Mijn buurvrouw heeft liefdesverdriet

Discussie in 'De lounge' gestart door LolaBloem, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Tja, ik neem de (Nederlandse) taal graag serieus. Sorry als je je daaraan stoort :D
     
    hummeltje5, maartje84, Jet2018 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    En ik vind Baby Boo ook best eng :roflmao::roflmao:
    Sorry maar mijn nekharen gaan overeind staan van jouw manier van communiceren. Vind het heel knap dat TS dit zo goed kan negeren!
     
    RM1996 en LolaBloem vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Alles moest eigenlijk tussen aanhalingstekens ;)
    En inderdaad; ik heb er niet zoveel moeite mee om hier niet geheimzinnig te zijn. Vind ik nergens voor nodig. Daarbij gaat het mij meer om het feit (maar dat heb ik denk ik niet duidelijk beschreven) dat het makkelijk scoren is om iemand zo te ‘pakken’. Ik weet wel van meerdere mensen hier wat hun werk is, maar dat betrek ik dus niet op Posts die ze hier plaatsen.
     
  4. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Dat had ts inderdaad misschien beter niet kunnen doen. Maar ik vind het ook wel heel flauw om telkens zo over haar schrijfstijl te vallen. Haar verhaal is prima te volgen en als het je zo tegen staat dan lees je het toch niet?
     
    Chelsey88 en LolaBloem vinden dit leuk.
  5. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik vind het een logische reactie. Jij zet TS hier te kakken op het forum, dan vind ik het een logische zet om dat andersom ook te doen. Ik bedoel maar; je vraagt er zelf een beetje om.
     
    Chelsey88, Novi, RM1996 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Nee dat had ik beter niet kunnen doen. Dat lezen bedoel ik dan. Maar volgens mij gaat het hier over meerdere mensen als je het over ‘telkens’ hebt, want ik heb het alleen in dit topic geschreven :)
    En de rest heb ik inderdaad niet meer gelezen, totdat ik een melding kreeg dat mijn naam werd genoemd.
     
    hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Sorry, maar dat vind ik niet. Ik ben sinds ik van de basisschool af ben niet meer zo geweest: ‘als een ander het doet, dan doe ik het lekker ook.’
     
    hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Nou je laat in verschillende posts wel vallen dat je het vervelend vindt als mensen schrijffouten maken. Maar we zitten hier op een openbaar forum met mensen uit verschillende lagen van de maatschappij, met verschillende interesses dus dan is het toch logisch dat niet iedereen op het zelfde niveau schrijft. Ik snap ook werkelijk waar niet dat mensen zich daar zo ontzettend aan kunnen storen.
     
    Chelsey88, Gewooniemand, RM1996 en 14 anderen vinden dit leuk.
  9. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik denk dat jij maar eens op zoek moet gaan naar een doel in je leven en een zinvolle besteding van je dag. Prettige avond! Naar persoon..
     
    Duma, Waxinelichtjes, Niveah en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Als je het eng vind dan moet je je leven prive houden en niet online plaatsen. Maar wat ik bedoelde is dat ik geen discussie met je wil voeren. Irriteer je je aan me schrijfwijze? Lees dan niet. Wil je mij een mini curcusje geven? Stuur me een prive bericht maar ga niet onder mijn post over mijn buurvrouw, waarbij een kind betrokken is, sensatie zoeken om mijn schrijfwijze. Ik zit serieus met deze trieste situatie en dan kom jij zo flauw reageren over schrijfwjjze, wauw.
     
    MariTheresa, Duma, esklessebes en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Buurvrouw hoorde ik net echt heel hard huilen. Het is ook wel redelijk gehorig maar ik stond toevallig in onze portiek.
    Ben naar haar geweest, ik vind het echt hartverscheurend.. en wil niet dat andere buren morgen weer een onderwerp hebben 'about last night'
    Ik zei tegen haar wat wil jij nu? Haar antwoord was precies dit, '(mijn naam), ik weet het echt niet. Ik hou zielsveel van mijn man. Maar hij heeft me bedonderd, ik wou maar dat ik het ongedaan kon maken. En het ergste, dat ook mijn schoonbroer hiervan wist"

    Oke derest weet ik niet meer hoe ze het precies verwoord heeft maar valt oo neer dat een aantal van haar schoonfamilie gwn wisten van zijn affaire(s) en niemand haar iets verteld heeft. Ook hun gemeenschappelijke vriend. Komt erop neer dat ze door iedereen erg belazert voelt. Ik vind dat ze gelijk heeft want hij behandeld zijn vrouw minderwaardig op deze manier. Ze zei ook dat ze wil dat hij veranderd maar hem niet meer vertrouwt en niet gelooft dat hij echt gaat veranderen. Ik vind het erop neerkomen dat ze dan uit elkaar zullen gaan. Maar dat vind ze te pijnlijk.. ik heb verder geen liefdesverdriet tip voor haar. Iemand wel?
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel sneu... het zou haar misschien goed doen om even afstand te nemen van de situatie en er dan over na te denken. Ze zit er nu zo middenin, dat ze het misschien niet overziet. Natuurlijk is het pijnlijk. Maar bedonderd worden is ook pijnlijk. Deze situatie doorzetten nog pijnlijker.

    En zeg haar ‘schijt’ te hebben aan de buren. Ze moet aan zichzelf denken en aan haar kindje, niet aan wat alle buren zullen denken.
     
    Gewooniemand, DQueen, roos10 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou nou. Dit was ook niet nodig he.
     
    MariTheresa en Iertje81 vinden dit leuk.
  14. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #74 MyMiracle, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Wat een verdrietige situatie voor de buurvrouw.
    Haar dochter naar haar moeder brengen, zodat zij even ongegeneerd kan voelen hoe ze zich voelt...lijkt me eigenlijk best een goed plan.

    Dat hij nu opgepakt is is natuurlijk dubbel. Aan de ene kant biedt het haar wat ruimte om na te denken zonder lastig gevallen te worden. Aan de andere kant zal ze allerlei vragen hebben die nu onbeantwoord blijven(waar ik persoonlijk helemaal gek van zou worden) en lucht het wellicht ook op als ze hem even voor van alles uit kan maken.

    Misschien kan ze alle vragen die ze heeft opschrijven. Kan ze een gesprek aan gaan met zijn familie(al kan ik me ergens wel voorstellen dat zei niets gezegd hebben).

    Het is verder aan haar om te proberen helder te krijgen wat ze wil. Bij hem blijven of niet.
    Jij doet enorm je best om haar te steunen en te helpen. Echt enorm lief van je.
    Haar morgen meenemen naar het strand zou ik niet doen als je met je eigen kinderen wilt gaan. Zou hen niet belasten met die zware emoties van de buurvrouw, wat ze natuurlijk wel voelen.
     
  15. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Heb je helemaal gelijk in. Ze ziet er ook niet uit als iemand die daar zin in zou hebben. Ze ziet er erg neerslachtig uit, echt vreselijk. Ze wil alleen rust merk ik en soms haar hart luchten. Haar vader komt trouwens het kindje ophalen morgen avond omdat ie toch in de buurt moet zijn. (Thank god, want durfde echt niet af te zeggen)
     
  16. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik kan dus werkelijk waar niet begrijpen dat mensen zo'n behoefte voelen om iemand belachelijk te maken over haar onvermogen om correct te typen/spellen.

    Het lijkt een terugkerend ding wat "toevallig" samen valt met een topic met als onderwerp verkeerde uitspraken en foutieve spelling/grammatica.

    Iemand belachelijk maken om hun zwakke punt of een bepaald onvermogen is mijn inziens enorm laag!

    Ts reageer aub niet meer op dat soort reacties en verlaag je niveau wat dat betreft niet.
    Focus je gewoon op de inhoudelijke posts.
     
    Gewooniemand, Liedx, Paardenbloem en 13 anderen vinden dit leuk.
  17. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Fijn dat dat voor nu opgelost is. Bij volgende verzoeken gewoon meteen aangeven dat je je niet op die manier wilt mengen in de situatie (a is dat misschien lastig).
    Je moet geen dingen gaan doen waar je niet achterstaat hoe sneu de situatie van de buurvrouw ook is.
     
  18. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #78 PBV, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Dit is nou precies mijn gevoel en idee. Gelijk veilig thuis inschakelen en noem maar op. Laat die buurvrouw eerst eens zelf hulp gaan zoeken. Huisarts of whatever.
    Weetje hoeveel ouders drinken, als de kinderen op bed liggen? Nou heel veel. Wordt daar ook gelijk veilig thuis ingeschakeld? Ze is niet een alcoholist. Deze vrouw is hartstikke verdrietig en ziet haar hele leven in duigen gaan.
    Ik heb niet gelezen dat ze het kind verwaarloosd. Alleen dat haar ex man wanhopig is en haar lastig valt.
    Fijn dat familie haar komt helpen. Jammer dat een zwager ervan weet. Maar mensen willen er niet mee bemoeien en leggen de keuze bij de vreemgaander. Ze hebben net een baby. Moet je zien wat voor ellende dit met zich mee brengt. Dat willen mensen niet veroorzaken.
    Ik hoop dat de situatie beter gaat worden.
    Wel heel fijn dat ze jou heeft als buurvrouw. Lekker eten brengen en toch een luisterend oor hebben.
     
  19. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Haar schoonbroer en haar man hadden samen een dubbele date met dus zijn affaire en nog een meid. Het is veel dieper dan alleen ervan weten. Ze deden er ook in mee. Andere leden hebben die meid ook ontmoet!! Echt schandalig!
     
  20. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Mijn inziens laat jij je er teveel in meeslepen.
    Je komt op mij heel erg naïef over, iemand die een gemakkelijk doelwit kan worden van een “energie vampier “.
    Ik spreek uit ervaring als ik je zeg dat dit jou enkel gedonder kan opleveren.
    Ik heb me in het verleden ook over een vriendin bekommerd, die mot had met haar partner. Uiteindelijk was ik de gebeten hond!
    Ik had sowieso al lang de Belgische equivalent ingeschakeld van “ Veilig Thuis”.
     
    Jolna, DQueen, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina