Hoi hoi, Zijn er moslima's oo de topic die onder behandeling zijn in het ziekenhuis? Die iets van hormonen spuiten dagelijks? Ik vroeg me af of jullie meevasten. Waarom wel en waarom niet? Ben benieuwd
Hoi @Boboti, Ik vast gewoon en spuit rond 23.30. Denk dat ik de dag van de inseminatie niet zal vasten.
En de dagen dat je naar de echo moet? Die dagen kun je ook niet vasten ivm inwendige echo.. of mag dat wel dan?
Ik vast dan, zie niet in waarom ik mijn vasten zou moeten verbreken. Het is een medisch onderzoek, meer niet.
Hier geen ervaring met vasten of hormoonbehandeling maar ik ben stiekem gewoon heel benieuwd of jullie dit ook met de arts bespreken? Als je bv. kijkt naar diabetespatienten dan is het heel belangrijk dat de medicatie op het vasten wordt aangepast. Ik ben benieuwd of dat met hormoonbehandelingen ook mee speelt en wat een arts daar van zegt. Nu snap ik wel dat diabetes en vruchtbaarheid totaal niet met elkaar te vergelijken zijn hoor .
Ik heb het gevraagd en vasten is geen probleem. De Gonal F spuit ik iedere dag na zonsondergang, rond dezelfde tijdstip. Vorig jaar had ik een blaasontsteking en moest toen twee keer per dag medicatie innemen, toen heb ik het vasten wel moeten onderbreken. Als je vanwege medische oorzaken niet in staat bent om te vasten, dan is vasten geen verplichting.
Ik denk dat het per ziekenhuis verschillend is. Ik mag niet meer lijnen omdat het de hormonen in de war kan brengen en je lichaam dan de energie gebruikt om het hoofdzakelijke in gang te houden... je lichaam zou dan niet de energie gebruiken om een innesteling te bevorderen.. Ik denk dat vasten dezelfde werking heeft.. Ik zou doen waar jullie je zelf goed bij voelen..
Oh echt?! Ik heb donderdag een afspraak, zal het dan nogmaals ter sprake brengen. Anders stop ik na de eisprong, ik wil niet dat het vasten een inesteling in de weg staat. Aan de andere kant denk ik weer, mensen in arme landen lijden dagelijks honger maar krijgen toch kinderen...
Dat is helemaal waar alleen lijden deze mensen elke dag honger en is hun lichaam er aan gewend. Onze lichamen niet. Hier hebben ze liever niet dat ik minder eet voor het lijnen maar ik denk dat het zelfs per arts nog verschillend is. Ik weet ook van mijn familie in indonesia dat ze niet mee doen met de ramadan als er een kleine operatie in de planning staat omdat hun lichaam alle energie nodig heeft om na die tijd te herstellen.. Ik vertel dit ook vanuit mijn idee he.. dat mijn lijnen niet meer mag van mijn gyn (terwijl ik het lijnen zelfs via de dietiste deed) en ik denk dat het vasten dan ook niet slim is Maar ik zeg ook. Ik heb de volle 100% respect voor het vasten en je moet doen waarbij je zelf goed voelt.