Ach jee wat zielig voor dat kleine ventje (en hond) Ja ik zou ook zeker melding maken bij de eerder genoemde instanties. Je moet er toch niet aan denken dat je niets hebt ondernomen en zo'n klein kereltje wordt mishandeld
Deze mensen hebben hulp nodig, blijkbaar hebben ze niet de mensen in hun netwerk die ze op dit moment nodig hebben bij de verzorging van hun kindje Zou dus meteen actie ondernemen
Het is hier gelukkig al meerdere malen gezegd, maar ik denk dat het echt verstandig is om het AMK te bellen, of anders bureau jeugdzorg. Dit kan en mag echt niet gebeuren. Ik werd spontaan niet lekker van het verhaal, dat arme kindje is nog zo hulpeloos, weerloos, hij heeft recht op een onbezorgd bestaan. Ik werk zelf met verstandelijk beperkten en mij lijkt het logisch dat deze man en vrouw hulp nodig hebben, dat ze het alleen niet redden om een kind of een dier te verzorgen. De kans is groot dat dit hun niet is geleerd en dat ze geen idee hebben wat ze doen. Het feit dat ze elkaars banden lek steken en veel schelden, lijkt er voor mij op dat ze niet weten hoe lief te hebben, hoe met elkaar om te gaan,hoe rekening met elkaar te houden, respect te hebben voor elkaar en voor elkaar te zorgen. Als je al nauwelijks voor jezelf of je vriend/vriendin kunt zorgen, hoe kun je dan voor een kindje zorgen?? Met het melden bij het AMK help je niet alleen het kind, ook de ouders. En hoe eerder kind en ouders geholpen worden, hoe beter. Het kindje kan hier enorme schade aan overhouden op gebied van sociaal emotionele ontwikkeling, lichamelijke ontwikkeling enz enz Succes!
Meteen melding AMK ! Kan zeer schadelijk zijn voor hechting van het kind wat op latere leeftijd weer gevolgen kan hebben Niet twijfelen maar gewoon bellen
TS ik zou het in ieder geval melden, maar ik zou ook proberen om contact met hen te krijgen. Al is het alleen maar een praatje. Als iedereen die iets merkt alleen maar meld en verder niets doet zullen zulk soort mensen altijd 'alleen' blijven staan. Ook al kijk je nu natuurlijk met andere ogen naar hen, omdat je dingen gehoord/gezien hebt. Probeer daar toch boven te staan. Ze zullen het hopelijk uit onmacht doen en dan verdienen zulk soort mensen alleen maar hulp.
Ja, geef TS ook nog even een schuldgevoel, terwijl ze veel meer doet dan de meeste mensen ooit zouden doen..
Begrijp van mijn man dat je in dergelijke gevallen zoals deze OOK de politie kunt bellen NU en dan morgen het AMK alsnog.
Ah wat zielig oor de baby daar breekt je hart toch van! Ik zou ook de politie bellen als ik dit zou horen!
Ben nog steeds boos en heb er nog steeds een naar gevoel van ... Pfffff En dat terwijl het niet eens mijn buren Zijn Maar dan stel ik me voor hoe mijn lieve gup ik bed staat en dat er dan iemand het over zijn hart kan verkrijgen om rot jong etc te zeggen bah bah
Wat gigantisch sneu voor het mannetje! Als die geen hechtingsproblemen krijgt... succes met bellen morgen!
Super dat je morgenochtend gelijk weer gaat bellen naar amk, ook echt nodig! Ik was even nieuwsgierig of je ze vanavond nog gehoord had? Echt zo zonde voor het ventje!
Ik denk dat je weinig van mijn reactie begrepen hebt. TS hoeft zich nergens schuldig over te voelen. Ze doet wat juist is! Ik reageer op mensen die er allerlei andere instanties bij slepen (die hier gewoon niks mee kunnen.) en die mopperen op het feit dat het amk niet 24/7 bereikbaar is.
Ik ben normaal gesproken helemaal geen jeugdzorg-fan, maar van dit verhaal krijg ik gewoon tranen in m'n ogen. Ik zou ook zeker gaan bellen..
Excuus dan, dat stukje kwam gewoon zo lullig over.. 'Je had ook gelijk kunnen bellen toen je het hoorde, dat kon wachten dus dan moet je nu ook niet zeuren.' Maar ik ben een ster in dingen verkeerd lezen.. Ben overigens ook geen jeugdzorg-fan, maar snap de discussie ook niet zo goed, of doe er in ieder geval niet aan mee.. Als deze instantie hier niet voor is, is die hier niet voor..
Getverdemme, ik wordt hier spontaan misselijk van. Ik zou absoluut een melding maken! Desnoods meerdere. Als je zo uitvalt tegen een 6 maanden oude baby dan moet het vroeg of laat een keer fout gaan. Zo zielig voor dat kleine, lieve mannetje...Hopelijk wordt er snel iets gedaan!
Kreeg van iemand [ noem geen namen ] een pb. Zij werkt bij de william schrikker groep en kon mij wellicht verder helpen. Ik heb haar de nodige informatie doorgegeven. Verder bel ik morgen ook nog het AMK en natuurlijk even een telefoontje voor de hond plegen! Want de hond word net zo behandeld als de baby. Word morgen een drukke dag en mijn hoofd zit eventjes helemaal vol. Moet morgen ook bloed laten prikken om een zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten. Maar ik zie dit als MIJN plicht !! Heb ze trouwens nog niet gehoord , gelukkig!
Ik zou er melding van maken bij het AMK. Niet bij de william schrikker groep, want je weet niet onder welke jeugdzorg het gezin valt. Gezien ze beiden niet 100% zijn en bij een sociale werkvoorziening werken, betekent het nog niet gelijk dat ze onder de WSG vallen. Dat hangt ervan af hoe hoog / laag hun IQ is.