naar hem toe gegaan? terwijl hij loopt te rammen op je raam als je gewoon tv zit te kijken? haha nee hoor, ik had het wat agressiever opgelost
elke keer als hij wat doet, zoals bij je vriend uitschelden. Direct de politie bellen, je word lastig gevallen!!!
Ik hoop dat de politie er iets aan kan doen, want zonder bewijs ben je helaas nergens. Wij hebben toen ik nog thuiswoonde jaren lang naast een helse buurman gewoont. Hij heeft verschrikkelijke dingen gedaan maar we konden nooit helemaal bewijzen dat hij het was, het bleef ons woord tegen de zijne. Uiteindelijk heeft het zover moeten komen dat hij met een mes me heeft opgewacht en m'n moeder bijna vermoord heeft. Toen pas heeft de politie kunnen ingrijpen. Ik weet dat ie jaren terug nog op helse buren is geweest, omdat ie de buurman met een bijl achterna zat!Mafkees!
gewoon aanpakken die gast! en goed ook! zou me echt niet zo laten uitschelden en bang laten maken! en die politie mag toch niets doen tenzij ze met zijn tweeen iets gezien hebben wat als bewijs kan gelden... nou kan je lang wachten hoor.... tot die tijd zitten jullie in de ellende... en kunnen je kids nieteens genieten buiten van dit lekkere weertje... en jij al helemaal niet! trommel die oom van je op en laat hem er maar eens ffe langsgaan daar! desnoods met wat geweld... zal hem leren die psyco!
Ik denk dat je het met geweld niet oplost, mijn ervaring is dat het alleen maar erger word en het meer uit de hand loopt. Ik zou een camera ophangen, en dan hopen dat hij het niet doorheeft, zoals onze buurman helaas wel altijd had.
lovely he bah wat een verhaal.... krijg er kippenvel van.. mora mijn oom is op vakantie in frankrijk nu voor 2 -3 weken. en kan op het moment al helemaal niet langs komen helaas.. missym denk niet dat de politie hierheen kom als je alleen uitgescholden word??
ben gister tot 1 uur opgebleven om die gozer in de gate te houden is verdorrie 5 keer met de hond in de tijd van half 9 tot 1 uur naar buiten gegaan. En helaas niks kunnen zien.. hij gaat zogenaamt zijn hond uit laten, maar die gaat dan in het poortje op het muurtje zitten 5 minuten ofzo , spuugt een keer op de grond, en vervolgens loopt hij hier het blok om en gaat weer naar binnen. ( dit vertelde mijn buurman aangezien hij zo die poort in kan kijken en het nogal raar gedrag vond ) maar vanavond ga ik weer bij het raam zitten kijken of hij dat lekke beest ( die hond van hem die constant moet piesen ) weer gaat uitlaten zovaak. slaat ook nergens op.. zo vaak.
Ik zou ze wel elke keer bellen, je voelt je toch bedreigd. Tot ze het zo vervelend gaan vinden dat ze wel actie moeten ondernemen (omdat jij blijft bellen!).
het is altijd zo dat mensen die gaan zitten afwachten tot het overgaat altijd het mikpunt van pesterijen zijn... zo is dat ook op scholen... mijn moeder zei altijd, als je geslagen of gepest word dan sla ze maar terug! ben 1x enomr gepest door een 3 jaar ouder meisje en heb haar toen terug geslagen en nooit meer gepest door haar! mijn moeder hield absoluut niet van geweld maar ze wilde ook niet dat ik gepest werd en niks terug deed... met die buurman is dat een beetje dezelfde lijn...je pikt het steeds maar weer, gaat niet met hem de confrontatie aan omdat hij angstaanjagend reageerd... 9begrijp dan best dat je dat tegenhoud om erheen te gaan!) maar wachten op een politie of gerecht voor deze man duurd waarschijnlijk nog wel een jaar... wil je dan tot die tijd zoi blijven wonen? vooral met de lente en zomer die eraan komen? ik zou haast zin krijgen om die kant op te komen met een stel vrienden!
Ik vind dit echt een heel gave reactie van je vriend. Die laat zich niet kennen en verlaagt zich niet tot het niveau van die vent. Hij wil jullie denk ik allemaal op stang jagen. En je vriend laat zien dat het niet lukt. Helaas heeft ie jou wel precies waar hij je hebben wil... Ik denk toch dat het beter is om te doen of het je niets kan schelen en ondertussen gewoon die actie bij de politie laten lopen. Weet je of er al een dossier is aangemaakt? Zoals hierboven is gezegd, elke keer gewoon bellen en precies doorgeven wat hij nu weer gedaan heeft. Als het maar één keer is, is het incidenteel. En omdat het kleine dingetjes zijn, kan de politie niets doen. Maar als het iedere keer is, heel vaak gebeurt, dan maakt het niet uit dat het kleine dingetjes zijn (zoals 'alleen maar' schelden), maar dan is er sprake van bewuste pesterijen. (Dat IS het al, maar dan heeft de politie ook daadwerkelijk alles in het dossier staan). Dan kan de politie met iets concreets bij hem aan de deur. Als dat dossier een beetje dik genoeg is, kun je er zelfs een straatverbod voor krijgen, wat misschien wel betekent dat hij moet verhuizen. Succes in ieder geval!
Helemaal niet mee eens. In het begin van de middelbare hebben ze ook geprobeerd mij te pesten, maar ik deed of het me niets deerde en reageerde nonchalant van 'heb je niets beters te doen'? Nooit geen geweld hoeven te gebruiken en het pesten hield heel snel op. Er is toch niets aan, als de ander niet reageert? Het is juist leuk om door te gaan met pesten als de ander boos wordt of gaat huilen. Zat een meid bij me in de klas, die was een half keer zo breed en anderhalve kop groter dan ik. Die wilde mij een keer opwachten na schooltijd. Kwam héél dreigend, héél dicht bij me staan en zei dat als ik nog een keer zo'n bijdehante opmerking had tegen haar in de klas, dan zou ze me op mijn bek slaan. Ik zei: Dat is écht iets voor jou. Zij: Ja, dat is echt iets voor mij, ja! En toen droop ze af. Heb echt nooit meer last van haar gehad en ik had echt wel genoeg andere bijdehante opmerkingen Kom op zeg, ik laat me toch niet koeioneren door zo'n stuk tuig! Het jaar erop wilde ze trouwens vrienden worden... Ik heb een beetje de boot afgehouden want ik vertrouwde het niet helemaal... Eerst me in elkaar willen staan en dan tegen me aan slijmen? Jaren later ben ik haar nog eens tegengekomen. Toen zei ze ook dat ze in die tijd echt niet goed bezig was. Maar gelukkig is ook zij volwassen geworden en weet nu dat je met geweld niets oplost.
als dat zo is mag je mij gaan vertellen waarom wij ook zulke buren hebben? wij zijn namelijk niet op ons bekkie gevallen en als ik bedreigd word loop ik er heen en vraag wat het probleem is! enz enz
gistermiddag belde de woningstichting over het geluidsoverlast en de manier hoe hij reageert. en het wel heel raar 3 sec. rennend bezoek wat hij soms heeft( auto stopt. komt ene uit gerend. stopt iets in de hand de ander pakt het aan en geeft uit andere hand wat en rent weer weg en scheurt zowat de straat uit. iedere keer weer een andere) RAAR! maar de woningstichting die gaat in ieder geval een brief sturen naar hem ( is al op de post gedaan gistermiddag ) met daarin een afspraak voor hem waarop hij MOET verschijnen ( hij heeft geen keuze daarin of hij wel of niet gaat ) en dan gaan hun een gesprek met hem aan. En daar krijg ik dan weer verslag van, per brief. hopelijk komt daar iets uit dat ik kan gebruiken weer bij de politie. Als bewijs, dat hij een beetje uhm raar is. Nog altijd niks gehoort van de politie dus maar weer eens bellen he hoe ver ze zijn. Of dat ze gewoon vergeten zijn ofzo.
ik laat ook zeker niet op me kop zitten ofzo hoor als hij iets tegen mij zegt krijg hij het ook terug. Maar een of andere reden doet hij het alleen als ik binnen ben. Als ik buiten ben dan loopthij stampend en zonder woorden voorbij. of kijkt hij me vies aan. ben vroeger ook altijd gepest omdat ik niet altijd de nieuwste kleding had. dus ik laat me nu niet meer op me kop zitten. want vroeger heb ik altijd me mond gehouden en genegeerd maar dat hielp bij mij niet.
ik zag net de buurvrouw naar buiten lopen met haar hond. ik denk ik wacht haar eventjes op bij de deur tot ze terug is en ik kaart het gewoon nog eens aan he. dus heb gezegt tegen buurvrouw. van goh buurvrouw ik weet mijn kinderen maken geluid en ik probeer dit ook zo goed mogelijk te beperken dat jullie er geen last van hebben de hele dag. Maar ik vind het vervelend als mijn kinderen iets laten vallen je vriend meteen op de muren slaat. En ook gewoon slaat als het hier stil is en hij weet de kinderen leggen te slapen dat hij dan begint met slaan op de muur. ze kon zich er niks van voor stellen. Ik zeg ook buurvrouw ik geloof je helemaal dat jij er niks van weet aangezien hij het ook alleen heel erg doet als jij weg ben. ze zegt dankjewel dat je dat gezegt heb ik zal het er met hem over hebben. ( misschien komt de boodschap een keertje aan bij haar en doet ze er goed over praten met haar vriend ) Ik hoor hun nu duidelijk het er over hebben. En ik hoor gewoon dat hij boos word erover. Maar heb hem al paar keer met mijn vriend er op aan gesproken over de herrie en hij doet er niks mee. dus hopelijk de buurvrouw wel...
Ik hou jullie een beetje op de hoogte nu. Maar in ieder geval... Stonden ze net met zijn tweeen hier voor de deur toen ik net het bericht verzonden had. Ze vertelde dat ze verbaast zijn dat wij dachten dat hun het waren. Daarbij zei hij van dat ben ik niet wij horen hier ook de hele dag bonzen en slaan op de muur... En wij horen jullie kinderen eigenlijk helemaal niet overdag, terwijl toen ze op het flat waren dat wel steeds hoorde huilende en gillende kinderen. Ze zeggen dat ze heel vaak ruzie maken eigenlijk maar het altijd goed maken en dat dat komt omdat de zij de moeder heeft verloren een jaar geleden. en dat hij hier heen is komen wonen vanauit amersfoord. en dus geen familie heeft zitten hier in de buurt en daarom alles samen met zijn tweeen moeten doen en dat het stress geeft in de relatie. Maar in ieder geval kwam er dan weer uit. Dat HUN dat slaan op de muren niet doen....... ( ik heb mijn twijfels ) De buurvrouw ging bijna huilen toen ze vertelde dat ze haar moeder kwijt geraakt is vorig jaar.. en ja ik vind het heel zielig voor die meid. en dan hij ja ik weet hoe het is om geen familie in de buurt te hebben en je verhuist van bovenin het land tussen de limburgers die vinden dat je in 1 jaar een spoedcursus limburgs moet hebben gevolgt en het dialect onder de knie moet hebben. Ik weet niet of het komt doordat ik nu vlakbij mijn ei ben maar ik ben hierin dus weer een softy hoor.. ik weet niet wat ik nu moet doen.. en woningstichting die gaat hun nu een brief aan schrijven terwijl ja ze zeggen dat hun dat niet zijn. en straks worden hun alleen maar boos doordat wij woningstichting en politie hebben ingeschakeld.. bah bah ik weet het niet meer hoor !!! wat moet ik nu doen dan? woningstichting bellen om nog even te wachten?
Ik zou niet bellen, die man doet wel meer dan alleen het bonzen en slaan op de muren zoals ik het gelezen heb, laat die brief maar eens op de mat vallen bij hem, misschien dat ie dan eens ophoud, en als ie boos wordt erom, weet je genoeg, als hij niks op zijn kerfstok heeft heeft ie geen reden om boos te worden en kan ie ook normaal met jullie erover praten. Zulke buren zijn altijd vervelend, naast mijn schoonouders woont ook zo'n stel, elke keer maar weer die parkeerplaats volledig bezetten enzovoorts. Gewoon van die kleine pesterijtjes, bah kinderachtige mensen. En mijn schoonouders wonen ook in Kerkrade, wellicht zijn het wel dezelfde buren
sasjuh ! hey wat leuk !! ja misschien wonen je schoonouders hier wel in de buurt.... aangezien hier een paar zijn die het leuk vinden om iedere keer over 2 parkeerplaatsen heen te parkeren. of scheef in het vakzodat je niet meer uit je auto kan als hij geparkeerd staat. maar ja het is een smalle straat en waarschijnlijk kunnen ze gewoon geen auto rijden. ( schoonouders op bleijerheide ?) heb toch even woningstichting gebelt.. ( ja moest even melden, anders komt die vinger misschien naar mij toe van we hebben elkaar toch er over gesproken blablabla en dat wil ik niet... ) maar ze krijgen vandaag die brief gewoon .. gister op de post gegaan en ze sturen die met de bedrijven post mee dus dat is snel post... hoor het vanzelf denk wel als hij boos word. en als hij al boos word. dan weet ik het nummer van de politie wel te vinden mocht het uit de hand lopen. maar dan weet ik ook meteen wat voor een mensen het zijn he.
Nee, ze wonen in Spekholzerheide. Ik hoop voor je dat het allemaal weer wat rustiger wordt voor je en dat die brief helpt.