Naar zoetermeer verhuizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufffie, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Mijn man wil nar Zoetermeer verhuizen.
    Hoe is het daar?

Wie woont er en kan mij daarover meer vertellen?

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi
    Ik woon daar sinds 1,5 jaar ongeveer en kom zelf uit een dorp. Ik moest heeeel erg wennen aan het voor mij stadsleven... Ook de mentaliteit van de mensen is heel anders dan ik gewend ben.
    Het ligt er wel aan waar je in Z'meer wilt gaan wonen denk ik elke wijk is anders.
    Je mag me ook pben:)
    Waar wonen jullie nu?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb 2,5 jaar in Seghwaert gewoond, hardstikke leuk :)

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb 12 jaar geleden 3 jaar in Zoetermeer gewoont, in Meerzicht. Het was enorm wennen omdat ik uit Tilburg kwam, ben na 3 jaar terug gegaan omdat ik mijn familie enorm miste. Maar Zoetermeer zelf was niet onaardig hoor.

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Je moet wel kijken welke wijk je neemt, heb zelf 6 jaar in Meerzicht gewoond( was goed te doen), en familie woont er nu nog steeds.

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    woon er heel mijn leven! ligt er zeker aan in welke buurt je woont. ;)
    het is iig wel uit te houden hier, er worden steeds meer dingen gebouwd, snowworld, dutch water dreams en in de toekomst nog een pretpark! genoeg te doen dus.

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Ik woon nu al zo'n 8 jaar in zoetermeer en vind het een leuke stad maar het is inderdaad wel heel erg afhankelijk in welke wijk je gaat wonen. Verder heb je heel veel te doen en alles is heel dicht bij elkaar vind ik, ik doe eigenlijk alles op de fiets. (mits je in oosterheem gaat wonen das wel een beetje afgelegen:))

Groetjes Lysanne

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Zoals hierboven al werd gezegd, het ligt eraan waar je vandaan komt, en waar je in Zoetermeer gaat wonen.

Ik woon al bijna 30 jaar in Zoetermeer, maar er zijn een paar wijken (of gedeeltes in bepaalde wijken )waar ik nooit zou willen wonen. Er zijn ook wijken waar ik zo ( weer) zou gaan wonen.

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Er zijn inderdaad een aantal wijken die wat 'minder' zijn, maar waar heb je dat niet?
    Het centrum is een aantal jaar geleden gerenoveerd en er zijn een hoop winkels bijgekomen!
    Voor de rest ligt het natuurlijk erg centraal, je zit zo in Den Haag, Delft, Rotterdam etc etc.

Als je meer vragen hebt horen we het wel!

Groetjes, Eleni

10. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    [QUOTE (mits je in oosterheem gaat wonen das wel een beetje afgelegen:)) [/QUOTE]

Hihi... dat klopt. Ben inderdaad gewend dat het winkelcentrum om de hoek is. Maar er wordt nog een groot winkelcentrum gebouwd. Het schijnt dan wel weer mee te vallen.

Nadeel van Oosterheem vind ik ook wel dat het Stadshart / Dorpstraat niet meer goed aan te fietsen is. Ik hoop dat als de wegen klaar zijn dat het dan weer iets makkelijker wordt.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    toen ik hier voor t eerst kwam wonen 13 jaar geleden moest ik even wennen....(maar kwam ook uit een kleiner stadje)
    maar moet zeggen dat t best wel een leuke stad is, er is hier veel te doen (Noord-aa=waterplas, boerderij t geertje=echt heel leuk met kindjes, dutch water dreams, snowworld; je verveelt j eniet!)

vind zelf de wijk rokkeveen wel een van de leukste (wijk 19) en seghwaert (27)is best aardig waar we nu wonen alleen dan moet je kijken in welk deel je weer van seghweart zit...

12. Grappig... ik woon nu vlakbij Zoetermeer maar kom er nog vaak. Lekker shoppen enzo! En het parkeren is gratis!

Zelf heb ik tot mijn 7e in de wijk Meerzicht gewoond!

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik woon nu in meerzicht echt hele relaxte buurt vind ik lekker rustig.
    Schoonmoeder heeft in Oosterheem gewoont en dat vond ik zelf helemaal niks vreselijke wijk (maar smaken verschillen) mijn schoonzus heeft in Palenstijn gewoon flat tegenover Digros (waar mijn vriend dan weer 7 jaar gewerkt heeft hahah) en dat gedeelte van die wijk vond ik ook helemaal niks.
    Zelf zou ik graag als ik ooit ga verhuizen hier in meerzicht blijven of Seghweart:)

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik woon al 21 jaar in Zoetermeer en vind het hier heerlijk! De stad is niet te groot. En ligt wel lekker dichtbij andere steden. Woon zelf in de wijk Driemanspolder en zit echt overal dichtbij, de stad het station andere winkelcentra.

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hier nog 1 uit de wijk driemanspolder/dorp, woon er al heel mijn leven en het ligt idd erg centraal!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik woon ook in Zoetermeer (Oosterheem), woonde hiervoor eerst in Zeeland en daarna (voor mijn studie) in Leiden. Ik ben echt voor het huis verhuisd, kon hier een mooi huis kopen met een tuin op een plek met ov enzo. Dat kon in Leiden niet. Maar ik moet zeggen dat ik nog niet gewend ben en dat we zelfs al plannen hebben om op den duur hier weg te gaan. Ik vind Zoetermeer echt een stad om te 'wonen' en minder om te 'leven'. Het is functioneel, maar ik kan de gezelligheid nog niet vinden. Ik heb ook elke keer als ik in Leiden ben last van heimwee.
    Wat ik een groot nadeel van Zoetermeer vind, is dat het voor mijn gevoel meer een verzameling dorpjes is die ook elk hun eigen centrumpje hebben. Er is natuurlijk wel de dorpstraat (waar ik eigenlijk nooit kom) en het stadshart maar daar kom ik eigenlijk alleen als ik echt iets nodig heb, voor mijn gevoel nodigt het niet echt uit tot winkelen.
    Verder voelt Zoetermeer 'harder' aan qua mentaliteit dan Zeeland of zelfs Leiden.

Oke, genoeg gezeur :) Zoetermeer heeft ook leuke dingen hoor! Kinderboerderijen, Ballorig, goed ov (randstadrail), verbinding met Den Haag is goed. Verbinding met Leiden of Utrecht is iets minder. Je hebt hier ook veel sportmogelijkheden, een paar grote parken enzovoort.

Wat is de reden dat je partner naar Zoetermeer wil verhuizen? En kennen jullie het al als stad? Heb je ook al een wijk op het oog?

groetjes Rosa

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat van die mentaliteit ben ik met je eens maar ik wilde niemand voor het hoofdstoten..;)
    Tis geen gezellige stad idd zoals Utrecht of Leiden. Ik heb ook nog steeds heimee als ik in mijn oude vertrouwde dorpie ben hihi en contact maken met andere mensen vind ik hier ook heel moeilijk...:)

Wel vind ik het een groot voordeel dat hier veel winkels zitten (stadshart) en je dus niet helemaal ergens anders heen hoeft als je ff snel wat nodig hebt en 3 uur gratis parkeren is echt ideaal.

18. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    ik woon mijn hele leven al in zoetermeer en ik vind het er best.
    ik zou eigenlijk ookniet weten hoe het ergens anders zou zijn. mijn vriend komt uit een heel klein dorpje uit noord holland en moest wel een beetje wennen toen hij hier ging wonen maar hij vind het hier nu ook fijn.
    ik woon in de wijk meerzicht bij het westerpark en ik vind het er heerlijk. zeker als je honden hebt. maar het is wat de andere ook zeggen het ligt er ook aan welke wijk je woont. zelf heb ik niets met oosterheem en seghwaert. je moet gewoon goed kijken als je een huis op het oog hebt want de wijken verschillen enorm.

19. Ik woon mijn hele leven al in Zoetermeer dus ik weet niet beter.
    Maar het ligt er echt aan welke wijk.
    Ik woon tussen 2 winkelcentrums in echt ideaal. Fiets binnen 10 minuutjes naar het stadshart daar kan je je fiets ook gratis stallen ( 1e 3uur gratis parkeren met de auto) en hetzelfde naar het Noord Aa een plas met strandje.
    het is niet zo levendig als Amsterdam maar wel weer drukker dan een dorp. Voor het knusse en gezellige is de dorpstraat weer leuk.

Zit vlakbij R'dam en Den Haag en A'dam is zonder file ook een half uurtje

Heb je nog vragen dan kunnen we die beantwoorden

20. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn ouders wonen in zoetermeer, rokkenveen(oude floriade terrein)
    Zelf heb ik 7 jaar in Berkel gewoond en heb ik mijn MBO in Zoetermeer gedaan.

Ik moet zeggen dat het ind erg afhankelijk is van waar je woont in z'meer! MIjn ouders wonen heel vrij, maar wel gezellig(met de buurt en omgeving).
    Ik vind het ideaal dat je alle sin de buurt heb, zonder dat je km moet rijden. En toch de knusheod van een dorpsgevoel kan hebben(ook weer afhankelijk van de wijk!)

Ik woon nu in Noord holland, maar zou het niet vervelend vinden om in z'meer te wonen!

kus miek

Deel Deze Pagina