Mijn collega's...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door siets, 20 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Tja, mijn nieuwe collega klaagt de hele dag dat hij zich verveeld!
    We hebben net een trampoline gekregen in de kantoortuin, maar dan nog klaagt hij dat hij niets te doen heeft.
    Echt belachelijk want ik heb zelf zoveel werk en moet hem ook nog steeds heel veel helpen met zijn werk. Zijn concentratie is ook echt heel slecht!

Zijn proeftijd verloopt 9 mei, ik hoop echt dat hij daarna wordt teruggestuurd naar zijn vorige werkgever. En aan mijn collega te horen hoopt hij dat zelf ook. Hij heeft daar veel meer en veel leukere collega's en die werkgever, die hem overigens elke dag een filmpje stuurt en wat opdrachtjes geeft, schijnt toch ook een stuk beter te zijn.

2. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    #metoo

Bloem2310 en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Mijn collega poepte in zijn broek tijdens een potje mario-party.
    Maar had aan het eind van de dag wel een duimpje verdiend met de hele dag alle plasjes op de wc doen.

Mijn andere collega had zijn werk razendsnel af en nog goed ook. Daarna ging hij op de PlayStation voor een vergadering met een aantal externe collega's

Ben trots op beiden.

LaLune en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    mijn collega veegde vandaag de hele dag snotjes af aan mijn shirt.

5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn jongste collega gaat zo naar het kinderdagverblijf gelukkig. Mijn oudste collega komt straks bij mij aan tafel zitten. Terwijl ik werk maakt zij wat huiswerk onder het genot van wat paaseitjes en skihutmuziek op de achtergrond.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De collega was naar de opvang. Ze viel met de neus in de boter, de kindjes kregen een gekookt eitje.
    Verder heeft ze van de man van de gastouder geleerd hoe ze niet als een stuntvrouw of bang haasje van de glijbaan moest :D

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  7. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Mijn collega's zijn er unaniem over eens dat onze nieuwste collega een (Ik quote: )'Schatje Patatje' is.
    Luid jubelend wordt deze dame ook elke ontvangen op kantoor.

Vitamientjuh, LaLune, Kolibrie2 en 14 anderen vinden dit leuk.
  8. Lavendel89

Lavendel89 Niet meer actief

Mijn oudste collega kwam vandaag volledig naakt van het toilet. Toen ik hem vroeg waarom hij was uitgekleed, gaf hij als antwoord dat hij bang zijn kleding aan een dino had gegeven.

Mijn wat jongere collega lachte vandaag voor het eerst naar me, dat maakte mijn dag helemaal goed.

Bloem2310, Vitamientjuh, ellessinia en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gefeliciteerd!

Dagda vindt dit leuk.
  10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn stagiaires zijn lichtelijk van slag door het nieuws wat Angela Merkel woensdag doorgaf.... ze mogen as maandag nog steeds niet naar school, schoolsluiting wordt zeker nog verlengd tmt 3 mei. Nadat ik vandaag de verschillende dienstmemo's van de school van de jongste stagiaire beter kon doorlezen, vond ik het bericht dat de junior stagiair vermoedelijk vanaf eind mei weer daadwerkelijk naar school zal kunnen/mogen. En de senior stagiair vermoedelijk pas vanaf half juni. In de tussentijd zullen er heel veel dienstmemo's, werkopdrachten en videoconferenties plaatsvinden en zal het werkethos strakker moeten worden.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw
    Ik pik zelf altijd al het blauwe bord en de blauwe beker in om dit soort ellende te voorkomen onder collega's.

12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw
    Mijn jongste collega zit de hele dag door naar mijn decolleté te staren en te wijzen terwijl hij driftig "die" roept. Als ik hem dan wijs op de gedragscode binnen het bedrijf, krijgt hij een driftbui.

De middelste heeft vandaag voor het eerst in een schriftje geschreven, en trots dat ze was! Ik vond het ook een stap vooruit, zij haalt de bovengenoemde proefperiode wel.

Maar de oudste collega, oei oei oei wat een werkhouding heeft hij, of eigenlijk een groot gebrek aan discipline en doorzettingsvermogen en het concentratievermogen van een stuiterbal. Ik heb wel diep respect voor zijn voormalige werkgever en hoop eigenlijk dat zij hem terug wil nemen.

NiVa0230, Bloem2310, Vitamientjuh en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn jongste collega heeft vandaag voor het eerst op het potje gepoept!

Vitamientjuh, Riverdale87, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Collega 1 was te laat, kon zijn bed niet uitkomen was de smoes. Daarna wel snel met volle inzet zijn werk gedaan.
    Collega 2 is morgen jarig en de hele dag heeft ze het nergens anders over gehad.

Vitamientjuh, ellessinia, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn allerliefste vrouwelijke collega kreeg een deriftbui die om 16.30 begon en nu net een half uur voorbij is. Incl schoppen slaan bijten en met eten gooien.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Management heeft hier de werkuren uitgebreid. De dienstverlening moest van 02:00 tot 06:00 op korte intervallen uitrukken en de werkhervatting begon alweer om 09:00...

Toen bij de eerste standup zij haar geduld verloor was ik niet meer haar medewerker. Dus werd ik maar freelance assistent manager en verhoogde mijn tarieven voor inlening als ook de wat scherper ingestoken contractafspraken wat gedrag op de werkvloer betreft. Dat dat nadelige effecten met zich meebracht realiseerde zich al snel.

Helaas bleek management de memo van de sanitair werkzaamheden niet goed gelezen te hebben en moest ik als freelancer haar er op instrueren dat men met een wc borstel NIET de muren van de wc afneemt. In het kader van de volksgezondheid en de bedrijfsrisico analyse is die ruimte dan ook ontoegankelijk gemaakt. Dit leidde tot een zeer verontwaardigde reactie van management die handelde in strijd met de eerder gestelde inleenovereenkomst en op basis van de kleine lettertjes is daarom besloten die tijdelijk in afzondering te zetten.

Toen mijn aflos tot zo ver gereed was heb ik maar even mijn pauze genomeng van 4 uur alvorens weer het werk te hervatten.

17. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    :roflmao::roflmao: Jouw stukjes zijn altijd een feestje om te lezen! We hopen allemaal dat ze snel weer naar school en opvang kunnen, maar dan missen we ook jouw geweldige epistels, da’s toch wel jammer :(;)

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn collega bleef vandaag logeren bij zijn vriendje. Die in bad mijn collega in z’n ballen had geknepen. Collega huilen en boos.
    Morgen haal ik mijn collega weer op en gaat hij lekker met zijn Lego spelen.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Zo van een afstandje zeik je in je broek van t lachen, wij ook hoor als ze op bed ligt en we ff een bak koffie achter de kiezen hebben en de boel glad. Ach er zijn maar 2 kdv dagen, de andere 5 is ze dan nog gewoon thuis en kunnen we nog wel verslag doen :D

Geen dag is hier normaal, altijd maar een raadsel wat ze nu weer bedacht heeft en weer een uitdaging om dat binnen kaders te manouvreren dat t nog verantwoord blijft.

Afgelopen nacht en die nacht ervoor werden we opgeschrikt om 04:00 met een kind wat ineens keihard "let it goooo, let it gooooo" stond te zingen. De eerste keer sta je wel raar te kijken want je verwacht niet dat zij ineens dat staat te zingen als ze Frozen een paar weken geleden heeft gezien. (in het Engels) Dus die verrassingen komen ook met een flinke incubatietijd ineens boven water drijven. Fonetisch en melodisch klopte t nog aardig ook, toch best fijn die reminders aan je eigen mantra...tijdstip is alleen wat minder.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dan ben ik de pineut :roflmao:

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina