Hallo dames, Ik zit met een probleempje. Mijn zoontje is 6,5 maand en krijgt sinds zijn 4e maand fruit en groentehapjes. Hij is nooit echt gek geweest van de groentehapjes en lustte maar 2 soorten groentehapjes van de 4+ potjes. Nu zijn we ongeveer 3 weken over de 6+ potjes en sindsdien is het echt een ramp. Hij eet er niet eens 1 hapje van en gaat soms zelf huilen. Ik heb ook al geprobeerd om weer een 4+ potje te geven die hij eerst wel at, maar zelfs die wil hij niet meer. Ik probeer het op alle manieren leuk te maken en prijs hem de hemel in als hij ook maar een half lepetje eet maar niets helpt. Sinds hij opvolgmelk krijgt drinkt hij ook al veel minder en laat iedere melk staan. Ik maak me zorgen dat hij niet genoeg binnenkrijgt nu hij ook al geen groentehapje eet. Fruithapje vind hij wel heerlijk. Wie herkent dit? En komt het ooit nog goed? Groetjes, Wendy
Ten eerste, natuurlijk komt het ooit goed, vraag me alleen niet wanneer hihi. Hoe is je schema over de hele dag? Misschien is het net te dicht op elkaar allemaal en fruit is fris natuurlijk dus zal er ongetwijfeld in gaan(bij somigen). Heb je ook al zelf eens eten gemaakt voor je zoontje? Vind hij dat niet lekker? Of kijken welke groentes hij lekker vind en dat dan vers maken en dan een paar soorten groentes door elkaar? Is er naast het eten nog andere dingen die je anders ziet bij je zoontje? Misschien een welbekende sprong? Of toch iets anders omdat hij melk ook minder drinkt? Sorry voor al die vragen hoor hihi. groetjes
Dat hij opvolgmelk laat staan hoort zo. Het is de bedoeling dat ze daar veel minder van drinken, en daarom wordt er veel zetmeel aan toegevoegd. Dan krijgen ze al snel een vol gevoel. Met relatief veel opvolgmelk op een dag heeft dat ook invloed op de hoeveelheid groente die ze nog kunnen eten. Dus gewoon kleinere flessen maken, zodat er in dat buikje nog plaats is voor ander eten! Als je even proeft, dan zul je merken dat 6 maanden potjes heel anders smaken als 4 maanden potjes, dus het is op zich niet raar dat hij wat protesteert. Op zich is groente toch wel belangrijker qua voedingsmiddelen dan fruit, dus ik zou liever even wat minderen op het fruit tot de groente goed gaat. Potjes zijn vaak mengsels, dat lust niet ieder kind. Je kunt even gemakkelijk je eigen aardappels en groente zonder zout koken en die gewoon aan je kind geven. Eet ie meteen met de pot mee! O, en het komt goed hoor. Ik ben tot nu toe nog geen 18-jarigen tegengekomen die alleen maar 4 maandenpotjes fruit aten!