Ik werk in de zorg. Ben nog niet zo heel lang zwanger vandaar dus nog mijn nachten. Maar ik zit nu in mijn nacht en merk heel erg dat ik misselijk ben. Maakt niet uit wat ik eet, ik blijf misselijk. Voel me ook niet echt helemaal lekker. Ik heb 1 geluk er gaan niet veel bellen, de bewoners laten me wel met rust gelukkig. Nou baal ik als een stekker want dit is mijn 1ste nacht van de 2. Moet er dus nog 1. Zie er sterk tegenop om weer zo'n nacht in te moeten gaan. Maja om me ziek te melden is ook zowa. Niemand op me werk weet al dat ik zwanger ben dus daar kan ik het ook niet opgooien. Gelukkig heb ik hierna voorlopig geen nachten meer, tot kerstmis dan mag ik weer 2 nachten werken. iemand hier ervaring mee? Overdag ben ik eigenlijk niet misselijk, heel af en toe met vlagen maar als ik dan wat eet is het over.
Belangrijkste vraag is: ben jij momenteel in staat om je werk naar behoren te doen? Hebben je patienten er geen last van, breng jij ze niet in gevaar? Als jij je werk niet goed kunt doen omdat je misselijk bent, dan ben je ziek en moet je je ziekmelden. Of dat nlu komt door een virus of een embryo maakt niet uit, en dat hoef je je werkgever ookniet te melden.
Omdat je nog maar zo kort zwanger bent, kan het best zijn dat je nog niet eerder misselijk bent geweest overdag. Probeer steeds een klein beetje te eten zeker ieder uur, neem af en toe een slokje cola. Dat kan helpen. Hopelijk kom je dan de komende nacht goed door. En als je het vannacht echt zwaar hebt gevonden, is het geen schande als je je voor komende nacht ziek meld hoor. Ik kon het ook niet in mijn zwangerschappen.
Ik was vorig jaar eind oktober zwanger en heb met kerst ( was toen 9wk) nachten gedraaid maar deze vielen ook zwaarder dan normaal. In januari heb ik daarom mn nachten niet meer gedaan. N zwangere mag niet verplicht worden nachtdienst te draaien volgens fnv. Op mijn werk wist teamleidster t wel omdat de planning voor de zomervakantieplanning gemaakt ging worden en ik de hele zomer uitviel vond ik t wel zo collegiaal om t te zeggen zodat ze er rekening mee konden houden
snap je dillema en het is erg vervelend. ik ben zelf de eerste 3 maanden hondsberoerd geweest. als ik s ochtends wakker werd en op bed lag was ik niet misselijk, zodra ik mn bed uit kwam werd ik misselijk is het ging niet meer over wat ik ook deed. ik zelf heb me nooit ziek gemeld omdat ik misselijk was, soms voelde ik me zo ziek dat ik het gevoel had dat ik buikgriep had, maar ben altijd op mn werk gebleven juist om te laten zien dat ik alles uit de kast haalde om mn werk te kunnen blijven doen (werk aan de telefoon en moet de hele dag praten) het was soms heel erg lastig en heb af en toe op het punt gestaan om naar huis te gaan. en in de zorg werken is anders als het werk dat ik doe. daarnaast wist ik dat het later in de zwanegrschap zo zou kunnen zijn dat ik thuis kwam te zitten dus ik wou graag laten zien dat ik niet zo maar thuis zou blijven. als het om in totaal 2 nachten gaat zou ik persoonlijk vol houden. als je er niemand mee in gevaar brengt. maar ik kan niet zien hoe jij je voelt en in hoeverre je zo je werk kunt doen. je word waarschijnlijk overdag ook nog wel misselijk. met 6 weken was het bij mij op zn ergst t/m een week of 14 toen begin het weer minder te worden. heel veel succes!! en gefeliciteerd natuurlijk
Ik ben gelukkig niet zo misselijk geweest maar heb in mijn omgeving wel gezien dat je er echt ziek van kan zijn. Vriendin van mij adviseerde 7up. Dat ging bij haar de misselijkheid tegen (voor het geval cola bij jou niet helpt ). Verder idd kleine beetjes en verspreider over de dag/nacht eten. Bij mij begon de misselijkheid rond de 6e week en stopte rond de 11e of 12e week. Succes meid!!
Hai Persoonlijk zou ik de 2de nacht nog even volhouden. Ik werk ook in de zorg (gesloten afdeling psychiatrie) en erg onregelmatig. Heb in het begin van m'n zwangerschap nog nachtdiensten gewerkt maar merkte dat ik door het omgooien van m'n ritme me minder lekker voelde. Heb daarom met 7 weken al verteld aan m'n leidinggevende dat ik zwanger ben en hoef geen nachtdiensten meer te werken. Volgens het cao hoeft dat ook niet meer wanneer je zwanger bent, maar ja dan moet je je zwangerschap uiteraard wel met je leidinggevende delen. Succes nog even de komende nacht.
In mijn CAO kon ik vanaf 12 weken niet meer verplicht worden nachtdiensten te draaien. Gek eigenlijk, terwijl je je daarvoor het meest beroerd voelt.. Ik wens je veel succes met je nacht!
Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik heb gewoon voorgenomem omdekomende nacht nog te gaan werken. Heb een nachthoofd dus die kan me eventueel ook helpen. Ik heb redelijk goed geslapen tot nu. En idd slim om elk uur wat kleine beetjes te eten dat ga ik vanacht proberen. Hoop dat het nu net zo rustig is als afgelopen nacht. Maar gelukkig is het niet zo druk op onze afdeling (dementerende bejaarden).
Ikzelf wist pas dat ik zwanger was na 14 weken... heb dus ook gewoon nachten gewerkt. Ik voelde me ook soort miseelijk in de nacht,maar mn bloedsuiker bleek dan laag ( ff apparaatje van bewoner geleend) Kleine beetjes eten hielp goed. (Altijd als ik in de nacht zat, dus ook nietzwanger had ik wat last van maag en darmen de eerste nacht,dus vond t niet vreemd) Ik heb tm week 23 nachten gedaan,maar nooit meer als 3 achter elkaar.
Ik weet er helaas alles van. Dat misselijke s'nachts komt voornamelijk omdat je hormoonhuishouding overhoop ligt en dat je onwijs moe bent. Ik had 1 avonddienst en daar achteraan gelijk 10!! nachtdiensten toen ik net zo lang zwanger was als jou. Gedurende de gehele zwangerschap heb ik nachtdiensten moeten draaien ( tot mijn 32ste week ) ik was/ben flex-er en tegen mij werd letterlijk gezegd dat als ik diensten weigerde ik er uit lag, dus ik werd geïntimideerd Als jij een vast contract heb dan zou ik zeker op m'n strepen gaan staan, nu mogen ze je nog inplannen voor de nacht ( maar een beetje planner houd hierbij rekening met je, bij mijn niet maar dat mens is ook echt achterlijk ) Vanaf 12 weken ben jij niet meer verplicht om de nachten te werken!
Dank jullie wel voor de reacties. Heb mijn nachten er nu op zitten en ik moet zeggen door elk uir wat te eten en cola ging het beter. Was een goeie tip. Meestal sta ik als ik uit de nacht kom om 12.00u op.maar nu heb ikgeslapen tot 14.00u. Ben zo moe. Gelukkig zit het er weer op en kan ik de gewone diensten weer gaan draaien.