Wanneer vertelde jullie het nieuws aan de (schoon)ouders ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linnie88, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Afgelopen donderdag, geheel verbaasd, een positieve test in mijn handen!
    Ik dacht weer een erg lange cyclus te hebben. Tot ik buikkrampjes kreeg en m'n borsten wel erg gevoelig werden en witte bultjes kregen.

Vandaag afspraak gemaakt bij de VK.
    Ik hoopte a.s donderdag al terecht te kunnen.
    Volgens mijn eigen berekening zou ik dan al 8 weken zijn.
    Maar omdat ik het afgelopen jaar een erg onregelmatige cyclus heb gehad (zie onderschrift) wil de VK dat ik volgende week kom.
    Want ik op de dag van de posi test (4-9-2014) 4 weken zijn + 2 weken erbij voor de echo. Want dan zou mogelijk het hartje kloppen.

Eigenlijk wilde we het volgende week dinsdag vertellen aan onze ouders. Ook omdat op die dag mijn schoonbroertje jarig is.
    Maar nu is de echo dus pas 2 dagen later dan zijn verjaardag.
    Ik zit in dubio. Want als je een echo kan laten zien is het echter.
    Ook voor mij zelf een stuk zekerheid!
    Verder heb ik geen kwaaltjes (alleen moe en pijnlijke borsten).

Dus ik vroeg mijzelf af: wanneer vertelde jullie het je ouders? Hoeveel weken was je? Of meteen nadat je positief getest had?

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    mijn ouders rond de 5 weken, schoonouders rond de 6 weken.
    gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!
    gefeliciteerd!

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Mijn ouders na de termijnecho, rond de 11-12 weken. Mijn schoonouders iets eerder.

4. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze situatie was iets anders, want wij zaten in een behandeltraject in het ziekenhuis omdat zwanger worden niet vanzelf ging. Ouders en schoonouders waren op de hoogte van het verloop ervan en wisten dus ook in welke periode we zouden weten of de behandeling was gelukt of niet.

We hebben het dus verteld vlak na de positieve test. Dat gold ook voor vrienden/buren/collega's die op de hoogte waren. Die vertelden we het iets later, rond de 6 weken.

Als ik jou was zou ik het op de verjaardag alvast vertellen, met daarbij de mededeling dat het nog heel pril is. Dan weten ze ook dat ze het nog even voor zich moeten houden, totdat je de eerste echo gehad hebt bijvoorbeeld, of tot je de 12 weken bereikt hebt. Ik zou het persoonlijk heel moeilijk vinden om erover te zwijgen als je met familie bij elkaar bent.

Rens1984 vindt dit leuk.
  5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Paar dagen na de positieve test.
    Maar doe waar jullie je goed bij voelen

6. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wij wilden het rond de 11/12 weken vertellen, maar bij 7 weken waren mijn schoonzussen al heel erg aan het raden, hihi! Het was ze duidelijk dat er 'iets' aan de hand was. Toen dus maar meteen verteld, en diezelfde avond zijn we naar mijn ouders gereden, en hebben we het daar ook meteen verteld!

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Allebei meteen toen ik positief testte

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Beide ongeveer 10 minuten na positieve test. Schoonmoeder belde nl net nadat ik positieve test aan vriend had laten zien. En daarna ook maar mijn moeder verteld.
    Mijn vader hebben we het bij 8-9 weken verteld....

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    de eerste keer na twee weken, dus toen ik ongeveer 7 weken was. omdat we het zelf niet geloofden en eigenlijk de avond testte voordat ik in het vliegtuig stapte om voor mijn werk naar Maleisie te gaan. hier zou redelijk wat gedronken worden, dus het was meer een soort 'uitsluit' test en bleek dat dus niet te zijn...
    deze keer langer gewacht, maar eigenlijk meer omdat ze vorige keer allemaal zo enthousiast aan het smsen sloegen, dat ik het wat langer voor onszelf wilde houden. En daarnaast hadden we een leuk idee hoe het mijn schoonouders te vertellen, en aangezien we er niet te lang tussen wilde laten zitten, hebben mijn ouders toen ook iets langer moeten wachten... maar uiteindelijk was het met 9,5 week en 10 weken. En de broers/schoonzussen met 13 weken omdat we dan allemaal bij elkaar waren en omdat mijn dochter het dan kon vertellen. We hebben het haar na de combinatietest verteld.

10. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Alleen mn moeder met week 10. De rest met 17 weken.

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    6 weken
    Hadden kloppend hartje gezien

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij pas na de termijnecho. Ik was toen 10+5. Maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. :)

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dag na de test :D

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vlak na de test :).

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dag van de test :)

16. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Bij de eerste rond een week of 8
    Nu wil ik wachten tot 10, misschien wel 12 weken. Mijn eigen ouders zou ik het misschien wel eerder vertellen maar ik ben bang dat schoonmoeders het aan jan en alleman verteld zodra ze het weet.

17. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Wij hebben telkens een leuke gelegenheid afgewacht. Soms had ik het dan al wel aan 1 of 2 goede vriendinnen verteld.
    De eerste keer hadden we de termijnecho rond 10 weken (in Amsterdam) gehad en toen vertelden we onze ouders dat we leuke foto's hadden gemaakt in Amsterdam. Vervolgens drukten we de echo foto in hun handen (monden open hahaha).
    Bij de tweede was het iets meer verwacht door onze ouders, want onze oudste was al 2 jaar. Onze ouders kwamen bij ons eten, want we zouden als gezin een tijdje naar het buitenland gaan, dus dit was soort 'afscheidsetentje'. Ons zoontje liet toen (weer rond 10 weken trouwens) de echo foto zien en hij had een broche op met 'grote broer' erop.
    Deze keer komt het denk ik weer onverwacht voor onze ouders, dus dat maakt het extra leuk. Volgende week staat er weer een etentje met elkaar gepland. Onze ouders zijn vrienden van elkaar en dit etentje hadden ze met elkaar gepland toen ze vroegen of wij ook zin hadden om te komen. Dat kwam goed uit! Want die ochtend hebben we onze eerste echo staan (rond 9 weken dus). Ik wil dan het toetje verzorgen en dan doe ik een taart met muisjes en een foto van ons gezin. Zoiets vinden we heel leuk (foto).
    In ieder geval veel plezier met vertellen! Ik geniet er elke keer weer van :D

Bijgevoegde bestanden:

18. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het meteen verteld.

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    De eerste keer met 10 wkn, vonden we vrij laat, we hadden met 8 wkn al een echo gehad. Maar het was surpriseavond, dus hebben expres wat langer gewacht.
    Deze zwangerschap met 7 wkn, ook na een goede echo. Toen was het Moederdag, dus besloten om het toen te vertellen.

Deel Deze Pagina