Beterschap of sterkte kaartje sturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetoos, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    612
    525
    93
    Even een vraag aan jullie, want ik kom er niet aan uit met mezelf....

    Een meester (of zoals ze tegenwoordig meneer zeggen geloof ik) bij ons op de basisschool is ziek. Er is een kwaadaardige tumor ontdekt, dus die komt voorlopig ook nog niet terug naar school.

    Nou wilde ik graag een kaartje sturen om te laten weten dat we aan hem denken...

    Maar nou komt mijn gedachtenkronkel: stuur ik een beterschaps kaartje of een sterkte kaartje?

    Beterschap dekt de lading niet helemaal, want de beste man zit nog in de onderzoeken, dus of zijn gezondheid “te verbeteren” is weten ze helemaal nog niet.
    Maar een sterkte kaartje geeft misschien weer het idee dat het allemaal al opgegeven is...

    Wat zouden jullie sturen?
     
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Wat attent dat je een kaartje wilt sturen! Je hebt ook kaartjes zonder tekst, bijv. via greetz. Dan kun je zelf een boodschap aan de binnenkant zetten. Ik zou daar dan voor kiezen om dit probleem uit de weg te gaan ;)
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Goed idee, maar wat zet je er dan in buiten beterschap of sterkte om? ;)

    @TS: ik zou sterkte doen. Beterschap past wat mij betreft niet omdat het met kanker nooit zeker is of het überhaupt wel beter wordt.
    En 'sterkte' of anders 'veel kracht' kun je m sowieso wensen want zowel in de onderzoekstijd als daarna is er veel sterkte/kracht nodig.
     
  4. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Hoi, ik heb zelf borstkanker en ik ben gelukkig ook zo gezegend met mensen die aan me denken. Eerlijk gezegd zijn alle boodschappen lief, ze komen uit het hart. Ik heb hier een stapel met bijvoorbeeld beterschap, sterkte, je bent een kanjer, ik beur je op, opkikkertjes, you go girl etc. Maar in het geval van deze meester is idd beterschap misschien gevoelig omdat hij nog in de onderzoeken zit. Gelukkig is er genoeg keus, en anders kun je altijd bedenken wat je zelf fijn zou vinden. En sterkte sturen is zo gek ook niet hoor, want die sterkte kun je goed gebruiken. Echt de fout in gaan kun je volgens mij niet, want je stuurt het met de beste intenties. En het doet zo goed als je weet dat er aan je gedacht wordt. Je voelt je minder alleen in deze strijd en toestand.
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou zelf voor sterkte kiezen.
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Ik zou een algemene kaart doen van een bloem oid met dat in een tekst wij denken aan je ofzo.
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  7. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Heel veel kracht met het verwerken van dit onwerkelijke nieuws!
    We denken aan je....

    Zoiets?
     
  8. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Zo zou ik ook doen
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Dit vind ik eerlijk gezegd al klinken alsof hij al terminaal is
     
    Gewooniemand en RachelleNM vinden dit leuk.
  10. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    675
    471
    63
    Een opkikker van ons!
     
  11. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het is een wenskaart he.. of het realistisch is of niet, de beterschap wens je hem toe, ik denk niet dat dat fout is.
     
  12. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    612
    525
    93
    Wat lief dat jullie reageren!

    Ik denk dat ik magnolia ga volgen, en een kaartje stuur zonder tekst op de voorkant. En dat ik er dan als tekst iets inzet in trant van “een opkikkertje voor jou”
    Voor mijn gevoel is het dan niet te zwaar, niet te luchtig, gewoon een lief berichtje....
     
  13. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    612
    525
    93
    Wilde op jou nog wel even persoonlijk reageren.... lief dat je zo uitgebreid antwoord geeft! Sterkte met deze rotziekte.....
     
    ellessinia vindt dit leuk.
  14. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Dank je!
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ik vind beterschap nu niet zo gepast.
    Ik zou iets doen in de trant van: een opkikker / dikke knuffel / positieve energie / zonnestralen, etc.
     
  16. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik kies vaak een kaart uit zonder tekst op de voorkant, zet er een mooi gedichtje in, vaak over kracht.
     
  17. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Ik zou voor sterkte gaan...

    Het is, hoe dan ook, een zware tijd. Sterkte kun je wensen om door die tijd heen te komen.
    Je wilt laten weten dat jullie aan'm denken, dat zou ik er dan ook in zetten.

    Maar...
    Eigenlijk maakt het niet uit. Als jij denkt dat je een bepaalde kaart wilt sturen, ongeacht de tekst, is dat al goed.
    'T zal hoe dan ook gewaardeerd worden.
     

Deel Deze Pagina