Maken jullie je kindje 's avonds wakkker voor de laatste voeding? Ik heb een tijdje Nathan om half 10 wakker gemaakt voor zijn voeding. Meestal had hij dan rond 5 uur half 6 gehad dus dat was weer een mooie tijd. Daarna wordt hij dan 's nachts rond een uur of 4 weer wakker om te drinken en slaapt dan 's ochtends tot een uur of 7. Op zich prima dus. Nu heb ik hem ook al een aantal keer gewoon zelf laten komen. Was moe en ben gewoon om half 9 naar bed gegaan en dacht ik zie het wel. Dan komt hij dus rond 2 uur (maar ook wel eens om 3 uur half 4!) Hij laat er dan dus zeker 8 uur tussen zitten en vaak ook wel 9. Ik twijfel nu steeds over wat het handigste is. Wakker maken voor zijn voeding (heel soms slaapt hij daarna dan wel door tot 6 uur half 7) of gewoon laten komen. Nathan gaat over het algemeen rond 6 uur half 7 naar bed, is dan echt helemaal op en slaapt meteen.. Ik vraag me gewoon af hoe hij het beste een goed avond en slaap ritme krijgt.. Een heel verhaal zo en hoop dat jullie het snappen.
Ik doe het niet, Thirza wakker maken. Heb ik een weekje ofzo wel gedaan, maar vervolgens was het zo dat ze dan 's nachts maar een uurtje later kwam als wanneer ik haar niet wakker maakte. 8 of 9 uur ertussen is prima hoor: als ze zichzelf kunnen melden, kun je ze lekker laten slapen. Kijk gewoon hoe het ritme vervolgens is en of je dat uitkomt... Als hij met 's avonds een voeding en een nachtvoeding lekker op 7 uur 's ochtends uitkomt, is dat natuurlijk perfect. Als hij dat juist doet zonder de avondvoeding, zou ik hem 's avonds lekker laten slapen!
Hoeveel voedingen heeft hij overdag? Kindjes van deze leeftijd hebben vaak nog 6 voedingen nodig. Voor het kindje om genoeg melk binnen te krijgen en voor de mama om de productie op peil te houden. En als hij daarnaast genoeg plas/poepluiers heeft, genoeg groeit en tussendoor alert is als hij wakker is maakt het eigenlijk niet uit. Het is dus verder maar net wat je zelf prettig vindt. Er hoeft op die leeftijd niet meer maximaal een bepaald aantal uren tussen de nachtvoedingen te zitten.
nathan heeft meestal 6 voedingen op een dag, soms nog 7. Overdag komt hij namelijk wel gewoon om de 3 uur en soms nog vaker.. Wat betreft ritme: jammer genoeg zit er nog geen regelmaat in.. De ene keer slaapt hij vanaf half 10 door tot half 6 een andere keer gewoon weer 4 uur.. We blijven nog wel even 'aanrommelen' dan. Als ik volgende week aan het werk ben komt er misschien ook wat meer ritme in.
Ik heb nooit wakker gemaakt. Bij Seville was het ook zo dat als ik der wakker maakte ze niet heel actief dronk en vervolgens op dezelfde tijd wakker werd als wanneer ik der tussendoor niet wakker maakte. Ook is er vanzelf een ritme ingekomen en slaapt ze sinds 6 maanden door. Groetjes Jes
Wat dat betreft krijgt hij wel genoeg binnen dan. Wat betreft dat ritme, sommige kindjes (waaronder de mijne) krijgen nooit ritme. De ene dag is altijd anders dan de andere. En sinds ik ben gaan werken, heeft ze het aantal nachtvoedingen opgeschroeft naar een keer of 4. Ieder kindje is anders natuurlijk. Mijn dochter drinkt erg slecht uit de fles en haalt 's nachts de schade in. Ik moet zeggen dat ik het prima volhoudt (maar ze slaapt wel bij me in bed, dat scheelt).
ik heb mn meisje nog nooit wakker gemaakt voor een voeding, ik zie het wel. Ze kon zichzelf goed melden en we hebben nog steeds geen ritme. We hebben een maand een ritme en dan gooit ze het weer om. Momenteel slaapt ze 8/9 uur door maar ze heeft ook wel tijden dat ze 12 uur aan een stuk sliep.
Klinkt erger dan het is hoor . Ze drinkt altijd erg snel, maximaal 10 minuten. En ik doe het half slapend. "s ochtends weet ik niet eens meer hoevaak en wanneer ik heb gevoed!
oke ja dan valt het wel mee misschien de laatste paar nachten ben ik opeens weer een half uur bezig met voeden. Het was een tijd lang ook gewoon 10 minuutjes ofzoo.