hoe vaak geven jullie ongezonde tussendoortjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    #1 ALeV84, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Mijn zoontje is sinds een paar weken snoepverslaafde, maar ik geef daar natuurlijk niet aan toe. Hij vraagt de hele dag door om snoep of chocolade. Voorheen kreeg hij dit nooit, maar omdat hij het nu zo lekker vind geef ik hem iedere dag wel wat lekkers, maar soms vraag ik me af of hij zo niet te veel snoept. Jullie mening graag.

Bijna elke dag krijgt hij een pakje smoeltjes bij de thee (thee zonder suiker). Om de dag krijgt hij een kindersuprise eitje. We gaan ongeveer 1of 2 keer per week op bezoek en dan vraagt hij ook altijd om een snoepje of chocolaatje en dat krijgt hij dan ook en een bakje chips bijv. Dus per week: 3 x kindersupriseeitjes, ca. 5 pakjes smoeltjes en een snoepje of chocolaatje als we op bezoek zijn, een bakje chips. Voor de rest zorg ik ervoor dat hij geen ongezonde suikers binnenkrijgt. Zo krijgt hij geen zoet op brood, maar alleen kaas, smeerkaas of pindakaas. Ook krijgt enkel suikervrije drinken, zoals thee, water en heel uitzonderlijk roosvicee 50/50. Vinden jullie dat hij teveel ongezonde tussendoortjes binnenkrijgt?? Ow nog iets, hij is gek op banaan en daar zitten ook veel suikers in toch?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Onze dochter krijgt ook elke dag wel een koekje, soms smoeltjes,plopkoeken,bumba cake,een eierkoek of iets anders.
    Suprise ei krijgt ze af een toe, denk 1 in de maand.
    Ze vraagt er nooit om,en ze weet ook dat ze ze niet altijd mag.
    Chips krijgt ze ook af en toe. Denk 1 schaaltje per 2 weken.
    Snoepjes af en toe, meestal in de auto mag ze een zakje beertjes ofzo

maar, ze eet wel elke dag 2 boterhammen chocopasta.
    Drinkt aanmaaklimonade,soms een.blikje sisi no bubbels, soms chocomelk/fristi en mag af en.toe een toetje met chocola er in.

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier mogen ze 1 keer per dag een snoepje pakken.. Koek heb ik eigenlijk nooit in huis dus dat eten ze dus bijna nooit..
    Chips krijgen ze denk ik 1 keer in de 2/3 weken een bakje..

Zoon is wel verslaafd aan broodjes hagelslag :) Hier mag hij er eentje van per dag.. (oke soms 2 :))

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik weet trouwens niet hoe het zit met bananen. Mijn dochter vind ze ook erg lekker maar ik geef haar niet zoveel want anders zit ik met haar ontlasting en moet ik haar weer een bak druiven laten leeg eten om het weer door te laten lopen..

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In de Sinterklaas-/kerstperiode heeft J. ook goed kennis gemaakt met snoep en chocola...daarna dus geprobeerd dat weer een beetje af te wennen. ;)

J. krijgt iedere dag iets van een koekje (meestal twee, omdat ze per twee verpakt zijn...) of rozijntjes of gedroogd fruit. Als ik bv. smoeltjes heb, dan geef ik haar meestal de helft van een zakje, vind het anders wel erg veel. Ander snoep of chocola krijgt ze eigenlijk alleen met verjaardagen of andere 'feestelijke gelegenheden'.

Op brood mag ze zelf kiezen wat ze wil. En dat wisselt echt per dag (tenzij we gestampte muisjes hebben, dan is het iedere dag hetzelfde;)), van hagelslag tot kaas. Qua drinken krijgt ze eigenlijk alleen water, diksap en appelsap en af en toe thee.

6. silvermist

silvermist Niet meer actief

1 doosje mini smarties om de dag en verder bestaan de tussendoortjes hier uit soepstengels, crackers etc, ze houd niet van koekjes ze neemt 1 hap en legt het weg.

op brood elke woensdag zoet en in het weekend op zaterdag ook verder gewoon gezond beleg :)

ze vind er gewoon niets aan, behalve smarties dat vind ze dan wel lekker maar verder maak ik haar niet blij met zoetigheid :D

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ook een echte snoepkous. Laatst gingen we cakjes versieren met snoepjes, nou alles ging in zijn mond, maar heb hem daarna niet meer om snoep horen vragen.

Hij is verzot op chocola, maar ik heb dit niet altijd in huis.
    Hier is het echt eerst je boterham en dan wat lekkers.

Een heel zakje smoeltjes krijgt hij niet. Vaak geef ik er dan maar 2 of 3 dat vind ik zat.

Smiddags krijgt hij een stukje fruit, heeft hij die op dan mag hij een snoepje kiezen ( haribo beertjes, of schatkistje ofzo)
    Voor de rest, chips krijgt hij heel af en toe en als hij het krijgt dan is het in het weekend.

Hij vraagt veel om snoep, maar ik stel heel duidelijk de regel eerst een stuk fruit en dan snoep...
    Het heeft behoorlijk lang geduurd maar een volhouder wint zeggen we maar ;)

En soms wilt hij nog een stuk fruit ipv snoep... ook prima natuurlijk.

Maar als ik hem zijn gang laat gaan dan leeft hij op snoep en chocolade.

Wel is hij hier ook verzot op de korstjes van brood.. Dus hij eet gerust om half 4 smiddags nog een grote korst op omdat hij dan hierom vraagt.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Vaste tijden

In de ochtend na het fruit mogen ze een koekje ( kinderkoekje)

In de middag bij de thee ook een koekje ( kinderkoekje) of een snoepje.

Ze vragen er niet niet naar want het is elke dag gewoon op dezelfde tijd.

9. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een heel zakje smoeltjes vind ik eerlijk gezegd best veel, ik pak er altijd 2 of 3 uit een zakje en dat vind ik dan wel best.

Hier is het altijd vaste prik; 's ochtends tussendoor vers fruit en 's middags tussendoor iets lekkers. Dit is soms een koekje en soms een snoepje, ligt eraan. Hier dus 7x per week iets lekkers.

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoe oud is je kindje? Ik vind het zelf wel als veel zoetigheid klinken. Jammer dan dat die smoeltjes per 2 verpakt zijn, als je de calorieën bekijkt per koekje..... Onze dochter heeft tot 3 jaar denk ik altijd 1 liga of 1 zo'n koekje gehad, dan niet alle twee. Nu zit ze op school en verbruikt ze veel meer dus vind ik het anders maar dan nog. Beter 1 smoeltje en een stuk fruit.

Kindersurprise ei zou ik zelf ook niet zo vaak geven. Chocola is chocola zou ik zeggen, vol met geharde ongezonde vetten, net zoals pindakaas en kaas (tenzij het 30+ is) wat niet de meeste gezonde belegsoorten zijn als je het over vetten hebt. Pindakaas valt ook in de categorie zoet en dan kan je beter af en toe een boterham met vruchtenhagel geven, is ook zoet maar droog, en dus zonder al die geharde vetten. Maar dat is mijn mening hoor. Ieder zijn mening over verschillend voedsel. Het mag allemaal wel, maar gewoon niet elke dag. Ligt er ook aan hoe zwaar je kindje is en hoe het beweegt.

Banaan bevatten veel zetmelen maar is verder gewoon fruit met fruitsuiker. Zou 3 x per week een banaan geven maar ook niet elke dag.

Hier dus 's ochtends altijd fruit en in de middag iets lekkers bij de thee en een sapje. Een snoepje alleen doe ik nooit, een kind heeft wel een substantieel tussendoortje nodig, snoepje zie ik als extra, is niet bepaald voedzaam. Dus of fruit en een snoepje, of een liga/smoeltje o.i.d met wat te drinken.

Charlie

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn dochter is net 3 en snoept weinig. Elke middag bij de thee wel iets lekkers maar dat varieert van een half zakje smoeltjes, 1 doosje rozijntjes (met of zonder yoghurtomhulsel, Hema), 1 chocoladeflikje of 10-15 smarties of 1 bumbacakeje. Meer krijgt ze niet want het is een slechte eter en dan heeft ze niet meer genoeg honger voor het avondeten.
    Chips of een verrassingsei krijgt ze 1x per maand of zo denk ik.
    Ze drinkt verder geen zoete sapjes, heeft liever water en melk, chocomelk 1x in de 2 weken denk ik, fristi en frisdrank en zo heb ik geeneens in huis.
    Wel elke ochtend en middag 1 boterham met chocoladevlokken, hagel of chocopasta en elke avond een (zoet) toetje zoals yoghurt met wat smarties, een klein chocomousje of een bakje vla.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    meisje van 3.5 krijgt hier iedere dag een kinderkoekje (maar wel zonder chocolade of toestanden) en in de middag mag ze ,als ze fruit heeft gegeten, 1 snoepje uit de bak pakken (zijn kleine snoepjes zoals colaflesjes, kikkers etc) Chips ed krijgt ze eigenlijk alleen op feestje, chocolade mag ze niet eten en op brood eten we altijd hartig.
    Qua drinken drinkt ze altijd taksi of spa en fruit

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Pfoeeeh als ik dit lees dan zie ik dat ik veelste veel geef, wat ik al aanvoelde. Ik kan beter een ligaatje geven idd en wat minder chocolaatjes. Gelukkig eet hij voor de rest heel gezond, veel fruit en groente.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#14 Cygnet2, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2012
    Hier een zoon van 3,5 jaar en een dochter van 22 maanden:

1 mariabiscuitje per dag
    of 1 doosje rozijntjes per dag
    of 1 mini ontbijtkoekje per dag
    of 100% fruit (vriesdroog)
    en heel soms 2 x per dag iets. Wel altijd op hetzelfde tijdstip en er wordt hier niet gezeurd / gevraagd om snoep.

Zoonlief mag daarnaast 1 dropje of 1 stukje (blokje) chocolade per dag.

Fruit is hier een tussendoortje, ontbijtkoek en meer hebben we niet in huis. Maar daarintegen mag er best een boterham met chocoladepasta gegeten worden (1 x per dag). Drinken: zeer sterk aangelengde diksap, water, thee en melk (en heel soms: chocolademelk of appelsap)

15. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    #15 seanli31, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Zo, dit bericht is ook weer uit de wereld haha

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bevat Optimel geen zoetstoffen?

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier geen snoep of chocola.ben ook niet van plan om die te geven.omdat mijn zoontje slecht eetlust heeft en dat zou het helemaal verpesten.
    af en toe een mariabiskwi alleen als hij daar zelf om vraagt.soms cake of taart. maar hij eet er ook niet zo veel van.

18. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    geen idee :D
    maar t lijkt me gezonder als van die flessen joghidrink (of hoe je t ook schrijft) en hij krijgt ook weleens melk hoor :)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sorry maar ben het echt niet met je eens en ik vind het ook bijzonder dat je niet weet wat je je kind eigenlijk geeft. Zoetstoffen zijn niet goed voor een klein kind (en zelfs niet voor volwassenen waarschijnlijk maar die moeten het zelf weten). Hij is nog geen twee... waarom niet gewoon melk? Of van mijn part half yogi / half melk?

20. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    ik hoef toch niet uit mn hoofd te weten wat er allemaal in producten zit? als jij dat wel weet, is dat bijzonder! uit je hoofd dan! t staat hier gewoon in de koelkast dus kan t zo nakijken. Maar ik ga ervanuit dat het gezond is, je kunt t beter drinken als volle fristi of chocomelk. En ik schreef ook dat ie melk dronk, ik wissel het gewoon per dag wat af.

Deel Deze Pagina