mag je nou wel of geen varkenshaas? tis geen rauwvlees maar wel erg mals... ik weet het ff niet meer?
Uh nou mals vlees mag wel hoor, je hoeft gelukkig niet negen maanden lang schoenzoolvlees te eten. Zolang je het niet rauw op eet is er niets aan de hand.
Zolang je maar zorgt dat hij goed gaar is en niet meer rosé van binnen dan lijkt het me geen probleem.
Ja hoor het mag gewoon.... maar zelf vind ik het zonde om varkenshaas en biefstuk "kapot" te bakken (ben nogal van het rood/rosé-vlees)... dus ik laat het alsnog negen maanden staan
ja daar twijfel ik dus ook aan...een taai varkenshaasje is ook niet echt smakelijk..maar omdat ik dacht dat varkenshaas geen roodvlees is maar witvlees...moet het toch goed doorbakken zijn dus..mmmzz dan maar geen varkenshaas sate 2e kerstdag haha..
Het ligt er ook een beetje aan waar je het vlees haalt. Van varkenshaas kun je bijvoorbeeld erg goed medaillons van maken, met een beetje bloem eromheen voor het korstje. Als je een goede varkenshaas haalt blijft het gewoon sappig (en niet uit de supermarkt waar je een mishandeld varkentje krijgt, daar loopt al het vocht uit en tegen de tijd dat het dan door is blijft het in je keel hangen van droogheid). Hetzelfde met biefstuk: een goede biefstuk is door ook nog sappig. Maar goed het mag dus gewoon