BEVALLINGSVERHAAL Woensdagnacht (4 nov. ) had ik de hele nacht erge rugpijn echt een ongesteldheidsgevoel.. ik dacht zal wel niks zijn... nou sochtends bij het opstaan verloor ik wat wit doorzichtigslijm maar verder niks.. rugpijn was ook weg.. Smiddags hadden we een afspraak staan voor ctg en consult gyn.. en die gyn had et al helemaal over inleiden na de 42 weken want hij zag me niet snel bevallen hahah.. nou eenmaal thuis gekomen verloor ik mijn slijmprop met een hoop bloed.. nou 5 minuten later begonnen mijn weeen al!! en direct om de 5 minuten.. dus erg heftig.. om 7 uur heb ik de vk gebeld en die kwam om 8 uur even kijken Ik had pas 1cm ontsluiting maar de weeën waren goed dus ze dacht wel dat het ging doorzetten. Ze zou om 10 uur nog een keer komen kijken. Toen ze er toen weer was kwamen de weeën al om de 3 minuten en toen ze ging kijken had ik pas 2 cm ontsluiting en de kleine was nog niet ingedaald.. Dus ging ze naar het ziekenhuis bellen om te overleggen met de gynaecoloog en van hem moest ik alvast naar het ziekenhuis komen. Eenmaal in het ziekenhuis werden de weeën nog heftiger en ben ik onder de douche gaan zitten en om 2 uur zou mijn eigen vk nog even komen kijken of ze al verder was ingedaald anders ging ze me overdragen aan de gyn. Nou om 2 uur had ik nog steeds 2 cm ontsluiting en de kleine was niks verder ingedaald. De eerstelijns vk werd erbij gehaald en samen hebben ze besloten mijn vliezen te breken in de hoop dat ze verder zou indalen. Dus Corien( mijn vk ) moest heel hard op mijn buik Noelle naar beneden douwen en de andere vk brak mijn vliezen en plaatste gelik een elektrode op het hoofdje.. Wat een pijn joh als ze zo je vliezen breken! Een half uur later kwam ze terug met de mededeling dat ik een ruggeprik moest nemen aangezien het nog heel lang ging duren! Naja moet dan maar.. kreeg gelijk een infuus en vervolgens kwam de anesthesist om te prikken.. Hele sjaggo vent! Nou ik mijn rug bol maken en colin en de verpleegkundige mij tegen houden om niet naar voren te gaan.. Maar ik ben blijkbaar erg moeilijk te prikken want ze hebben mij 8 keer moeten prikken voordat de ruggeprik zat, en toen werkte ie nog niet! Daarna kreeg ik ook nog een infuus met weeenopwekkers en kreeg toen een weeenstorm die ik niet meer kon opvangen! Om 7 uur werd ik weer getoucheerd en toen had ik 4 cm ontsluiting maar het hoofdje zat nog heel hoog dus kreeg ik een staafje ingebracht aan mijn placenta om de weeën te meten. Om 11 uur was het echt helemaal niet meer te houden en heb ik op de alarmbel gedrukt dat ze moesten komen.. nou ze kram en ging me weer toucheren en had nogsteeds 4,5 cm ontsluiting en ze was niks verder ingedaald dus ze ging de gynaecoloog erbij halen. Deze kwam sneller dan ik dacht en die voelde ook en die zeid gelijk ik kan je nog wel 5 uur doorlaten gaan, maar dan wordt het waarschijnlijk nog een ks dus aan jou de keus Ik wilde dus de keizersnede want ik trok het echt niet meer en wil niet nog meer pijn lijden voor jan lul. Nou om 2 uur was ik eindelijk aan de beurt en ook deze anasthesist kreeg de spinaal niet geprikt.. hij is echt een kwartier aan het prikken geweest voordat t eindelijk goed zat.. en toen was alle pijn ook gelijk weg! HEERLIJK! En om 14.35 is dan eindelijk onze mooie dochter Noëlle geboren. Van de keizersnede heb ik heel veel last en kan amper lopen. Ergste vind ik nog dat ik de kleine niet zelf uit haar bedje kan halen als ze huilt! Verschrikkelijk vind ik dat! Ook dat colin mij moet helpen met naar de wc gaan en kraamverband indoen omdat ik moeilijk kan bukken. Ik ben nu nog bezig met het verwerken van mijn bevalling want ik had het zoooo graag op de natuurlijke manier afgemaakt en gelijk mijn mooie meisje op mijn buik gehad.
Voordat men denkt dat ik overdrijf met mijn ruggeprik, hierbij de foto Op al die rode puntjes ben ik geprikt.
gefeliciteerd met je meisje en geniet ervan!! jeetje meid wat een bevalling zo is het bij mij precies het zelfde gegaan!! sterkte met het opknappen van je ks...
meis wat een verhaal kan me voorstellen dat je dit moet verwerken. je hebt wel een prachtig kindje zo op de foto te zien. ben zelf ook geholpen met een keizersnee en vond dat een behoorlijke tegenvaller. alleen ik heb er naar toe kunnen werken ik wist t al een tijdje. ik had ook in mijn hoofd het plaatje van een kindje bloot op je huid. maar helaas moest ik ruim 4 uur op de ok blijven. veel praten erover dat helpt je verwerking. en een keizersnee is een zware buikoperatie dus hou jezelf in acht
Brrrr... ik kijk veeeel liever naar je eerste foto! Gefeliciteerd en veel succes met opknappen. Rustig aan doen hoor!
Gefeliciteerd!! Hopelijk ben je snel weer op de been, en kun je helemaal genieten van jullie prachtige dochter. Grappig om te lezen dat we dezelfde verloskundige hebben.
@Roos: Ja klopt. Ik heb tot nu toe allen Corien nog gehad. Lieve rustige vrouw. Bij mijn volgende afspraak ga ik Meriam leren kennen.
Meriam heb ik meer gehad en die is een stuk vrolijker en uitbundiger! Heb haar vandaag voor het laatst gezien Ik weet niet of je ooit op de julianalaan geweest bent voor controle, maar das het huis van meriam
Nee daar ben ik nooit geweest. Mijn eerste afspraak was toen ze net een paar dagen in het ECT zaten. Mijn schoonzus heeft bij beide bevallingen Meriam gehad, en die reed op de automatische piloot naar de Julianalaan toen we samen naar de vk zijn gegaan.
OMG wat een heftig verhaal! en dat prikken vind ik echt schandalig.. Je hele rug is bont en blauw! die zal ook wel pijn doen en dan nog een keizersnede erbij OMG jij hebt echt veel pijn volgens mij. Ik heb met je te doen... Ik wil je wel nog even feliciteren voordat ik het vergeet! Van harte gefeliciteerd!!! en de naam is ook zo mooi! Probeer een beetje te genieten van je kraamtijd....Knuffel!
hey nog gefeliciteerd maar wat een mooie kindje maar ze hebben je echt geod geprikt zeg, zo das ook niet netjes. naar ik heb ook na 24 uur een ks gemoeten mar je moet echt rustig aan doen, ik kon wel na 2 weken zelf de kleine op pakken en snap jou bedoeling helemaal met op je borst leggen, dat gevoel hebben wij neit gehad en die oerkracht van persen heb ik ook niet gehad, helaas en hoop dat ik dit kindje wel natuurlijk ter wereld kan brengen, geniet ervan en doe echt rustig aan, ik heb tot 1 jaar af en toe nog wel eens wat gevoeld, niet pijnlij maar ff steekje of zo , succes
pff, ik had al een blauwe plek van 3x misprikken... heb er stiekem wel wat last van gehad (wist alleen niet dat het blauw was, en wist ook niet van het misprikken). Maar wat een bevalling, en de pijn van de ks, die gaat weg!!! Gefeliciteerd nog! Daphne