Waterpokken...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pinjo, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik ben ruim 10 weken zwanger en ben erachter gekomen dat dochterlief waterpokken heeft. Eerder had ik als eens aan de VK gevraagd of dat kwaad kon voor mij (het heerste op het KDV) en zij zei van niet. Nu lees ik op internet echter andere verhalen en maak me dus wel ongerust aangezien ze ze nu zelf ook echt heeft. Weet niet zo goed wat te doen: huisartspraktijk is vanmiddag niet bereikbaar en VK idem. Het spoednummer bellen lijkt me hiervoor niet echt gepast, maar wil eigenlijk wel snel een antwoord op mijn vraag of het schadelijk is en of ik er iets kan kan doen. Heb nl. iets gelezen over een injectie die je kan krijgen waardoor je zeker het virus niet krijgt. Wat te doen? Iemand een suggestie?

Heb trouwens wel gemaild naar mijn VK, misschien krijg ik vandaag nog een reactie, maar ben bang dat zij weer een beetje sussend zijn, zoals de vorige keer. Overigens weet mijn moeder niet zeker of ik waterpokken heb gehad. Ze denkt van wel, maar het kunnen ook de mazelen zijn geweest ;).

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Volgens mij is het niet schadelijk voor jou of je kindje in je buik.

Het word een ander verhaal als je bijv op het punt van bevallen staat. Dan moet je geloof ik ind een injectie hebben. Mijn collega heeft dat gehad, en dat is nog wel even spannend geweest.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
  4. ElskedZ

ElskedZ Lid

9 mrt 2010
    11
    0
    0
    Belangrijkste is heb jij zelf ooit waterpokken gehad???
    Zo ja dan heb je anti-stoffen en loopt je kindje in je buik volgens mij geen gevaar.
    Hoop dat je VK je snel ook het antwoord geeft, zodat je rust krijgt.

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Dank voor je reactie... De kans om besmetting is volgens mij idd nihil, dus probeer het van me af te zetten. Nu kan ik toch niets doen, morgen dokter maar bellen en ik hoop dat VK nog even reageert. En ik denk (als ik de symptomen zo lees) dat ik vroeger wel WP heb gehad (mazelen jeuken niet als ik het goed begrepen heb). Wel vervelend hoor...

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je het zelf hebt gehad is er niets aan de hand, behalve als de baby geboren wordt (want die heeft nog geen antistoffen). Mijn vriend had 1,5 week geleden gordelroos, vorm van de waterpokken, en dat was even spannend (als uk zou komen). Uk kwam niet en ik heb waterpokken gehad dus dan is er helemaal geen gevaar. Bron: 2 huisartsen, de verloskundige en het nodige gegoogle ;)

Deel Deze Pagina