mijn buren

Discussie in 'De lounge' gestart door denicepino1, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

dat wist ik niet maar als hij zijn excuus heeft aangeboden en hij gaat daarna de mist weer in dan was ik er naartoe gegaan en gevraagd waarom het nu weer fout gaat, en dat ik graag wil dat we verder gaan op goede voet, is dat niet mogelijk dat ik dan verdere stappen ga ondernemen, dat kan toch net zo effectief zijn als met een partij kerels naar hem toe gaan??? als je het niet probeert weet je ook niet hoe of wat denk ik dan maar misschien komthet wel omdat ik de situatie en die buurman niet ken natuurlijk..

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    schat ik weet hoe het is! wij en vooral ik word al 3 jaar getreiterd door buren van verder op.
    er zijn in de tijd voor ons al 4 gezinnen om HUN verhuisd en zins wij hier wonen al 2.
    niemand die er iets aan doet en ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik een rottweiler in huis heb die een schurft hekel aan hun heeft.
    ik heb de camera en de geluidsopnamen onder de snel toets van mijn telefoon.
    ik heb zelfs op geluids opnamen staan dat wij bedreigd worden en ze doen er niets mee!!!!

wij willen hier zo graag weg maar kunnen bijna geen hypotheek krijgen door onze eigenzaak.

ik weet wat je voelt en wat je mee maakt een hele dikke knuffel voor je en een kus.
    ik duim voor je dat de wijkagent bij jou meer doet dan hier, sterkte!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja elke situatie is anders..

Hier is het dan ook zo gegaan omdat ik die gast anders serieus zelf iets aan had gedaan. (ben overigens helemaal niet agressief maar na een bevalling van 19 uur, vaccuumverlossing, bloedtransfusie en een kindje wat het zwaar had is thuiskomen en s'avonds niet kunnen slapen van de muziek niet plezant.. :))

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    praten met zo'n idioot lost niets op.... hij maakt die kids bang, smeert hondenstront op hun auto.... komop zeg dat pik je toch niet! jij zou dan serieus gaan praten voor de zoveelste keer? nou dan kan je beter gaan verhuizen en hopen dat je niet weer zo'n buurman treft.....

5. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik denk dat een 'stevig' gesprek samen met een paar vrienden wel goed zou doen;)
    Als beleefdheid je niet verder brengt moet je wat anders,he.
    Ik ben ook heel rustig en beleefd en mijn man ook.
    Maar bij zulke gasten gaan zijn handjes jeuken.

6. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Wat een rot situatie .. Hopelijk kan de wijkagent wat bemiddelen.

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wow zie ik tot mijn verbazing zoveel reacties !!!

Had gisteravond na het plaatsen van het bericht geen tijd meer te lezen aangezien de kids hun aandacht vroegen en mijn mannetje natuurlijk ook.

maar ik ga even druk lezen nu. en ik zie ook een paar vragen tussen staan. 25 reacties !! wow.

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Ik heb mijn vriend al een paar keer tegen moeten houden dat hij niet die vent een knal verkoopt. ik zeg wacht tot hij de eerste move maakt richting jou en sla hem dan. hij is het zoooo zat he ongelooflijk.

Maar ik denk niet dat het de oplossing is om meteen vrienden en alles er naar toe te sturen of het terug te doen aangezien ik me dan verlaag tot zijn kinderachtige nivo.

Ik heb de stap woningbouw niet genomen aangezien ik de slag op het raam met zijn vuist een bedreiging vind voor mijn kinderen en mij. En daarbij ben ik van mening dat woningbouw daarin mij minder kan helpen dan meteen een melding bij politie hebben leggen.
    als dit namelijk weer gebeurt weten hun hoe laat het is hier en zijn ze er sneller. als dat het de eerste melding is. want dit gaat echt uit de hand lopen een keer dat weet ik zeker.

we hebben meerdere keren met hem gepraat, we hebben gevraagt wat zijn probleem is. we hebben ons in het begin toen ze hier kwamen wonen ons voorgesteld en meteen aangeboden te helpen met verhuizen. dus een goed begin denk ik zo en weet ook echt niet war het nu fuot is gegaan.

hij heeft toen hij zijn excuses aan bood gezegt van het spijt me en IK moet veranderen ( dus dat hij moet veranderen met zijn gedrag) dat zeg mij al genoeg dat hij ze niet helemaal op een rijtje heb en het van zichzelf al weet dat hij fout bezig is. ( ook daarom de politie erbij omdat ik niet weet waar hij in staat is om nu weer uit te halen )

ik was ook het wachten tot er WEER iets zou gebeuren zat. aangezien mijn kinderen met mooi weer buiten spelen en de buurman wel eens in de schuur is ik wil er niet aan denken dat hij iets over de schutting gooit richting kinderen of iets anders...
    Voor de deur hangt een gordijn normaal heb deze EN de deur mat weg gehaald omdat ik gewoon bang ben dat hij iets naar binnen smijt door brievenbus in de vorm van een brandende krant ( dit is ooit een keertje bij mijn oma gebeurt en heb er gewoon nacht merries van ! ) dat hij dit gewoon een keertje gaat doen.. pff

umm 85
    ja geloof dat je na 19 uur niet al te vriendelijk en begrijpelijk zou zijn om te praten .. man wat heftig zeg!

draga
    ik heb normaal erg veel geduld, en wil het ook altijd met praten op lossen. maar vrienden en familie staan serieus al in de rij om daar aan de deur te staan om een gesprek te voeren. ( op hun manier)
    maar ja dan lok je geloof ik ook weer een reactie op die manier terug. en nu ja de politie maakt overal rapporten van en aantekeningen en als vrienden aan de deur zijn geweest heb je geen bewijs enzo als het uit de hand loopt.

anica
    hopelijk gaat de wijkagent ook een paar keer hier langs rijden s'avonds ik kan moeilijk achter de gordijnen blijven hangen in het donker om die man te betrappen he. en ik krijg hier zo ongelooflijke stress van ook.. echt hoop dat die wijkagent een beetje de boel kan uitpluizen misschien dat die gast wel breekt en het toegeeft dat hij het gedaan heeft. alleen maar omdat hij misschien bang word van de politie. zou natuurlijk mooi zijn want ik baal als een stekker mijn auto met zuurverdient bij elkaar spaar geld. 2 jaar lang gespaard voor een zuinigere auto en goedkoper in verzekering. en was gewoon helemaal geen krasje op of roest plek en nu is mijn auto dus helemaal verkloot door zoiets.

nonnie
    ik ben ook echt pislink zoals jij al zegt. Mijn kinderen hoeven niet bang te zijn voor niemand niet maar ik zie mijn kleine meid in een bang muisje veranderen als ze hem ook maar ziet.

even volgende pagina.

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Mora
    de buren 2 huizen hier verderop horen hun schelden, deuren slaan en ruzie maken dus er is al 1 buur die zoiezo achter mij staat. de rest vande buren 5 stuks heb ik ook gesproken die staan ook vierkant achter ons wat er ook gebeurt. Als hier ooit iets gebeurt. staan de buren direct hier bij ons voor de deur om te helpen ( wel fijn gevoel )

Lady
    Dit speelt al een tijdje na het voorstellen, hebben wij dik 2 maanden hun niet gezien niet in huis niet bij het huis niet gehoort of wat dan ook wij dachten dan ook dat ze het huis toch niet zouden nemen ( huurhuis ) en dat ze weg waren. maar na 2 maanden eerst een bankstel via wehkamp gebracht en toen een tafel met stoelen. ( meer hebben wijniet gezien dat gebracht werd en ik ben toch echt heel de dag thuis ) wat ik al raar vond eigenlijk want waar slapen hun dan ??
    maar ja dit loopt nu al dik een half jaar met pesterijen met slaan op de muur enzo. en ja dit van gister was dan ook de druppel eerlijk gezegt. alhoewel kookte ik al van woede met die slag op het raam.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat naar voor je meid!!
    Ik herken het verhaal van mijn schoonmoeder+vriend die zijn ook verhuist omdat hun buren de buurt en vooral hun terroriseerden.
    Ook zij waren al bekend met de politie.
    Mijn sm had een camera voor de deur hangen en beveiliging op het huis, maar die camera stond alleen gericht op de voordeur.
    Je mag dus wel een camera ophangen, ook zonder sticker want die hadden zij zeker weten niet. Maar de vraag is, als er wat te zien is, of ze het in een rechtzaak ook zouden mogen gebruiken, dat weet ik niet.

Ik vraag me af of praten nog zin heeft, vriendelijk blijf je niet tot het einde. Maar dingen uit lokken lijkt me ook niet de bedoeling,je weet immers niet tot waar iemand toe in staat is.
    Ik zou meldingen blijven maken bij de politie, die slaan volgens mij al die meldingen op en uiteindelijk zijn het er misschien zoveel dat ze hem samen met de woningbouw hem eruit kunnen zetten?

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    buffysummers

he wat naar dit is zoveelste verhaal ook al dat ik hoor dat mensen zelfs verhuizen door zo buurman ( buren) Maar ik woon hier zelf 2,5 jaar nu en ik vind het verder een mooie , kindvriendelijke wijk, school , peuterspeelzaal in de buurt en alles ik ben ook echt niet van plan te gaan verhuizen en me weg te laten jagen door zo'n laag iemand...

als wijkagent er is ga ik ook zeker vragen welke opties er mogelijk zijn met camera, wel of geen sticker, sensor , Flits licht als hij beweging ziet ofzo dat het lijkt of er een foto is gemaakt.

hoop dan ook dat het voor de zomer opgelost is in ieder geval dat ik zonder zorgen mijn kinderen achter buiten kan laten spelen in de zandbak.
    en ik ga zeker ook iedere keer nu bellen als er weer iets gebeurt richting kinderen, ons of onze spullen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ECHT naar de woningbouw gaan. Zo is er in onze vorige wijk een gezin eruit gezet ( met rechtszaak en al ), de aanhouder wint.

En anders, tsjah misschien moet het maar escaleren, dat de politie hem oppakt waardoor jullie echt bewijs hebben t.o. de woningbouw.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ook melden bij de woningstichting hoor. Snap dat je naar de politie gaat, maar de woningstichting moet er ook van op de hoogte zijn. Vooral als het wellicht al eerder heeft gespeeld. Heel veel succes, weet wat je meemaakt.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik weet niet wat ik zelf zou doen in zo'n situatie, maar mijn sm had natuurlijk allang geen kids meer thuis wonen, dan verhuis je makkelijker natuurlijk. Plus dat ze al wilden verhuizen, alleen als ze leuke buren gehad hadden, had dat nog een paar jaar geduurd.

Zou het zelf idd ook wel met de woningbouw bespreken, dan zijn ze in ieder geval op de hoogte van wat er speelt. En misschien kun je aan de buren die achter jullie staan vragen het zelfde te doen. Hoe meer bewijs en klachten hoe beter natuurlijk!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik maak niet uit de berichten op dat ze al eens geprobeerd heeft om te praten. En met praten bedoel ik dus niet ze de huid volschelden en zeggen dat ze moeten kappen, maar SAMEN naar een oplossing zoeken. Schijnbaar zit die buurman ergens mee en als je je open stelt en aan hem laat merken dat ook jij bereid bent om iets te doen om zijn woongenot te verbeteren....
    Ik zou het ZEKER doen!

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    lady

ik heb met hem gepraat mijn vriend heeft met hem gepraat ik heb hem gevraagt of er iets is wat wij kunnen veranderen. daar krijgen wij geen antwoord op. hij zei dat hij moest veranderen. we hebben het geprobeert netjes samen op te lossen.
    We hebben gevraagt wat er is waardoor hij zo reageert. maar dan krijgen we alleen een "sorry ik moet veranderen " op terug.
    om vervolgens de volgende dag gewoon verder te gaan met zich idioot te gedragen. ja dan ben ik niet meer bereid om te gaan praten eerlijk gezegt. dan maar wijkagent in het midden om te bemiddelen.

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Meiden echt bedankt dat er zoveel mensen hebben gereageert hoor!! Super blij om !!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

tja ik niet.... je loopt dan een grote kans dat hij daarna weer gaat lopen etteren en je kinderen bang maakt.... dat laat je toch niet toe??? gewoon aanpakken die man! en goed ook! en dat hoeft echt niet meteen met grof geweld... een goede arrogante imponerende grote man kan dat heel goed met een blik en een bepaalde houding;)

19. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Mora

mijn oom is zo'n grote man. ( mijn vriend schijt zowat 7 kleuren als hij hem ziet ) die is na 6 jaar nog niet gewend aan hem. maar hij woont hier 3 uur rijden hier vandaan.. dus die woont niet echt om de hoek, anders had hij waarschijnlijk wel langs gaan om een praatje te maken met hem.
    verder ja we hebben wel grote lange mannen in de familie maar die zijn dan weer heel dun...

maar uhm Lady
    we hebben nog niet elkaar uitgescholden als dat er ook nog eens bij kwam. dan was het helemaal uit me het praten natuurlijk.
    nee wij zijn nog heel netjes en beleefd geweest met het praten.
    Als de buurman ergens mee zit. snap ik nog niet waarom hij niet de 4 keer dat we met elkaar daar over hebben gehad niet antwoord had gegeven op mijn vragen of wij iets konden doen.. Ik ga het hem natuurlijk niet voorkouden en op een papiertje neer zetten voor hem. "meneer de buurman zou u zo vriendelijk willen zijn om ons te gaan vertellen wat u aan ons dwars zit zodat wij er samen uit kunnen komen. " ehm die kans heeft hij nu inmiddels wel verspeeld.

en trouwens die vriendin van hem die staat daar alleen maar een beetje bij te niksen. en met grote ogen van nou buurvrouw wat je nu verteld daar weet ik niks van.
    dat komt ook omdat hij dat iedere keer doet als de buurvrouw weg is met de hond. of naar haar vader.
    maar ze weet hoe hij is hoor ! want wij hebben hun horen schelden tegen elkaar en horen zeggen die vriendin "waarom lieg je terwijl ik weet dat je het gedaan heb !!! " "er is altijd wat met jou altijd ruzie maken ik heb geen zin in weer verhuizen"
    zo gehorig is het hier niet. Maar dit kon ik duidelijk verstaan terwijl ik aan de andere kant van het huis op de bank zat de kleine eten te geven.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    misschien je oom eens bellen voor een bakkie te komen doen? :p

Deel Deze Pagina