Mijn manager is pas moeder geworden van Annabell Zapf. Vol trots loopt ze achter de wagen, maar zodra die baby gaat huilen is t ineens mijn probleem. Ook overvoert ze die baby, zelfs wanneer de baby slaapt wordt er nog een drinkfles in gepropt. Kind snurkt niet normaal. (zekerheidshalve beginnen we maar zonder water in dat flesje anders komt verschonen er ook nog bij...)
De stagiaires zitten op dit moment aan hun dagelijkse workload. De senior heeft al een huilbui en een woede-uitbarsting gehad, omdat ze steeds van alles fout deed en ze steeds de regels niet toepaste. Junior roept om de haverklap mijn hulp in, en natuurlijk doen beide stagiaires dat het liefst tegelijkertijd...
Mijn collega kreeg een driftbui omdat hij bovenaan de glijbaan stond en ineens niet meer naar beneden durfde te glijden.
Mijn jongste collega is dolblij dat ze "eindelijk" zelf een koprol kan (2,5)! Hopelijk kost dat me geen salarisverhoging....
Mijn collega begon net te huilen omdat zij vond dat ik haar werk teveel afpakte. Ook hebben we samen voor een lekkere werksnack gezorgd maar in plaats van dat ze haar bureau ging opruimen (wat echt hard nodig was!) heeft ze een half uur voor de oven gezeten om te wachten tot de snack klaar was...
Onze detacherings collega, aanwezig in avonden, weekenden en feestdagen, heeft een dag durende discussie met junior medewerker K. Dit over de uitspraak van kokosnootjes. Knokusnootjes volgens junior. Andere collega's zijn de discussie ondertussen wel zat.
Mijn oudste collega hielp mij vanmorgen de vlag op te hangen. Hij was hierbij alleen even vergeten zijn broek aan te doen.
Mijn manager volgt een training goudmijnen. Me neme: 4 potjes glitterpoeder en een achtertuin, Strooien de hele bende uitgebreid over terras en het pad Roven alle beschikbare stoffer en blik Vereisen dat wij ook maar komen meehelpen met glitter te verzamelen. Zit alle bende eindelijk in dr emmertje loopt ze voorbij alsof ze net een paar miljoen goud gedolven heeft en strooit de hele klere bende weer uit... Monnikenwerk...Nu ben ik subtiel aan werkweigering begonnen. Ik veeg alleen als ze kijkt en blijf met mn klus lekker in t zonnetje zitten kijken hoe zij driftig staat te vegen. Eerste huishoudelijke activiteiten worden nauwkeurig uitgevoerd, nu de locatie nog aanpassen.
Ik ben mijn collega inmiddels echt beu! We lopen over van het werk wat 30 april allemaal af moet en hij zit gelukkig al die tijd te te youtuben. Maar... eenmaal het werk voor de dag afgerond begint het gedoe! Als je om hulp vraagt zegt hij gewoon nee, maar hij verwacht wel dat er van alles voor hem gedaan wordt. Inmiddels heb ik het plan opgevat mijn werk uit te breiden naar butler. Als mijn senior collega dan binnen stapt of in het weekend aanwezig is, voeren ze de hele tijd discussies die in mijn ogen echt nergens over gaan. De junior collega voldoet ook niet aan de vereisde slaaptijden welke wij voeren voor junior collegae. Normaal moet een junior hier slapen vanaf 19.30 en mag deze op zaterdag om 21.30 naar bed, helaas lijkt dat hier ongeveer omgedraaid. Afgelopen week was het elke avond 22.00uur en zaterdag droop de collega om 20.30uur af. Gelukkig mag deze junior vanaf 11 mei op de dinsdag en vrijdag weer aanwezig zijn bij zijn oude werkgever en de helft van zijn oud collegae... laten we hopen dat dat helpt!
Onze stagiair begon de ochtend in winterjas en zonder broek en stond paraat om een buiteninspectie te doen. We hebben haar uitgelegd dat buiteninspecties in ons bedrijf niet plaatsvinden in luier-met-winterjas. De stagiair tekende protest aan door een balletuitvoering van de stervende zwaan na te spelen met geluid. Zonder succes. De buiteninspectie verliep daarna redelijk, en met broek aan. Er zijn veel vogels gespot, een knuffelbeer en enkele honden.
Joepie, Ik heb vandaag een buitendienstdag (lees: ik mag naar het fysieke kantoor ipv home office) Ben benieuwd hoe de mede-directeur het vandaag rooit met de stagiaires en hun werkopdrachten. Senior appte om 8.45 dat ze net haar ogen open had en nog in pyama op kantoor was. Van junior weet ik het niet. Die heeft ook meestal pyamadag op kantoor.... dat kan toch helemaal niet... loopt de spuigaten uit joh met het kleedgedrag van de werknemers van tegenwoordig.
Mijn collega ging zowat in romper en luier op de fiets naar de opvang, want mevrouw weigerde aangekleed te worden. Ik vond dat toch wat te fris en om melding van de kinderbescherming te voorkomen na een worstel -en krijspartij in haar kledij gekregen.
Mijn jongste collega kwam mij vanmorgen een kusje geven, ik had me blijkbaar verslapen, want hij vond het hoog tijd dat ik eens op moest staan. Inmiddels zitten beide collega's gewoon in hun onderbroek op kantoor Hopelijk heeft mijn oudste collega een betere dag dan gisteren, toen had hij 2 flinke meltdowns.
De stagiair vond dat ze zeker niet aan een kleine middagpauze toe was. Doorwerken wou ze! Wat een werklust, dat is te prijzen. Alleen merkten de directeur (ik) en de teammanager (man) wel dat er steeds meer gezwalkt werd en onze hulp-bejaarde (de poes) het zwaar te verduren kreeg door pogingen van de stagiair om de hulp-bejaarde te laten spelen met een bal. We hebben dus een arbotechnische ingreep gedaan en de pauze-zak aangetrokken bij de stagiair. Met effect, instant pauze.
Ik weet niet of ik net een complimebt kreeg voor de kookkunsten of dat t een reactie was uit opluchting dat ze het had overleefd. Gebakken bbq krieltjes, kipfilet en spinazie. Manager eet sinds de kerst al meer niet dan wel met avondeten mee. Nu ingevoerd is dat ze eerst in elk geval moet proeven alvorens een oordeel te vellen over kwaliteit, omdat anders enige koolhydraatbom haar passeren zal... Kreeg ik na afloop van het hoofdgedeelte een spontane knuffel en een kus. Still confused...
Twee collega’s zitten samen in bad. De derde kijkt Paw patrol, want die paste er niet meer bij. Die gaat zo nog in bad
Mijn collega’s hebben hun lunch vanmiddag samen opgegeten: mijn ene college at het brood, de andere de korstjes
Mijn collega vond het nodig om de hele ochtend met ontbloot onderlijf rond te lopen op kantoor. Nu is ze al haar papierwerk in kleine stukjes aan het knippen en aan het verspreiden door haar kantoor. Heb haar al meerdere malen gesommeerd haar andere, pas binnengekomen opdrachten eerst te bekijken en af te ronden, maar helaas.
Onze cursus voor corps mariniers is weer hervat: trainingen vinden plaats tussen 01:00 en 06:00...onze manager heeft wel heel vreemde planning als bedrijfs corona exit strategie maar kennelijk hoort slaap gebrek erbij dus t zal wel heel druk gaan worden. Als je geslaagd bent krijg je in de ochtend een kusje, bij cum laude komt daar een knuffel bij. De werknemers zijn in staking gegaan. Overdag en in de avond deden we al ploegendiensten, nu hebben we meervoudige rotatie in de nachten erbij. Ben er wel achter dat bij de eerst volgende staking ik ga pleiten voor betere arbeidsvoorwaarden. We zijn nu 3 jaar verder en ik ben de trainingen van mn manager wel een beetje beu, die heeft vast sport, recreatie en vrijetijdsbesteding gestudeerd. Corona kilo's hoeven we niet bang voor te zijn...eeeeen dansen!!! (mag dat ook in mn slaap, euh sorry ik bedoel pauze??? )