16 weken en harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jelisa, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Ik ben nu 16 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb sinds een paar dagen veel last van een pijnlijke buik. Het voelt alsof het helemaal hard word van binnen (een soort bal) en het voelt dan ook pijnlijk aan, alsof ik ongesteld moet worden. Ook tijdens het bukken voel ik dan heel goed die 'bal' in mijn buik zitten.
    Het voelt een beetje als een harde buik. Maar kan dit al wel zo vroeg in de zwangerschap? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook wel gehad maar toen was ik rond de 36 weken.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel zwaar werk heb (ik werk in de zorg met ouderen) maar ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

B.v.d. Groetjes Annika

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is wel een beetje vroeg voor harde buiken ja. Heb je het idee dat het minder is als je meer rust hebt? Laat in elk geval je urine controleren op blaasontsteking bij de huisarts. Blijf je lasthouden, bel dan je eigen verloskundige.

Mirjam

3. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    hoi hoi,

Ik heb vanochtend mijn urine laten sticken bij de ha. En deze was helemaal goed. Ik had eigenlijk ook verwacht dat het een blaasontsteking zou zijn. Maar niet dus.
    Ik merk dat ik op het werk bij zware dingen ( bukken of tillen) wel meer last heb. Als ik zit of lig dan trekt het weer een beetje weg.
    Moet morgen toch naar mijn vk dus dan bespreek ik het gelijk.

Bedankt voor je reactie!

J

Deel Deze Pagina