Floradix

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey,

Klopt het dat je van Floradix beter naar de wc kunt voor de grote boodschap? Mijn ontlasting is aan de harde kant en heb ook al weer last van aambeien gehad.
    Maar mag je Floradix wel nemen met een HB van 8,1?

Groetjes, Hanna

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik dacht niet dat het op je darmen werkt (kan het mis hebben hoor) Maar het kan zowiezo geen kwaad. Het is niet gevaarlijk ofzo. Het wordt vaak aangeraden als je HB te laag is, maar volgens mij kan je HB niet echt te hoog worden ofzo.

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nee volgens mij niet.
    Van ijzertabletten krijg je vaak last van obstipatie, van Floradix niet. Ik denk dat je daar mee in de war bent.
    Als je Hb te laag is is het wel superspul. Ik ben in een paar weken tijd van 5.4 naar 8.5 gegaan hiermee.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij kun je beter roosvicee laxo nemen voor een te harde ontlasting.
    Of pruimen, kiwi's, havermout, zemelen door je eten etc.
    Zover ik weet helpt floradix daar namelijk niet tegen. Misschien is het wel zo, dat als je hb aan de lage kant is en je hebt al last van een harde ontlasting, dat je dan beter floradix kan nemen dan ijzerpreparaten (of roosvicee ferro) omdat het daar dan nog slechter van wordt.
    Om die reden pak ik zelf weer braaf m'n gravitamon in combinatie met kiwi's, pruimen en zemelen ;) . Het ene voor m'n hb en het andere voor de ontlasting...

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Floradix helpt niet voor je ontlasting. Het is een ijzersupplement waarin extra kruiden zijn opgenomen om de darmen te stimuleren om obstipatie tegen te gaan door de extra inname van ijzer.

Inderdaad pruimen of veel zetmelen veel drinken en eventueel ondersteunen met roosvicee laxo. Als dat niet werkt even je HA of VK bellen.

Suces!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja, dat mag, ik gebruik het ook en mijn HB was 7.9 Verloskundige zei dat alles boven de 7 goed is, ook al is het 10. Kijk het moet geen 15 worden natuurlijk, en dit zal ook niet gebeuren omdat je lichaam het teveel aan ijzer weer afvoert.

Deel Deze Pagina