Ineens zo bang...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eleonora, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Haai mede-zwangeren!

Ik weet niet waar het ineens vandaan komt maar ben ineens zo bang voor de bevalling... Bij mn eerste was ik ook bang, maar toen omdat ik niet wist wat er komen ging en nu ben ik bang omdat ik juist weet wat er komt...
    Er wordt vaak gezegd dat de 2e veel sneller gaat, en nu vroeg ik me af of jullie mij daar van kunnen overtuigen? :p
    Positieve verhalen graag??!!!

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hm, dit is pas mijn eerste, en ik heb helemaal geen last van angst oid, ook niet na het lezen van diverse verhalen en het horen van diverse verhalen.

Vrouwen krijgen nog steeds kinderen en de meeste overleven de pijn dus ach, hoe erg kan het zijn toch? (ok jij weet dat maar het kan nooit erger zijn dan de eerste en je bent toch aan een tweede bezig nu he ;)

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ben ook verschrikkelijk bang (geweest) voor de bevalling, na zwangerschapscursus gelukkig wel wat minder bang... wil het nu gewoon maar achter de rug hebben.... denk dat als het moment aanbreekt ik ook weer bang zal zijn.... maar goed, nog geen ervaring omdat het me eerste is ;)

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het komt zoals het komt, als het eenmaal op gang is stop je het toch niet meer, en beeb zal er toch uit moeten :) ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Misschien als je voor ZH kiest dat dit je iets meer rust geeft, je bent dan gelijk in goede handen

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hé meiden, je leest best veel verhalen van helse bevallingen, waardoor ik me voor kan stellen dat je er op een gegeven moment vreselijk tegenop ziet. Ik had ze voor m'n bevalling ook gelezen, maar heb het gewoon van me af laten glijden. Ik ben thuis bevallen, eerste kindje, 8 uur over gedaan. Milan was ook nog eens een flinke baby.
    Tuurlijk doet het pijn en het zal ook zeker nooit een hobby worden, maar op de een of andere manier kom je er echt doorheen. Ik heb verder geen pufcursus of iets dergelijks gedaan, maar je kan het echt vanzelf als het zover is. En juist als je denkt dat het echt niet meer gaat, dan komt je kindje er bijna aan. Het persen zelf heb ik echt als een verademing ervaren.
    Er zijn genoeg bevallingen die echt wel extreem zwaar zijn, maar ik heb soms ook het gevoel dat de "normale" bevallingen wel een beetje aangedikt worden....sorry, is mijn mening.

Meiden, probeer je er aan over te geven. Jullie kunnen het allemaal!!

Succes!!!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou hier is het juist het punt dat ik bang ben omdat ik juist niet het gevoel heb dat ik daar in goede handen ben.. Vooral wanneer het druk is en er 1 art-assistent aanwezig is en je daar steeds superlang op moet wachten en de dingen niet helemaal goed inschat en daarna met spoed te gyn opgeroepen moet worden omdat je kindje het steeds slechter gaat doen.

Voor de eerste bevalling was ik ook totaal niet bang, uiteindelijk viel het erg tegen na bijna 20 uur weeen en moeilijke uitdrijving + opname daarna.

Ga er nu maar vanuit dat het met de tweede een stuk sneller gaat en soepeler en ga nog even goed bespreken dat ik serieus genomen wil worden tijdens de bevalling.

7. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    nou hier iets minder positief...
    ik hoorde ook dat de tweede veel sneller ging....not
    maar...ik moet zeggen dat het bij mij aan de vk lag ik had haar bij de eerste ook vin haar echt niet aardig(zij stapte ook over van praktijk vandaar dat ik haar weer had)
    bij de eerste was het al toen ik wis dat zij het was dat mijn weeen elke keer weg zakte en bij de tweede dus ook
    toen de volgende dag haar diens erop zat en ik met de andere vk om 12 uur in het ziekenhuis kwam...ging het echt super snel!!!
    om 3 min over half 1 lag ze op mijn buik!!!
    had ik haar gelijk gehad had ze dus veel eerder geboren geweest!

en ik hoorde en weet ook dat bij de meeste vrouwen de tweede zo snel komt dat je niet eens tijd heb om te beseffen dat je aan het bevallen ben hahahhahaha
    ik hoop dat het bij de derde nog sneller gaat!!

en dan nog ff over je angst voor de bevalling...ik ben 'net' pas zwanger en soms breekt het zweet me al uit als ik eraan denk...
    gister zag ik ook weer heel duidelijk voor me hoe mijn bevallingen gingen!!!

heel lang verhaal maar ja..

8. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Bedankt dames!
    Het is inderdaad zo dat hoe dan ook ze er uit zal komen! Met de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen, en daar was het inderdaad zo dat ik erg veel moest wachten en dat er een wisseling van dienst plaats vond dus verscheidene mensen aan mn bed, wat resulteerde in aardig wat irritaties... Het is ook niet zo zeer dat ik bang ben voor de pijn, want zoals al gezegd werd op dat moment wil je niets liever dan dat ze er uit komt. Ook bij mij was het persen een verlossing, binnen 12 minuten was ze er! Het is denk ik meer dat ik nu weet wat er allemaal mis kan gaan...
    Maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat als ik het 1 keer kon de 2e keer ook wel zal lukken!
    Het komt denk ik ook doordat ik vorig jaar bij de bevalling van mn beste vriendinnetje ben geweest en dat was echt een helse bevalling die uitliep op een vacuumpomp en daarna toch een keizersnee... Ik moet gewoon niet daaraan denken en alles op zn beloop laten gaan, we zien het wel!! Dit keer ga ik als het goed is thuis bevallen, misschien vind ik het daarom ook wel eng, is toch weer anders... Nou ja in ieder geval nogmaals bedankt dames!!!

9. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    en ook hier vond ik het persen een opluchting!!!!!
    eindelijk mag je persen en weet je dat je kindje komt
    en zodra ze je bubbie op je buik leggen ben je de weeen vergeten!
    ik heb bij de eerste 20 min moeten persen voor ze kwam met voldoende persweeen ik vond dit niet erg!
    en bij de tweede kreeg ik 1 perswee en heb in totaal 3 keer geperst en daar was ze dan...ik was meteen alles weer vergeten!!
    het is het allemaal zooooooooooooooo waard!

maar suc6 allemaal

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Nou ik zou nooit zeggen dat ik alles gelijk vergeten ben!
    Na 5 jaar weet ik echt nog wel hoe het voelt als het hoofdje staat.
    Pfff!!
    Ik ben niet zozeer bang, maar kijk er wel tegen op, en ik had een prima bevalling van 55 minuten persen.
    Maar nu weet ik hoe bepaalde dingen voelen, en daar kijk ik echt wel tegen op.
    Maarrrr baby moet er uit!
    En als hij eruit is en na een paar weken voel je je weer fris en fruitig dan is het allemaal weer goed.

Succes met je bevalling vast!!

11. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    mijn moeder is in 25 minuten bevallen van mn zusje. van de eerste weeeën tot de geboorte. Dat ging een stuk sneller dan van mij, want daar had ze een uur of 20 weeën.

Het ging zo snel dat de vk enzo er niet op tijd waren.
    Mijn vader had ook al ambulance gebelt, en die kwamen samen met de vk 5 minuten na de geboorte van mn zusje.

Maar ja, hoop voor je dat bij jou de vk er wel is, maar dat het wel zo snel mag gaan :)!

Deel Deze Pagina