Mijn bevallingsverhaal:)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tinkerbell81, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Las dat er behoefte was aan bevallingsverhalen;
    Bij deze de mijne:D (was een superbevalling dus je hoeft niet bang te worden :D )

Woensdagochtend had ik mijn zoontje naar de creche gebracht en toen ik thuis kwam ging ik naar het toilet en zag ik dat ik een beetje slijm met heel klein beetje bloed was verloren; een stukje slijmprop dus...helemaal blij natuurlijk (ik was 40 w 1d zwanger) en ben lekker achter de laptop gedoken...
    Binnen 3o minuten kreeg ik wat krampjes in mijn buik, maarja die had ik de afgelopen dagen al vaker gehad dus had niet echt in de gaten dat t wat zou kunnen zijn...
    Heb nog lekker met mijn moeder aan de telefoon gezeten, was nog van plan om de deur uit te gaan om ff knuffeltje vanmijn zoontje te brengen naar de creche die 15 km verder op zit (die was ik vergeten sochtends mee te geven)..en zei tegen mijn moeder dat ik weer wat krampen had en van die slijmprop...die zegt tegen mij moet je niet ff kijken om de hoeveel minuten ze zijn...ik dacht ach tsja naja doe t maar...en iderdaad er zaten maar 6 minuten tussen...
    Toen toch maar voor de zekerheid mijn vent gebelt die 1 uur rijden van ons huis werkt...maar voelde me een soort van schuldig omdat ik d8 dat t vals alarm zou zijn; maar op aandringen van mijn moeder toch maar gedaan...
    Na 1 uur kwam hij dus thuis en was ik al op bed gaan liggen , wachten tot hij kwam (krampjes waren heftiger maar nog steed goed te doen)
    Toen hij binnenkwam werden ze wat vervelender, ben wezen douchen om te kijken of t wegging, maar dat hielp niet...heb toen ook maar gezegd dat hij de VK moest bellen (om 1200 was zij er) ...(wij mochten meteen bellen als ik d8 dat ik weeen had omdat ik met mijn zoontje ook binnen 3/1/2 uur ben bevallen) de vk stond binenn 5 minuten op de stoep, ging toucheren had 3 cm en moesten meteen naar t ziekenhuis...Het ziekenhuis is nog geen 5 minuutje rijden van hier en in de auto werden de weeen al scherp; maaarrrrr nog steeds te doen (auto moest alleen ff aan de kant als ik een wee had want dat was niet echt prettig met dat gehobbel en ze kwamen ook best snel 2 minuten al ongeveer)
    In het ziekenhuis ben ik rustig op bed gaan liggen en braken mijn vliezen spontaan, (maar de vkl was niet meegegaan naar t ziekenhuis moest naar iemand anders en zou pas om 1500 komen en t was 1330)...en meteen kreeg ik dus onwijze persdrang; maaaarrr er was alleen 1 verpleegkundige op die kamer waar wij lagen...dus die riep keihard TINEKE en daar kwam de andere verpleegkundige aangestormd...! Gauw hebben ze nog de VK gebeld (maar die was dus op 10 minuutje rijden van t zkh) , dus de verpleegkundigen hebben mijn bevalling gedaan en bij de laatste perswee kwam de VK binnengestormd haha, de verplegingkundige mochten de bevalling wel "afmaken" omdat ze al zover waren:D en moet zeggen ze hebben t echt superrrrr gedaan! en t interesseeerde me niks dat er geen gynaecoloog of verloskundige bij was...en dat t op deze manier is gedaan...! Die verpleegkundige supertrots op zichzelf dat ze de bevalling hebben gedaan zonder een vk/gyn en ik supertrots op hun HAHAHA
    Dus al met al was deze bevalling erg goed te doen en vooral supersnel 2 uurtjes, alleen enige nadeel zijn dan de naweeen:( maar ach ik zou het zo weer doen! Echt waar! En we hebben er een heel mooi en lief meisje voor terug gekregen van 3725 gram en 50 cm lang:D

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wat heerlijk dat het allemaal zo "soepel" is verlopen! Doe mij er ook maar zo'n eentje ;)

Gefeliciteerd met jullie dochter!

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wat fijn zo'n bevalling. Ik was zelf ook gezegend met een supersnelle bevalling (Kleine 2 uur, van geen ontsluiting tot de uitdrijving van de placenta) echt geweldig. En wat goed van die verpleegkundigen!

4. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    SUPER, zo'n verhalen willen we wel meer horen, toch?
    Gefeliciteerd!

Groetjes Niki

Deel Deze Pagina