17 weken en nog steeds spugen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juniper, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    hoi allemaal,

ik wil toch even mijn verhaal kwijt en nog een vraag stellen. Deze zwangerschap ben ik sinds 6 weken vreselijk misselijk. Spugen, spugen, spugen. Ben een week opgenomen geweest om aan het infuus te liggen door uitdroging. Daarna heb ik nog een week gewerkt, maar nu zit ik alweer twee weken thuis ermee. Daar voel ik me vreselijk schuldig over. Rond 1 uur is het namelijk afgelopen en de rest van de dag gaat het best met me. Maar ik werk in het onderwijs en daar zul je toch echt in de ochtenden het meeste les moeten geven.
    Nu heb ik van de dokter Emefasene gekregen, maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan dat het spugen er minder van wordt. Nu ga ik morgen weer naar de dokter.
    Wie weet of er nog andere middeltjes bestaan? En wie was ook zo misselijk en duurde het de hele zwangerschap of was het toch ineens over? Ik zit er namelijk echt even doorheen nu.

X J.

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik heb druppeltjes van dr. vogel nux vomica D4 en dat werkt bij mij erg goed.

sterkte ermee

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat bij mij erg goed werkte waren polsbandjes tegen wagenziekte.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meid wat vreselijk. Ik leef met je mee. Ik ben ook vanaf 6 weken erg misselijk geweest. Gelukkig wordt het bij mij nu iets minder. Al kan ik nog steeds niet goed eten. Vooral in de avond.

Bij mij werkt heel regelmatig eten en heel rustig aan doen.

Heel veel succes en probeer je niet te schuldig te voelen naar je werk toe. De meeste mensen begrijpen het wel. En anders maar niet.

5. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Sorry, dit is geen opbeurend verhaal. Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en geef nog steeds elke dag (grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) over. Ik heb ook een poos emesafene gebruikt, maar dat hielp ook niet meer. Wel gebruik ik nog graviscon (tegen maagzuur) en omeprazol (maagbeschermer). Ik zit zelf ook in het onderwijs en heb dit schooljaar wel 2,5 week gewerkt. Ik merkte dat wanneer ik me zo rustig mogelijk gedroeg, het beter ging. Maar pfffffffffffff al die regelmaat continu......
    Ik hoop dat je er sneller vanaf bent! Succes.

6. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Primperan werkt vaak beter dan Emesafene. En verder rust, rust en nog eens rust. Sterkte!

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik ben nu 16 weken en geregeld misselijk nog. Ik heb gelukkig niet over moeten geven. Maar ik word wel gek van de misselijkheid. Kan bijna niet eten. Dan verdraag ik de lucht weer niet, dan is het weer teveel of teweinig. gek word ik ervan. het liefste eet ik niet, dan ben ik ook niet misselijk. maar dat gaat nu eenmaal niet

8. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts om te kijken of we niks anders kunnen verzinnen. Veel rust nemen doe ik al, ik kan dus niet werken en zit voornamelijk achter de laptop op de bank of ik slaap. Dus daar ligt het niet aan.
    @ Hansje: niks meer eten is precies wat ik nu doe: tot ver in de middag eet ik gewoon echt niks. Komt er toch weer uit. Ik drink alleen wat thee en appelsap en dat blijft meestal ook niet binnen.

X

Deel Deze Pagina