Oudere zus voorbereiden op BV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dreumesmama, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    In juni verwachten wij ons 2e kindje, onze dochter zal dan 3.5 zijn.

    Ze is nu al erg begaan, heeft al knuffels van haarzelf uitgezocht die de baby wel mag hebben, praat regelmatig tegen haar broertje of zusje in de buik. Echt heerlijk om mee te mogen maken.

    Ze heeft het ook al over flesjes geven enz. Ze weet dat baby's nog niet eten, maar alleen melk drinken.

    Maar hoe kan ik haar nu voorbereiden zodat ze weet dat ik zelf melk geef en ze dus geen flesjes kan geven (na een aantal weken misschien wel met afgekolfde melk?)

    Of zal dat vanzelf gaan als ze de baby bij mij ziet drinken?
     
  2. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    je zou kunnen zeggen dat de baby de eerste tijd bij jou drinkt. gewoon uitleggen net als dat de baby in jouw buik zit. dat melk als de baby geboren is in mama der borsten zitten en de baby daar uit drinkt. als ze over een flesje begint.

    denk echter dat het over het algemeen wel los loopt hoor. maar ze vind t misschien wel heel leuk en interessant om vast te horen.;)
     
  3. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Ik geloof dat er een boekje bestaat hierover. Zal het eens proberen te zoeken voor je.
     
  4. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Heeft zij eerder ook bv gehad?? Dan kan je haar eventueel die foto's laten zien ... Zo hebben wij het ook gedaan alleen is onze dochter 1,5 jaar jonger ... En eigenlijk vond ze het de normaalste zaak van de wereld ...

    Al zei mijn nichtje van 3,5 jaar laatst, huh wat doet de baby nou ?? haha
     
  5. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

  6. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb Louise regelmatig verteld dat sommige babys uit een flesje drinken en sommige baby's uit de borsten van hun mama drinken. Zo heb ik haar een filmpje laten zien van een pasgeboren veulentje... die ging helemaal los in de wei en daar moest ze erg om lachen. Toen ging het veulentje bij zijn moeder drinken en heb ik haar gezegd, kijk dat paardje is een baby en die gaat lekker bij zijn mama melk drinken. Dus een beetje spelenderwijs. Nadat ze het een aantal keer gezien had was het voor haar ook normaal.. als Tygo huilde zei ze dan ook meteen, mama Tygo wil uit jouw borsten drinken hihi. En haar poppen kregen toen ook 'borstvoeding'. Zo zaten we dus samen op de bank met onze baby's bv te geven :D Ze hebben het snel door hoor!
     
  7. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Foto's van haar zelf als baby die bij me drinkt is een goede! Ga ik morgen opzoeken.

    Wat een leuk boekje Elke, zal het eens aan mijn man laten zien, lijkt me leuk om voor te lezen.

    Lief Manuela dat de poppen ook borstvoeding krijgen, ze hebben het snel door zo te lezen.

    Maak me er waarschijnlijk onterecht een beetje druk over, ze is natuurlijk al wat ouder dus ik kan wel het een en ander uitleggen, maar zij was zelf nogal erg borstverslaafd toen ze klein was ;) En dat lijkt me met een 2e kindje wat lastiger.
     
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    isa is natuurlijk wel wat jonger (ruim 2 toen ze zus werd) maar was zooooo natuurlijk allemaal. Ik maakte me er al zorgen om, hoe zou het gaan? zou ze ook aan de borst willen? wat gaat ze met haar pop doen (die kreeg de fles)
    Maar ze vindt het dood normaal. ik ben tussentijds gestopt met de borst en geef nu sinds een paar weken weer borst en daarna fles en isa vindt het allemaal prima. Corrigeert me juist: ees bossie mama! Of: nu noh fessie seven, elize buitie vol?

    (ze weet alleen wel dat als mama zit te voeden zij de kiet af kan breken, want dan kan ik niet zomaar snel opstaan..*zucht*)
     
  9. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik was gister de was aan het opvouwen komt ze aan tafel zitten met haar pop mevrouw doet haar shirt omhoog en zegt, komma pop drinke bos !! .. hihi ik zo wat doe jij nou ?? heeft de pop ook dorst ?? zegt ze weer, neeeee alleen Nica drinke mama bos ... haha
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij had Prettymum op een gegeven moment poppen voor dochtertjes die 'borst' kregen, geen fles. Misschien kun je daar eens op checken.
     
  11. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier ook een kleuterdochter die lang zelf borst kreeg en straks grote zus wordt. Ik heb foto's en filmpjes van toen ze zelf borst kreeg, die heeft ze gezien. En verder heb ik ook het boekje van Elke (aanrader!) waarvan de verhaallijnen vaak aanleiding geven om wat meer in detail te treden over bepaalde onderwerpen (borst, samen slapen, dragen, baby die graag bij veel mama is...).
     
  12. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En ook dan komt het wel goed hoor ;)

    Tygo dronk in het begin soms wel 15 keer op een dag... en dat was nogal eens een uitdaging maar je leert heel veel dingen met 1 hand te doen terwijl de baby drinkt hihi En je dochter leert dat ze soms even moet wachten tot mama klaar is.
     

Deel Deze Pagina