Jajajaja, na 14 maanden is het dan eindelijk zo ver: ons huis is verkocht!!! (onder voorbehoud van de financiën dan) De koper wil er snel in, dus wij moeten gauw op zoek naar wat anders. Dat geeft niet, want ik sta echt te springen om hier weg te gaan! Nu hebben we een leuk huis op het oog. Met een spuug lelijke badkamer, maar dat geeft niet, want ik wilde sowieso een nieuwe. Mét bad en douchecabine. We willen het allemaal laten doen, want manlief heeft geen verstand van badkamers. Maar wat kost zo iets nou eigenlijk? Ik begrijp dat het natuurlijk zo gek kan maken als je zelf wilt, maar ben wel benieuwd naar een soort van richtlijn. En waar hebben jullie je badkamer gekocht? En waar moeten we absoluut niet gaan kijken? De badkamer is 5,5 m2, klein dus. Ik weet nog niet of het mogelijk is om het iets uit te bouwen. Hebben er mensen hier een kleine badkamer, maar waar wel een bad, aparte douche en toilet in zit? Foto's mogen ook, graag zelfs. Oooooh, wat ben ik blij!!!!
Super gefeliciteerd dat jullie huis verkocht is wij hebben hier ook de badkamer laten doen, maar wel zelf de spullen aangeleverd, of naja het was een vriend van mijn vriend, dus die regelde dat dan ook wel, maar wel gewoon tegels vd gamma maar wel een goede douchebak onze badkamer is echt niet groot, geen ruimte voor bad en douche dus alleen een douche en wasbak (de wasbak was nog wel heel netjes en goed dus die hebben we niet vervangen) maar verder wel de vloer en het tegelen en heel veel isolatie enzo maar goed, wij waren dus wel rond de 8000 euro kwijt. vond ik nog best veel geld eigenlijk! groetjes!
Mupet, jeetje, 8000 vind ik wel veel zeg. Ik had gehoopt voor dat bedrag helemaal klaar te zijn.. Man wil trouwens wel zelf de badkamer strippen, maar de rest moet dus gedaan worden.
mijn ouders zijn nu ook de badkamer laten doen - ook zoiets qua afmeting denk ik. Tegeltjes e.d. kwamen wel via een wat goedkopere handelaar. Maar voor materiaal + werk waren bij hen de kosten ook rond de 8000 euro geloof ik. Toevallig soortgelijk als bij mupet...
dat is hier dus ook zelf gedaan hoewel de nieuwe tegels wel óver de oude geplakt gaan worden, maar het bad etc wat er uitgesloopt moest worden is zelf gedaan.
Mijn man roept altijd als stelpost 10.000 euro (dus voor de hele badkamer: oude eruit, nieuwe erin + alles aansluiten etc). Volgens mijn man is een badkamer 1 van de duurste posten in huis. Of er een bad + douche in kan hangt ook af van de vorm: zo is onze badkamer deels schuin en kun je niet in 2 van de 4 hoeken staan. Ik zou zelf naar zo veel mogelijk winkels gaan en het laten tekenen voor je. Ze hebben allemaal andere ideeen namelijk! Je moet wel rekening houden met de ruimte die je eromheen nodig hebt. Kijk maar eens badkamers op funda: dan hebben ze alles erin en een dubbele wastafel maar dan is het helemaal volgezet en geen cm meer vrij. Ook geen succes dus!
Yolanthe, oh gelukkig. Zo'n prijs komt meer in de richting wat ik had gehoopt. En wat doet jouw man? Die heeft er dus wel verstand van? We gaan inderdaad maar een paar tekeningen laten maken. Spannend allemaal hoor! Ik wil zooooo graag een bad!! Meer ervaringen/tips?
Wij waren een stuk minder kwijt, met relatief dure tegels en bad uit een speciaalzaak en kranen kast etc van de Ikea. We hebben alles laten doen door gepensioneerde profs, dat scheelde een hoop ant ze vroegen maar 14 euro per uur, al waren ze ook wel wat langzamer. Geen ruimte voor een aparte douche jammergenoeg. Bij elkaar misschien iets van 2000 euro kwijt. Als je foto's wil zien, stuur maar een pb.
Wij hebben een vrij kleine badkamer maar zit wel alles erin. Wasmeubel, bad,wc en douchecabine. Wij waren zo rond de 6000 kwijt. En hebben vrij veel zelf gedaan. Als je een foto wilt. Stuur me maar een pb.