Mijn collega....

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Syane, 16 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Collega's waren vandaag in vrolijke bui. Postbezorger kwam langs met hun kerstpakket van ome ali. Nog net in kunnen grijpen en verteld dat we dat dit jaar gezamenlijk doen als baas 1 en 2 op kantoor zijn.

Je begrijpt dat ik tijdens het koffie rondje werd overgeslagen en dat er helaas ook geen koekje meer over was....

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn collega had zijn dag niet,de spanningen en het gemis van zijn eigen werkplekje werden hem teveel met als resultaat een flinke meltdown....extra vroeg naar bed gegaan omdat hij ook buikpijn en hoofdpijn had...Morgen mag hij dus geen drankrondje overslaan en moet hij echt in beweging komen.

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Mijn ene collega is jarig vandaag. Vanmorgen 2 gepensioneerden op visite gehad en vanmiddag waren er een paar junior collega's om samen wat essentiële zaken door te nemen op hun tablets en Nintendo's.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Hier waren de collega's flink aan het vechten geslagen.
    Collega 1 was een filmpje aan het kijken, maar collega 2 wilde dat hij NU samen met hem een level van Mario maker ging spelen.

Én dan heb ik nog 2 kleine harige collega's, waarvan er 1 zo hitsige is dat ie de ander de hele tijd probeert te bespringen.
    Ik heb een klacht ingediend over ongewenste intimiteiten en beide collega's mogen binnenkort naar de dierenarts voor een knip.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Mijn collega’s hebben net koekjes gebakken, hier heb ik een beetje mee geholpen. Nu zijn ze met frosting en versierspul de koekjes aan het versieren, te samen met de hele keukentafel waar ik aan zit.
    Verder heeft de junior collega zijn drinkyoghurt weer eens over de grond laten vallen.
    En lopen beide junior teamleden weer de hele dag in een onesie.
    De directeur heeft weer allerlei belangrijke meetings waarbij wij allemaal niet gillend rond mogen lopen:rolleyes: ....jammer want daar heb ik wel zin in eigenlijk;)

NiVa0230 en Venelientje vinden dit leuk.
  6. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Die van mij had vandaag een prive juf gevonden: hij heeft 3 uur lang schooltje gespeeld met zijn achternicht (hij 5, zij 11) toen wij bij onze zwager en schoonzus waren om de begrafenis van schoonvader te regelen. Hij is zelden zo lief geweest en zij vond het prachtig, ze bleef sommetjes bedenken voor hem:thumup:
    Jammer dat we haar normaal bijna nooit zien ( zij is de kleindochter van zwager).

7. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Mijn collega heeft net sintliedjes zitten luisteren op de tablet, voor de rest is het een echte rommelkont, maar laat ze mij wel mijn werk doen :thumup:

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn collega heeft net even gesport en zichzelf goed leren springtouwen. Nu is ze even naar rrn collega van een andere lokatie voor een vergadering.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn collega's hebben kerstlunch bij hun collega's van een ander filiaal. De aanwezigheid van de baas was niet gewenst dus ik heb een vrije middag.

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Mijn jongste collega was vandaag echt heel erg jarig.
    Met taart
    En cadeautjes
    En ballonnen in de kerstboom
    En opa en oma
    Én slingers
    En videobellen met ooms en tantes
    En onbeperkt op de nieuwe Nintendo switch spelen.

Mijn collega is echt heel erg verwend :D

Anouk2005, Venelientje en juf1987 vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Mijn collega zit op caffeine tabletten gemengd met XTC, iets anders houd ik niet voor mogelijk.

Om half 4 vroeg ze nog om de zoveelste adhoc vertaling van een boekwerk(voorlezen) om 05:30 werd er al service verwacht. Onregelmatige diensten behoren wel volgens CAO te verlopen, maar daar trekt mijn collega zich niks van aan. Pfff streber.

Met ontbijt op bed en een inlogcode mocht het zelf uitzoeken verder. Teamwork v.s. dreamwork, ik koos voor dreamwork zij mocht zelfsturende teams verder uitzoeken.

Terwijl ik enige tijd later de punten doorliep onderzocht zij de zwaartekracht met een bouwwerk en kogeltjes (knikkerbaan). Constructiewerk liet ze dan weer aan mij over, om vervolgens beledigd te zijn als haar rode knikker eindigde achter mijn doorzichtige knikker terwijl zij eerder startte. Toen werd ik weggepromoveerd, nou best hoor!

1981Mama en Suzy85 vinden dit leuk.
  12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn jongste collega had zijn hielen al vroeg gelicht om op een andere locatie te gaan zitten klooien. Hij kwam later die dag terug op het hoofdkantoor met een andere broek. Hij was zo vroeg de deur uit dat ik hem niet gezien had, ik maakte zelf een goede beurt door me flink te verslapen. Ondertussen (toen ik nog lag te slapen en de directeur de collega naar de andere locatie bracht) heeft de andere collega besloten om zijn eigen kantoor flink te verbouwen in alle stilte.

De oudste collega verdenken wij ook (net als het verhaal hierboven) van het gebruik van pep middelen.... hij heeft vandaag thee gedronken met een van de gepensioneerden, en eiste dat hij door mij gechauffeerd werd in de te dure leasebak van de andere directeur. Hij heeft ter plaatse wel goede taken verricht door het schoonmaken van de badkamer (van de wal in de sloot) en het lesgeven in lichamelijke opvoeding (oma bleef maar rennen ;) ).

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    @1981Mama Ah, nee dat is "cardio voor senioren" een vrij geraffineerd en onbewust zeer actief programma. Met al dat gegiebel hebben ze nauwelijks door dat ze verschrikkelijk veel meer spieren gebruiken. Dat beseffen ze pas wanneer de collega's richting hoofdkantoor terug zijn gegaan en elke keer trappen ze er weer in.

Mijn schoonvader dacht klaar te zijn met hartrevalidatie. Mijn collega is van andere mening en houdt de tweemaal per week 30 minuten intensief bewegen als MINIMUM. Ze zorgt uitstekend voor hem, kan na alle activiteiten zelfs nog een kopje thee krijgen zonder water, thee of suiker (fantasie thee). Koffie wordt expliciet NIET geschonken.

In geval van verwondingen is ze geschikt als BHV'er (wel gelimiteerd tot pleisters en snelverband nog) alleen dat maken van een inschatting en doormelding naar centrale, dat wordt m nog niet. Maar gelukkig ben ik haar hoofd-BHV'er dus die beperking is me bekend, lokaal meldt ze elke scheet door (letterlijk) en doet ze aan overdracht. (Senior, mijn collega heeft buikpijn en zal niet tillen (bekkenpijn))

1981Mama vindt dit leuk.
  14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn jongste collega zat rustig te werken terwijl ik in overleg was met haar collega en blijkbaar had ze het erg heet. Want toen ik weer haar kant op keek had ze al haar kleren uitgetrokken.

15. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mijn junior collega's besloten solidair om toch ook op 1e kerstdag al vroeg te gaan werken. Netwerken wel te verstaan.

16. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hier is sprake van een goed teamverband en collegialiteit. Daar ging wel een functioneringsgesprek aan vooraf. Maar nu begrijpt collega1 het belang van een actieve werkhouding. Dat collega 2 net zo goed de boel weer overhoop trekt met zijn alternatieve visie op ‘orde’, maakt mijn inzet voor het wat meer actief managen van deze persoon enorm.
    Ik moet nog wel werken aan mijn functie als manager. Het liefst trek ik gewoon de deur achter me dicht zo halverwege de middag. Maar de betrokkenheid van collega 1, 2 alsmede de directeur van het geheel, maakt dat ik mij sterk maak voor deze baan. Met liefde:)

NiVa0230 en olleke vinden dit leuk.
  17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ben ontzettend trots op mijn collega, zo hard als hij werkt. Mijn hoofd tolt savonds wel een beetje van alle verhalen die tijdens het werken worden verteld. :D

amy2015 vindt dit leuk.
  18. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Mijn junior trainees doen het prima, maar mijn senior collega presteert momenteel niet zo best onder toenemende stress.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Mijn jongste collega had er niet zo'n zin in vanmorgen.
    "Neee. Dit kan ik echt niet doen! Ik heb mijn nek gebroken"
    Én
    "Alweer een meeting. Ik wordt hier zo moe van"

Én ook nog 2 keer in zijn broek gepoept tijdens het werk. :cry:

Venelientje vindt dit leuk.
  20. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Die is nog dramatischer dan mijn zoontje zeg, die roept alleen dwars over straat dat zijn been gebroken is als hij geen zin heeft om verder te lopen:roflmao:

Mamafiets en esklessebes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina