graag jullie mening mbt feestje

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by giebel, May 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Dag, ik ben benieuwd. Ik vraag me af of het volgende mogelijk is. Onze dochter was 16 maart jarig. De eerste dag vd lockdown. Haar feestje stond al gepland en cadeautjes waren gekocht. We zouden bowlen en patat eten. Nog voordat de overheid alles sloot, hadden wij al besloten het feestje uit te stellen.
    Ik ging ervan uit dat we het in april of mei alsnog wel zouden kunnen doen. Maar het tegendeel bleek waar.

Als ze nu jarig zou zijn, zou ik het feestje niet laten doorgaan en volgend jaar wat groter. Maar nu hebben alle vriendjes al cadeautjes gehaald en ik beloofd dat het feestje ergens later door zou gaan.

Wij hebben een enorme tuin. Zou het een optie zijn, om ergens vlak voor de zomervakantie het feestje thuis in de tuin alsnog te laten doorgaan? Aangepast programma. Thuis en buiten, niet samen in een auto.

Zouden jullie je kind hierheen laten gaan of niet?

(En dan nog wordt het lastig te verzinnen wat te doen. Na 3 feestjes thuis hebben we voor mijn gevoel alles wel een keer gedaan, vandaar nu ook een keer weg ipv thuis, was de bedoeling dan..)

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zolang dat qua bezoek thuis niet mag zou ik dat niet snel doen. Dan zou ik eerder er voor kiezen om een sport spelletje met de kinderen te doen in het park bijvoorbeeld. En dan de ouders hun kind daar laten brengen en halen.

Ysabella and Neuzeke like this.
  3. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Vanuit de overheid mogen kinderfeestjes thuis juist weer wel, kinderen onder de twaalf jaar en maximaal 10 kinderen...

Didi1980 and GossipGirlxoxo like this.
  4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,804
    1,619
    113
    Tja, ik ga ervan uit dat dit vriendjes uit haar klas zijn. Die zien en spelen dan nu toch ook met elkaar. En ervan uitgaande dat de scholen voor de vakantie nog helemaal open gaan dus bijna dagelijks. Zelf zie ik dan eigenlijk weinig verschil.

soovi and Didi1980 like this.
  5. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Oh, ben ik wel even benieuwd naar waar je dat vandaan hebt, want daar kon ik niets over vinden :)

Heb je een link/bron?

Syane likes this.
  6. Relax

Relax Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,865
    2,057
    113
    Female
    Zo denk ik er ook over.

Maar ik zou met de ouders van de uitgenodigde kinderen schakelen, vragen wat zij vinden.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh dat wist ik niet. Ja dan denk ik dat dat in de tuin niet veel kwaad kan. Mijn kinderen gaan (nog) niet naar school dus feestje zouden ze ook niet heen mogen maar als ze wel naar school zouden gaan dan was voor mij een feestje ook prima.

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Als ze bij elkaar in de klas zitten en/of al samen hebben gespeeld de afgelopen weken, ja hoor!

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik begreep dat in onze stad de (betaalde) buitenspeeltuinen ook weer open gaan. Misschien is dat een optie?
    Dan heb je -als het goed is- lekker de ruimte. En je hoeft zelf niet van alles te regelen en te organiseren. Ter plekke een kan ranja kopen. Zelf wat koeken mee. Een keer trakteren op een ijsje.

10. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik heb het vanmorgen gelezen, en kan het nu niet terug vinden. Er stonden regels bij, ook dat het tot 12 jaar was en max 10 kinderen. Maar balen, kan het nergens terugvinden. Ik zou het sowieso bij de ouders in de groep gooien voor ik uitnodigingen ga maken.

Oh, ik denk dat ik het hier gelezen heb...

https://www.kinderfeestje-idee.nl/corona/

11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Oke! Ga ik even zoeken :)
    Binnenkort een jarige in huis, en hebben al gezegd dat kinderfeestje wel na de zomervakantie kan worden.

Maar als het echt mag kunnen we er in elk geval over nadenken of we dat zelf wel willen en zo ja, dan uiteraard eerst alle ouders benaderen.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb dat echt nergens gelezen dat je thhis kinderfeestjes mag geven? De regel is nog steeds: blijf zoveel mogelijk thuis. Bezoek mag, maar dan max 3 personen, op 1,5 meter afstand.
    Ik kan nergens iets vinden dat kinderfeestjes dan dus weer mogen?
    Buiten dat, hier worden inderdaad al wat thuisfeestjes gegeven. Dochter gaat er ook heen. Idd omdat ze met iedereen de laatste maanden gewoon gespeeld heeft buiten en nu weer op school zit met dezelfde kinderen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nog even een aanvulling. Het is erg onduidelijk, ik zie veel: kinderfeestje lijkt weer te kunnen.
    Hier een artikel van Rtl Nieuws erover.
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5118471/corona-covid19-virus-kinderen-besmetting

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
  15. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,824
    113
    Met Max 3 kinderen en dan buiten zou prima kunnen naar mijn idee.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Ik zou mijn kind zeker laten gaan.
    Ze zitten met elkaar in de klas, ze sporten weer met elkaar. Waarom een feestje dan niet?
    De ouders komen toch niet op het feestje, het gaat om een groepje kinderen bij elkaar.

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,580
    113
    Op de site van de rijksoverheid staat dat kinderen onder de 12 weer buiten activiteiten mogen ondernemen. 'Activiteiten' zijn verder niet gespecificeerd, maar m.i. zouden kinderfeestjes er ook onder kunnen vallen.

Mijn oudste is pas over 2 maanden jarig, maar we zijn nu al een beetje na aan het denken. Er zijn leuke buitenfeestjes te verzinnen. Hij heeft nu interesse in 'wie is de mol'. Dat kan gewoon buiten.

GossipGirlxoxo likes this.
  18. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Ik zou mijn zoon zeker naar een kinderfeestje laten gaan. Zelf zijn we ook aan het kijken hoe we het willen gaan organiseren bij onze zoon. Hij wil graag een tuinfeestje met 3 van zijn beste vriendjes. Dus ik ga dat denk ik maar aan die ouders vragen. Als zij er oke mee zijn dan prima. Ze mogen weer vanalles, buiten sporten, spelen, naar school. Ik ben niet zo bang dat de kinderen er erg ziek van worden, maar wel in hoe verre ze het toch over kunnen brengen naar ouders en opa/oma

Syane likes this.
  19. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Hoe gaan jullie dan 1.5 meter afstand houden van de kinderen?

amdaa likes this.

Share This Page