Laten strippen of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Klein en hip, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein en hip

24 nov 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Op dit moment ben ik 38,5 week zwanger (uitgerekende datum is 5 december) van een 2e kindje. Alles gaat volgens het boekje alleen de laatste weken heb ik enorme zwangerschapsjeuk (welke verergerd) waardoor ik erg slecht slaap en mezelf helemaal open krab.
    Ik heb alles geprobeerd en het enige wat eventjes helpt is mentholgel.

Nu heb ik er met de verloskundige over gehad en zij zou mij wel willen strippen. Zelf weet ik het niet zo goed omdat ik denk dat een baby niet voor niets in de buik wil blijven maar aan de andere kant moet ik ook mijn energie bewaren voor de bevalling.
    Mijn vriend denkt erg praktisch en ook over de toekomst van het kindje. Voor een kind is het nl. niet leuk om rond 5 december jarig te zijn. Nu denken wij dat het voor 5 december leuker is dan na 5 december.

Wat vinden jullie? Laten strippen voor 5 december? Of afwachten? Bij de eerste liep ik over tijd.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    hmm.. denk dat ik voor strippen zou gaan..

Het kan werken, maar het kan ook niks doen. Zou het proberen

3. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Doen wat goed voelt.

Zelf vind ik 5 dec voor een kind misschien wel lastig maar toch ook niet erg lijkt mij? Mijn meisje is van 10dec en me zoon 13 dec uitgerekend die zou dus net Zo goed 5 dec kunnen komen, mij maakt dat echt niets uit!! 😁

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Word je ook onderzocht voor zwangerschapscholestase?

Over het strippen: als je kindje er niet klaar voor is, dan helpt strippen ook niet. Persoonlijk vond ik het wel de moeite van het proberen waard omdat ik wilde voorkomen dat ik te ver overtijd ging, maar ze hebben mij drie keer gestript voordat het iets ging doen. Ik ben met 40+3 bevallen.

Je kindje is nu helemaal af en groeit in de laatste weken maar weinig. De natuur zijn gang laten gaan is in de meeste gevallen het beste, maar als jij nu al zo'n jeuk hebt, is het misschien beter om snel te bevallen voordat het erger wordt.

5. Klein en hip

24 nov 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daarop hebben ze mij onderzocht en dat is niet ter sprake. Het is gewoon hormonaal maar super vervelend...

Ik denk ook dat strippen niet erg voor het kindje is. Als het dan komt, dan is het er klaar voor maar vind het lastig de keuze te maken (zoiezo kan ik slecht keuzes maken in de zwangerschap, haha)

6. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik ben bij de eerste 2x gestript en het heeft niets gedaan, kindjes was er idd denk ik niet klaar voor ;) of mijn eigen lijf haha kan natuurlijk ook.

Maar het kan natuurlijk wel net even het zetje geven.
    Je moet idd gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat strippen nauwelijks kwaad kan doen, tis alleen niet fijn :(

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

gaat het goed met de baby? dan zou ik niet strippen.
    40 weken is alleen maar goed, kan hij/zij nog even spekkies verzamelen.

8. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ik ben drie keer gestript vanaf week 40. Uiteindelijk met 41 weken ingeleid. Strippen heeft niets gedaan.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou strippen proberen. Als je lichaam en baby er niet klaar voor zijn gebeurt er niks.
    Mij proberen ze al vanaf 38 weken te strippen. Ben inmiddels 41.1 en lig met een baloncatheter te wachten tot ik kan worden ingeleid. Strippen heeft hier helemaal nisk gedaan.

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Linksom of rechtsom, je bevalt hoe dan ook rondom 5 dec als je op 5 dec bent uitgerekend. Dus, ik zie niet in waarom die datum bij het strippen meespeelt? Wie weet wat moeder natuur anders doet. Mocht je twee weken over datum lopen dan is het kerst...

11. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant

Spannend! Veel plezier en succes! 😀

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook gestript met 38 weken in de ochtend en savonds bevallen. Als je lichaam en baby er klaar voor zijn helpt het strippen om de boel op gang te brengen.

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hier strippen ze pas vanaf 41 wk... Ik moet wachten tot maandag :(

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Je kan het altijd proberen. De kans is groot dat het niets doet, maar het kan net het zetje geven.
    Bij mijn 2de zwangerschap had ik op het einde ook zo vreselijke jeuk. Echt verschrikkelijk was dat. Ik hoop niet dat ik dat weer krijg. En die menthol zalf reageerde ik erg gevoelig op. Koude douche hielp nog het beste en daarna vette crème erop. Maar bij mij was het toen hoog zomer, nu is een koude douche niet zo lekker natuurlijk.

15. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik ben nu 3 maal gestript (vanaf 40wk) zonder succes. Dus als jouw lichaam en je kleintje er niet klaar voor zijn, zal er ook niks gebeuren. Persoonlijk vind ik 38wk wel een beetje erg vroeg om dan al te strippen.

Ook al heb je lichamelijke ongemakken, probeer daar dan een goede oplossing voor te vinden en je kleintje wel zo lang mogelijk in je buik te houden.

En ik begrijp heel goed dat 5 december geen voorkeur heeft. Het was mijn angst ook, 2 weken overtijd gaan en dan op 5 december bevallen. Ik wilde dat echt voorkomen.
    Maar ja...de natuur stemt zich ook niet af op feestdagen en de kans is bij mij aanzienlijk aanwezig dat de kleine toch op 5 december gaat komen (als de natuur niet zelf zijn werk doet en ik ingeleid zou moeten worden). Ik heb me erbij neergelegd...er zijn ergere dingen dan geboren worden op een feestdag.

Ik hoop dat je snel verlichting vindt voor je jeuk.

Deel Deze Pagina