Yeey meid wat een buren zeg!! Moet wel heel eerlijk zeggen zou nooit daar kunnen wonen waar jij nu woont vooral niet nu ik weet hoe daar het beleid is tegenwoordig van de gemeente en woonstichting (weet ff naam niet meer die de huizen verhuren). Het is zelfs zo dat jou woonplaats het gemakkelijkste is van heel Nederland om een huis te kunnen krijgen. Hoe en wat precies ga ik hier niet uitleggen nu weet dit door mijn vriend omdat hij werkt met die gemeente en woonstichting enz... Maar hoe gaat het verder nu met je?
Nou even een kleine update he.... echt me broek zakt hier gewoon van af hoor. Gisteravond belt de wijkagent mij op helemaal pisst off !!! " EN jaaaaaa waarom nemen jullie de telefoon niet op !! ??? en ik heb jullie al 4 keer gebelt vandaag ... ??? !!! Wilde dus gaan zeggen "ja meneer maar mijn vriend werkt op de vrachtwagen zit 8-10 uur op een dag op de weg en ja hij heeft niet altijd de tijd om terug te bellen " maar ik kwam er niet tussen door hij bleef maar rattelen. dat hij niks wist van het hele gebeuren. en dat hem niet verteld is dat hij moest bellen. EN met klap op de vuurpijl nog even tegen mij gezegt van "je moet maar eens bij je buurman aanbellen en even op de koffie gaan en vragen of hij de krassen maakt op de auto's " nou wist niet wat ik hoorde.... zie ik er naar uit dat ik behoefde heb om met die kloot in huis te gaan zitten met een kopje koffie ??? NOT!!!!!!!! en daarna zei hij ook nog eventjes ( mij liet hij er weer niet tussen wilde dus uitleg geven over alles ook dat mijn kinderen bang zijn van hem ) van buurtonderzoek komt er niet omdat ik geen bewijs heb, prettige dag nog mevrouw. en hij hangt verdomme gewoon zo op !!! nou en bedankt voor jullie hullp... en nu belde vanmiddag de woningstichting op met de mededeling. ze zijn beide op gesprek geweest " en ze zijn geschokt " "en het ging zo goed de laatste tijd "" ze hebben geen slechte bedoelingen. " " wij willen met hun praten en door 1 deur kunnen " nou ja LUL verhalen dus allemaal weer. en vanmiddag staat die kloot dus weer hier door het raam te loeren... word hier echt zo schijt ziek van dat hier eerst de pleurus en de hell moet uibreken. vechtpartijen, steekpartijen of moord voordat je hier geholpen word.... als het te laat is ! verdomme ben helemaal gewoon gestresst door die schijt hier... klein is de update niet gebleven... en sorry voor het schelden maar heb het echt ff gehad met de woningstichting en de gene die vroeg naar de woningstichting dat is Land van Rode. En de wijk blijerheide. hopelijk lezen ze dit ook want heb het echt gehad.
ow daar wordt je echt schijtziek van ja! zijn er ook andere buren die over last hebben? misschien als hun ook contact op nemen met de wijkagent en de woningbouw dat ze dan hun ogen openen. ik weet hoe het is, je word gek van je buren en zowel de politie als de woningbouw laat op zich in praten en JIJ word niet gelooft. snap precies hoe je je voelt, sterkte!
de overbuurman die ook krassen op zijn auto hadden die hebben het opgegeven die bemoeien zich er niet meer mee. en die zijn al zover nog 1 keer en dan gaan ze verhuizen. de andere die komen pas in actie als hier gevochten word zeiden ze. en de twee huizen aan de andere kant naast ons die hebben er ook wel last van. maar die denken wij zijn oud ( 65 -67 ) en we zullen wel zeuren en het is me teveel gedoe. daar kan je ook niet op rekenen. eigenlijk sta ik dus weer helemaal alleen om dit aan te vechte zeg maar. want als het er op aan komt dan trekt iedereen zich terug. terwijl ik het express gevraagt heb van goh doen jullie mee mensen. en ja iedereen deed mee. dus ik actie ondernomen en nu doet iedereen net van ogh ja die 2 keer. en och ja is nu toch rustig. maar ja die zien niet wat hier steeds gebeurt ook nog ernaast. bah bah ik moet even bakkie thee hebben anders ga ik straks nog gillen in huis. ben nog steeds niet rustig.
Over die wijkagent: Officieel een klacht indienen bij het bureau. Niet zomaar even bellen en klagen, maar vragen naar de klachtenprocedure en die ook volgen. Geloof mij dat er dan actie wordt ondernomen. Agent zelf wordt er op aangesproken en grote kans dat een hogere collega of zijn chef deze kwestie dan oppakt. Heb je trouwens al gevraagd of er een dossier is aangemaakt met alle klachten over hem? Over de buurt, die willen misschien alleen passief meewerken. Wat je kunt doen is een brief opstellen met de klachten waar iedereen last van heeft en dan langs de deur gaan om te laten ondertekenen. Dan heb je dat in ieder geval. Die kun je evt. naar de gemeente sturen, met een kopie naar B&W. Hierin ook vermelden wat je allemaal nog meer hebt gedaan, te beginnen met uitvoerig beschrijven dat je al geprobeerd hebt het onder vier ogen uit te spreken. Verder nogmaals: Vraag na wat je rechten zijn m.b.t. het plaatsen van een videocamera. Vraag desnoods of jullie overburen die voor het raam willen plaatsen, gericht op jullie raam en voordeur, zodat het gefilmd wordt als hij weer eens raar doet voor jullie deur. Nog een tip: koop of leen een dictafoon, of gebruik die van je mobiele telefoon en ga meteen opnemen als je weer gebonk hoort. Als je een fototoestel hebt waar je mee kunt filmen, leg het bij de hand zodat je die meteen kunt pakken als hij weer voor het raam staat. Als de politie per se bewijs wil hebben, dan moet je maar kijken wat je kunt verzamelen.
nouja dat is wat ik al zei he... de politie doet echt niks en een woningbouw hoef je ook niet op te rekenen.. je bent op jezelf aangewezen dus laat die buren van je maar eens een poepie ruiken! ik had ze allang aangepakt! ik liet me niet zo terroriseren in mn eigen huis!
lady dankjewel voor de tips. ik ga wel verdere stappen ondernemen. mora iedere keer nu als ik bonken slaan en gooien met de deuren hoort of iets richting ons gebeurt. laat ik als mijn vriend thuis is hem langs gaan bij hun tot hun gek worden van het steeds aan de deur komen. ik wil me niet verlagen tot zijn nivo maar dan maar op zo'n manier "terug pakken " met hem gewoon aan de deur blijven aan bellen en vragen wat hij nou moet. het is gewoon raar dat als je gezegt word door de hoofdagent van politie kerkrade dat er een buuronderzoek gestart word en dat hij er voor gaat zorgen dat de wijkagent contact op neemt. je te horen krijg eerst de wijkagent is op vakantie , we maken aantekeneningen bedankt voor langs komen ( had gevraagt wanneer de wijkagent nu langs komt of contact op neemt ) vervolgens de maandag er op je gebelt word door een zwaar pis linke wijkagent da thij van niks weet. en daarmee ook zegt dat er geen buurtonderzoek komt ?? ja denk dat ik dan maar weer die hoofdagent op 1 of andere manier meot gaan bereiken. mijn vriend was er bij toen hij dat zei en zijn collega. ( naam staat in proces verbaal van de aangifte van krassen op de auto) en ja woningstichting doet al helemaal niks heeft zichzelf om laten lullen door hun. en daar mee zou het af zijn. en onderzoek gesloten naar buren ruzie/burenoverlast. ja beetje raar vind ik persoonlijk. ik ga niet voor niks hun inschakelen meerdere keren bellen en een brief schrijven om vervolgens een formulier in te vullen. ennog eens bellen. kost mijook tijd en moeite doe ik natuurlijk niet voor jan lul.
heb je al gebeld met de politie dan? lijkt me namelijk wel raar dat er ineens een boze agent aan de lijn zit en van niks weet? misschien is het wel iemand die je buren kent en deden ze zich voor als de politie? zou het toch eens navragen wat dit voor een spel is... en voet bij stuk houden... en idd je man langs laten gaan, telkens maar weer... ben bang dat het eerst enorm uit de hand moet lopen voordat je serieus genomen word... ik zou in zo'n buurt niet meer willen wonen... had me lekker ingeschreven voor een ander huisje met rust...
mora heb verder de politie nog niet gesproken denk ook dat ik die hoofdagent ga bellen. die man zei dat hij niks wist over het geen dat hij ons moest bellen over een buurtonderzoek.en hij wist ook meteen te vertellen dat er ook geen buurtonderzoek gestart zou worden na het telefoontje. het leek wel of die man achterover in de stoel lag te praten met zijn voeten op bureau zag het helemaal al voor me. ja denk ook eerst dat hier gewoon de hell moet losbarsten en dat ze dan opeens wel langs komen en iets gaan doen. maar dan ben ik ook bang dat wij dan weer de schuld krijgen ( aangezien mijn vriend zich dan zeker niet gaat inhouden omdat hij het zoo ontzettend gewoon zat is met dit gedoe) en dat ze hiernaast meteeen weer in de slachtofferrol gaan duiken met hun zielige verhalen. ze spelen zooooo ongelooflijk toneel he.
Lijkt me een goed idee om die hoofdagent te bellen en te zeggen hoe die wijkagent reageerde. Dit gaat nergens over. Vind het ook wel een strak plan om je vriend steeds langs te sturen (als hij dat wil dan). Inderdaad, worden hun misschien ook wel gek van. En het is ook een signaal dat jullie het niet opgeven, maar wel de eer aan jullie zelf houden en jullie niet verlagen tot hun niveau. Jullie zijn beter dan die malloten!