegt, ik weet niet hoe jij in elkaar zit en met pijn omgaat en waar jou pijngrens ligt. Maar je bent in het ziekenhuis en dus in goede handen. pijnstilling bij de hand, dus t gaat helemaal goed komen met jou hoor. Wees niet bang, klinkt misschien raar, maar probeer te genieten. Bevallen is zo iets moois!! ik wil deze tweede keer mijn kindje zelf aan pakken als het mag/kan. Heb er zo'n zin in! succes en you can do it! ( ik heb trouwens een liesbreuk, dus ze moeten bij mij tegendruk geven tijdens het persen.. vorige bevalling had ik de breuk ook al, maar niets van gemerkt, je bent gefocust op hele andere dingen hihi)
Hai Hoe ver was je toen ze je inleidde? Ik heb een hoge pijngrens... en heb al eens een bevalling gedaan alleen dan zonder inleiden en gewoon thuis.. tot de 9 cm dan. Ik zou ook willen dat ze eerst alles proberen en als laatst pas wee opwekkers oid. Ik zou ook pas pijnstilling vragen wanneer ik het niet meer trek. De vk was bij de vorige bevalling al onder de indruk over hoe goed ik ermee omging. Het liefst beval ik alsnog thuis en ik zal ook zeker pas gaan vragen om inleiden als ik het echt niet meer volhou. Ben echt geen kleinzerig persoon... zal wel even een foto plaatsen. (niet dat je dan de pijn kunt zien, maar wel een idee van de breuk)
wow, ja dat is een lekkere breuk.. hmm wat zegt je vk ervan? je kunt wel gewoon mee persen e.d of moeten ze ook een soort van tegendruk geven. weet niet precies hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik ben ingeleid vorige keer omdat ik al 2 dagen met een scheurtje in mijn vliezen liep, de bevalling wilde gewoon niet komen. Ik ben op de uitgerekende datum opgenomen s'morgens en toen ik die veter kreeg zei de vk nog; nou dit duurt wel tot morgen hoor, dus ik blij want t was koninginnedag..maar helaas haha meneer wilde een koningskindje zijn denk ik. Ik was blij dat t met die veter kon, ik ben bang voor naalden dus een infuus had ik niet prettig gevonden. Maar hoorde dat je daar ook een weeenstorm van kunt krijgen. Ach ik ben uiteindelijk ingeknipt en geholpen met vacuumpomp omdat sem zijn hartslag minder werd. Hechten vond ik het ergste van de hele bevalling, toen pas heb ik gescholden haha. Hopelijk kan ik dit keer lekker thuis bevallen.
Ja ze moeten idd tegendruk geven wanneer ik ga persen. Ik ben er nog niet over uit.. ik had me zo voorgesteld dit x ook thuis te bevallen ( vorige x ook thuis bevalling, maar voor de laatste cm naar het ziekenhuis) Ik hoop dat ik nog iets kan vinden om de pijn te onderdrukken en als dat zo is dan wacht ik gewoon tot wanneer ons meisje zin heeft om te komen. Ben wel bang voor inleiden hoor pfff.. ook al had ik bij de vorige x ook een flinke weeenstorm. Ben bang voor het inknippen en met de vacuum halen enz.. Komt denk ook omdat ik dat 4 weken geleden allemaal heb meegemaakt bij me zusje haar bevalling.
ja slimmie, stond je daar met je neus bovenop toen? Kan me voorstellen dat t geen pretje is om dat van dichtbij mee te maken. Ik heb niets gemerkt van de knip of de pomp, echt helemaal niets! was echt in mezelf gekeerd. Die weeenstorm was heavy maar liever dat, dan bijv 17 uren gewone weeen en ontsluiting die niet wil vorderen. Nu had ik opzich nog kracht over om te persen. En dat heb je ook nodig. Hopelijk kun je gewoon lekker thuis bevallen en gaat t allemaal goed. Stomme navelbreuk ook, niets aan.
Nee was idd geen pretje om van dichtbij mee te maken, maar zou het zo weer doen. Ik vond het een schitterende ervaring, maar ze had beter na mij kunnen bevallen Ik hoop ook dat ik alsnog thuis kan gaan bevallen en dat alles goed gaat.. Nee idd niks aan Bedankt voor je reacties meis! Liefs Manny
Klinkt echt niet fijn die navelbreuk. Lijkt me ook heel pijnlijk om dan weëen op te moeten vangen. Hier deze keer ingeleid. Ik vond het pittig. Vanaf dat ik gel kreeg, kreeg ik al best heftige weëen die ook nog eens weinig deden. Toch zou ik als ik jou was voor inleiden gaan en dan meteen een ruggeprik vragen. Daar doen ze helemaal niet moeilijk meer over tegenwoordig en zeker met die navelbreuk is het dan te doen. Want je voelt in principe gewoon echt niks meer. Ik had een infuus met pijnstilling, maar vond dat echt nauwelijks wat doen. Dus daar zou ik niet meer voor gaan. Komt nog bij dat je bij inleiden heel veel op bed moet blijven liggen, aangesloten aan allerlei draden en dat is voor jou met die navelbreuk al helemaal niet fijn.
Ja meid, daar zeg je me wat... ik ga er dit weekend heel goed over nadenken en maandag bij de vk ga ik alle voor en nadelen even rustig doornemen Lees trouwens nu ook in ene overal dat veel vrouwen ondanks dat ze een ruggenprik hadden gehad, ze de pijn toch gevoeld hebben
Ik ben ingeleid met 38+5. Eerst hormoongel omdat ik nog maar 1 cm had, hierdoor kreeg ik lichte weeen. Toen vliezen gebroken en een weeenstorm. Omdat ontsluiting niet vorderde(verkrampte mij te erg) heb ik een ruggenprik gehad, de laatste 2 cm was deze uitgewerkt en ook met persen een weeenstorm gehad, 45 minuten nonstop geperst. Ze zeggen weleens dat je lichaam bij inleiden geen tijd heeft om aan de pijn te wennen, het is vaak van niks naar alles, dit was bij mij goed te merken en ik kon de pijn slecht aan. Wat dat betreft had een natuurlijke bevalling beter geweest. Toch zou ik het in dezelfde situatie weer zo gedaan hebben, ik zat namelijk door mijn zwangerschap onder de uitslag en krabte mijn hele lichaam open, nog 3 weken zo door gaan leek me echt verschrikkelijk, dus vandaar dat ik het toch fijn gevonden heb.
Ik vond inleiden echt geen probleem bij mijn 1e... Zou er nu zo weer voor kiezen Dus tja ik zou het wel weten. Kan maar achter de rug zijn toch. En met pijn rond lopen is ook niet fijn...
2 keer ingeleid ivm pre-eclampsie. 2 keer was mijn lichaam niet klaar om te bevallen en kan niet anders zeggen dan: inleiden, echt niet weer!
Oke hele verschillende ervaringen dus... Gister en vandaag verlies ik al steeds kleine beetjes slijmprop.. dus ik hoop dat het inleiden helemaal achterwege kan gaan blijven en ik er verder niet eens over hoef na te denken In ieder geval bedankt voor jullie reacties. En ik hoop dat het hier allemaal alsnog natuurlijk door gaat zetten!
Als je voor inleiding kiest houdt er dan rekening mee dat het ook vrij lang kan duren! bij mij zijn ze op maandagochtend begonnen met inleiden door middel van een ballon (raad het niet aan!) weinig effect aan het einde van de dag, opnieuwe een ballon ingekregen (wat ik eigenlijk niet wilde maar ze haalde me over) daarna weer weinig effect, volgende morgen (dinsdag dus al) overgestapt op Gel, iets meer effect maar nog steeds weinig, einde van de dag weer gel gekregen en de woensdag zouden ze een rustdag inlassen... Gelukkig braken van dinsdag op woensdag nacht spontaan mijn vliezen en is de bevalling begonnen, ruggeprik gekregen, weinig last van weeën gehad, s'ochtends om 7.30 had ik 2 cm s'middags om 14.15 mocht ik al beginnen met persen! Uur aan het persen geweest helaas zonder resultaat (kleine was ook nog niet ingedaald) en uiteindelijk werd het een keizersnede.... (overigens had ik zelf nog geen ontsluiting toen ze begonnen met inleiden als je dat wel hebt gaat het vaak wel ietsjes sneller) Wat ik dus wil zeggen is dat je er ook rekening mee moet houden dat het wat langer kan duren! Vaak denken mensen oh binnen 24 uur is de kleine er wel maar dat is dus lang niet altijd zo! Succes met alles en hopelijk zet het toch nog spontaan door