Wanneer haarverven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 24 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, ik heb een vraag: Ik laat al een jaar of 2 mijn haar verven door een thuiskapster. Nu wordt me dat een beetje te duur (er komt steeds wat geld bij) en het lijkt mij ook handig om het zelf te kunnen thuis wanneer het mij uitkomt. Ik heb vanmiddag Schwarzkopf 'naturel en easy' gekocht. Nu is mijn vraag; kan ik dat nu gewoon meteen in mijn haar doen, en zo als het ware over de andere verf heen kleuren? (Is 3 weken geleden dat de kapster is geweest). Heeft het nog invloed op de kleur? Heb altijd dezelfde bruine kleur bij de kapster, nu middenbruin gekocht.. bedankt alvast!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat kan. Met thuisverf is het altijd afwachten wat het resultaat uiteindelijk is. Ik gebruik al jaren dezelfde kleur (Stockholm van L'Oréal) en ben daar altijd happy mee geweest, maar wil nu iets minder licht gaan. Dus ook kijken hoe het valt.. Ben benieuwd.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Om de hoeveel weken verf je het normaal bij de kapper? dat zou ik thuis ook aanhouden dan en dan ff in de gaten houden hoe de verf blijft zitten en evt aanpassen

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind zelf verven wel lastig. Tijdens Corona moest het helaas wel maar vind het toch fijner als de kapster het doet.

Ik verf alleen mijn uitgroei want heb veel blonde plukjes in mijn haar. Bovenop gaat het wel maar achter op mijn hoofd is het moeilijker.

Je kunt de verf er gewoon overheen verven, dat maakt verder niet uit! Succes, hopelijk pakt het goed uit.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kan gewoon. Met thuisverf is het altijd afwachten hoe het uitvalt. Maar ik mag niks zeggen want ik verf mijn haar niet :|

6. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Zelf verven vs. kapper:
    Als de kapper het verft blijft het veel langer zitten. Minder snel uitgroei.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Kan ik wat mee, thanks!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dat lijkt mij wel een beetje gek. Je haar groeit niet minder hard nadat de kapper het heeft geverfd toch? Of vervaagt de verf bij de haarlijn dan minder snel?

Ik verf al jaren mijn haren zelf. Altijd donker bruin. Ik ben blond van mijzelf en na 3 weken lijkt het alsof mijn haargrens een cm verschoven is. Niet te betalen als ik elke 3 weken naar de kapper moet.
    Gewoon er in doen. De kleur kan anders uitpakken, maar hoeft niet!
    Succes!

Zoe123 en Nellie4 vinden dit leuk.
  9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ga elke 3 weken naar de kapper, ik betaal dan rond €25. Onderhoudstarief.
    Bovendien, zij gebruikt geen chemische haarverfproducten waar ik allergisch voor bent.

De 1e keer moet je wel heel je haar verven, omdat je iets andere kleur gaat nemen. Gebruik vaseline bij je voorhoofd om te haarverf op je huid te voorkomen. Heb je toch haarverf op je huid, met dreft boen het makkelijker eraf. En laat je man het verven, dat is makkelijker dan zelf doen.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor al jullie tips! Inmiddels zit het erin, en het heeft heel goed uitgepakt, erg blij met het resultaat!

Zoe123, joepy, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Vergeet ook de oren niet.

Heb t 5 jaar gekleurd in alles tussen gitzwart en blond (geen paars of blauw hoor). Het enige wat wel opviel is dat een roodgloed er vrij vlot uit ging, maar dat was bij die van de kapper ook (ik ging toen van natuurlijk platina blond zowat naar gitzwart met een roodgloed).

Uitgroei bij natuurlijk blond haar en dan een donkere geverfde kleur is wel bruut overigens, lijkt net of je kaal wordt.

Deel Deze Pagina