Hoeveelheid bijvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Juli2009, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik ben 2 weken geleden begonnen met bijvoeding, maar ik vind de hoeveelheden best lastig. Begonnen met een paar hapjes, na een week had ze het helemaal door... hap, slik, weg... Ze vind het echt leuk en lekker en krijgt nu ongeveer 100 ml. In potjes van 6mnd zit 200ml toch? Ze krijgt nu alleen nog maar groente, maar is het de bedoeling dat ik haar straks 200 ml groente en 200 ml fruit ga geven (en dan een fles minder)?

Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je geeft gewoon zoveel ze wil, je hoeft de hoeveelheid niet af te meten of af te wegen.
    Makkelijkste is gewoon 1 stuk fruit klaarmaken, kijken hoeveel ze eet en de rest zelf opeten. Wil ze na een poosje meer, dan neem je 2 stuks fruit.
    Groente ook, gewoon 1 of 2 eetlepels opscheppen en geven.
    Als ze meer eet laat ze vanzelf meer melk staan.

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt sinds een week of 3 het volgende:

1x fles 180+6 + 3 bambix
    2x fles 180+6
    200gr fruit
    200gr groente
    diksap ( niet veel)
    stukje brood of halve soepstengel

over een week ga ik brood geven, en dus hoe meer brood, hoe minder melk hij er bij krijgt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Al eerder gezegd: zoveel als ze wilt. Vanaf 6 maanden mag bijvoeding, melkvoedingen gaan vervangen. Fijn dat ze eten zo lekker vindt!

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook van hoeveelheden weinig verstand hoor. Ben ook een paar weken geleden begonnen met fruit en groente (en broodkorst). Maar echt veel eet hij nog niet. Het zijn echt een paar hapjes, en dan heeft hij genoeg. Denk inderdaad dat ze vanzelf een melkvoeding overslaan als ze genoeg eten. Zo te horen eet je kindje al best wat! (in vergelijking met de mijne dan;)). Tis alleen nog maar bijvoeding he, hoeft nog geen fles te vervangen!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben 1a2 stuks fruit per keer, wat er over was at ik zelf op..

Groente/warme prak was ook niet elke dag hetzelfde. Meestal at mijn jochie zo'n 150-200 gram op. Die potjes zijn 200 gram, maar daar zit wat extra water in. Dus niet echt 200 gram groente..

7. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    net heb ik een halve appel en halve peer gegeven en 2 lepels koekjesmeel erdoor en ze heeft er 2/3 van op en dadelijk krijgt ze nog een klein flesje melk van 60cc en dan houd ze het goed uit tot 20u.
    maar je kleintje zal zelf wel aangeven hoeveel ze wil en als je zeker wil zijn hoeveel ze binnen heeft,dan zet je het eventjes op de weegschaal en na het eten ook en dan weet je hoeveel ze binnen heeft.

groetjes

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh die hoeveelheid hoef je echt niet zo precies te meten hoor! Gewoon naar je kind kijken: is ze tevreden?

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Aha helemaal duidelijk, dank jullie wel! Het gaat gewoon dus. Bij de fles geeft ze altijd heel goed aan wat ze wil, maar ik had een beetje het idee dat ze dat nu bij de groente (nog) niet doet. Wil natuurlijk ook niet te snel te veel geven zodat ze last krijgt van haar buikje..... Groente slaan we ook nog wel eens een dagje over hoor, soms ligt ze lekker te slapen en om haar dan wakker te maken....

Deel Deze Pagina