Hallo, Ik ben morgen denk ik 6 weken zwanger: Had op 25 december mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Daarvoor cyclus van ongeveer 30 dagen Op 23 januari positieve test Nu heb ik vanaf afgelopen vrijdag licht bloed verlies. Dit begon met bruin en daarna roze/rood. Het is heel weinig; soms alleen bij het afvegen een beetje. Ik heb verder ook geen buikpijn o.i.d. Maar mede door een eerder miskraam, maak ik me wel zorgen. Waarschijnlijk zit er niets anders op dan afwachten, wat denken jullie? En heeft het nog zin om de VK te bellen morgen?
Nee heeft geen zin. Ze kunnen toch niks doen en het is nog te vroeg om een hartje te zien. Bloedingen hoeven gelukkig niet altijd iets slechts te betekenen. Helaas is afwachten het enige dat je kan doen.
Mocht je trouwens bloedverlies in combinatie met flinke buikpijn (steken) krijgen, dan wel bellen. Kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn dan.
Aan 6 weken kan je wel al een hartje zien hoor. Het is nog vroeg maar hier aan precies 6 weken (ivf) een duidelijk kloppend hartje gezien. Dus ik zou wel bellen, als je denkt dat je je er beter bij zou voelen. Tegen dat je terecht kan, ben je wss al enkele dagen verder en dan weet je tenminste al iets meer.
Je kan morgen altijd contact zoeken met je VK... Ik zou er niet gelijk het spoed nummer voor bellen, maar advies inwinnen kan dan altijd toch? Sterkte
Bloedverlies hoeft niets te zeggen. Ik zou persoonlijk morgen niet bellen. Het hartje begint misschien net met kloppen of moet nog beginnen met kloppen. Als er een echo wordt gemaakt en die geeft geen kloppend hartje, word je (misschien) onterecht onzeker. Als je echter denkt dat het jou hoe dan ook gerust kan stellen, dan kun je wel bellen. Laat je wat weten als je meer weet? Ik denk aan je!
Bedankt voor jullie reacties. Wilde idd niet het spoednummer bellen maar misschien gewoon even checken wat zij er van zegt. Waarschijnlijk gewoon afwachten. Van een echo wordt het idd waarschijnlijk niet beter van Bloeden is nu weer gestopt. Pff spannend zeg
Een hartje begint standaard bij 5 weken en een aantal dagen (weet niet meer precies welke dag) te kloppen. Het is alleen nog niet bij iedereen al duidelijk op de echo te zien.
Klopt, maar men wordt vaak ook teruggezet (of vooruitgezet). Het wordt dan net wel net niet. Ook al klopt het hartje inderdaad, is het geen zekerheid dat je het op de echo gaat zien. Vaak zorgt dat voor onnodig veel stress.
Net toch maar even gebeld want ik had weer wat bloed verlies. Ze kunnen nu echter niets doen, te vroeg voor een echo. Heb de 18de een echo staan. Afwachten dus......
Slopend die onzekerheid . Hier een positief verhaal. Met 7/8, 12 en 16 weken helderrood bloedverlies gehad en er groeit nog steeds een gezond mannetje in mijn buik. Ik duim heel hard voor een goede echo de 18e!
Bij deze zwangerschap had ik ook bloedverlies op dat termijn, vreselijk vond ik dat en vreesde dat het door zou zetten. Wel heb ik de vk toen gebeld en op basis van wat ik vertelde zei ze dat zolang er geen helderrood bloed was of krampen dat het Dan waarschijnlijk mijn lijf was die aan het schoonmaken was. Met 8 weken de eerste echo en zowaar een kloppend hartje. Het bloedverlies bleek van een vruchtje te Komen die gestopt was met groeien. Maar meid, op deze termijn is het gewoon spannend en eng omdat het alle kanten op Kan gaan. En bij zorgen je vk bellen he, daar zijn ze voor.
Ja die onzekerheid is echt vreselijk. Dan duurt een week nog zo lang. Heb wat roze en rood bloed verlies. Alleen met afvegen. Niks om ongerust over te zijn volgens de VK. Heb er zelf gewoon geen goed gevoel over. Wat ik bij mijn eerste zwangerschap ook had en toen was het ook mis. Hoop heel erg dat mijn gevoel er naast zit.
Spannende tijden zeg. Wat fijn dat er toch nog een kindje groeit maar lijkt me wel dubbel dat het er in de eerste plaats twee waren
Wat super naar hè. Ik heb rond dat termijn ook helderrood bloedverlies gehad en zelfs stolsels. Bleek achteraf innestelingsbloedingen te zijn. Bloedverlies doet veel met je gevoel het eerste trimester. Succes en op naar de 18e!!
Net bij de verloskundige geweest. Ze kan heel klein iets zien. Het is te klein voor dit termijn en (daardoor) is geen hart actie te zien. Dit zou nu al wel moeten. Ze zieteen kindje van 6 weken. Omdat ik op 23 jan positief testte kan dit niet. Het is dus zeer waarschijnlijk niet goed. We moeten maandag weer komen om dit zeker te weten. In de tussen tijd afwachten of er spontaan een miskraam op gang komt. En anders dit ook maandag verder bekijken