Babybonus Spanje

Discussie in 'De lounge' gestart door mariekebalm, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Babybonus voor Spaanse gezinnen

anp | Gepubliceerd op 03 juli 2007, 19:46
    Laatst bijgewerkt op 03 juli 2007, 19:52

MADRID - Spaanse gezinnen die een kindje krijgen, ontvangen hiervoor vanaf dinsdag een bonus van 2500 euro van de regering. De Spaanse premier José Luís Rodríguez Zapatero maakte dit dinsdag bekend. De overheid wil zo proberen het geboortecijfer op te schroeven.

Spaanse vrouwen krijgen gemiddeld 1,37 kinderen. Dit is het hoogste aantal sinds 1991, maar nog steeds een van de laagste cijfers in Europa. Dit aantal moet omhoog om het hoofd te kunnen bieden aan de naderende vergrijzing die pensioenen en andere sociale voorzieningen onder druk zet.

Het geboortecijfer zou nog veel lager liggen als de 4 miljoen Latijnsamerikaanse en Noordafrikaanse immigranten niet naar Spanje waren gekomen. Vrouwen uit deze gebieden krijgen gemiddeld meer kinderen dan dames van Spaanse komaf.

2. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik ben bang dat hierdoor de mensen kinderen gaan 'nemen' vanwege het geld! Als geld de reden is om bepaalde mensen over de streep te trekken, dan denk ik niet dat het iets goeds is.
    Natuurlijk wel positief voor de armere mensen die wel graag een kindje willen

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gelukkig hebben we geen overbevolking op aarde, anders zou je daar nog weer mee te maken krijgen......

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kims, ja daar ben ik ook bang voor...Hoop dat het niet tot rare situaties gaat komen....Pfff, wat een idee zeg....

Maar we krijgen hier ook een beetje geld hoor, in FR, voor de babykamer enzo, 700€, dat leidt gelukkig niet to rare dingen. Je krijgt het in de 7e maand zodat je, als je een wat lager inkomen hebt, rustig kan kopen wat je aan meubeltjes en eerste dagen nodig hebt...

Hoe is dat in NL eigenlijk?

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    kinderbijslag natuurlijk per kwartaal. maar verder geen grote bedragen in 1 keer.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    in rusland doen ze het ook en ik vind dat zo eng. ben abng dat veel mensen daar het geld aantrekkelijk vinden zonder stil te staan bij het feit dat dat een keer op is en dat je dan zelf voor dat extra wezentje moet betalen. laat mensen een goede liefdes-keuze maken en niet een geld-keuze. ach ja....

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vind rusland toch al eng, zag laatst hoe arm mensen daar zijn , en veel drugs en drankproblemen ,hiv onder arme bevolking. en dan dit soort bonussen.

maar ik moet zeggen, ik had het wel lekker gevonden hoor ;)

8. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had het ook wel fijn gevonden als wij zoiets in NL ook hadden.

Maar waar ik wel écht op hoop is dat er wat langer verlof komt voor vaders! Twee dagen vind ik echt belachelijk weinig. Twee weken, waar ze het nu over hebben lijkt me al een stuk beter!

Ik hoop dat 't erdoor is voordat wij onze eerste kleine mogen krijgen!

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hoop ik ook voor jullie! Wij hebben het hier ook (echter geen kraamzorg) en vind het maar wat handig!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat vind ik ook dat het voor vaders goed zou zijn om wat langer verlof te hebben.
    en het is ook fijn dat er volgend jaar weer meer kraamhulp is

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tis maar net welke naam je eraan geeft. Spanje noemt t babybonus.
    Hier heb je kinderbijslag, 18 jaar lang! En dat is heel wat meer als een 1 malige babybonus.
    En vind er iemand de kinderbijslag eng? Denk t niet :D

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nee, maar met een eenmalige bonus heb je in een keer veel geld in handen, in rusland trekt dat toch heel veel arme mensen. de kinderbijslag is wat gereguleerder. wij rekenen daar trouwens helemaal niet op, geen idee wat ik er mee ga doen. de extra kosten hebben wij nu mee berekend in ons huishoudgeld. en voor de aanschaf van de eerste spulletjes sparen we veel. ik denk dat we de kinderbijslag aan de kant gaan zetten voor een studie of zo, heb anders geen idee haha

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    In Belgie krijgen mensen ook een aardig bedrag van de overheid als hun kindje wordt geboren.
    € 1100 om precies te zijn, een lekker bedrag maar er komen volgens mij niet meer babies van. (is overigens ook niet de reden dat het wordt uitgekeerd dit is gewoon een kado van de overheid) + je krijgt iedere maand 80 euro kindergeld voor je kindje met 2de kind wordt het meer. ;) mij hoor je niet klagen hoor :D

Deel Deze Pagina