Provera en eventuele zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nikkie80, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hallo,

Aangezien ik veel follikels heb, maar liefst 6 die meedoen, zal mijn cyclus worden afgebroken mbv Provera.
    Aangezien mijn baarmoederslijm erg zuur is, zodat de zaadjes van mijn man worden gedood, zitten we in het wel bekende IUI traject.
    De kans is klein dat we op een "natuurlijke " manier zwanger zullen worden.
    Maandagavond heb ik mijn eerste Provera pil ingenomen. De avond ervoor hebben we gevreeen. Stel dat ik nu wel zwanger ben, sterft de vrucht dan af omdat ik ook Provera slik?
    Krijg ik ondanks een mogelijke zwangerschap wel een bloeding? En is die bloeding dan een menstruatie en betekent dat dan niet zwanger te zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vragen.

Groetjes Nikkie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nikkie,

ondanks provera kun je wel spontaan zwanger worden, maar die kans is wel klein. als je zwanger blijkt te zijn krijg je geen bloeding rond je menstruatiedag. Soms een klein beetje, maar dat is dan echt een paar druppels. Als je straks niet ongesteld wordt moet je gewoon een test doen.

Mirjam

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Mirjam,

En stel nou dat ik zwanger zou zijn, kan het gebruik van provera dan kwaad voor het vruchtje?

Liefs Nikkie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee dat kan geen kwaad.

Mirjam

Deel Deze Pagina