met hemelvaart/pinksteren naar Luxemburg

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Athina, 14 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wie gaat er nog meer deze periode op vakantie?
    Ik heb er zelf best zin in - maar ben heel benieuwd hoe het aan de grens met Belgie gaat zijn. Of we daar oponthoud zullen hebben of niet met name. Ik verwacht dat we (met de juiste papieren) wel door mogen, daar maak ik me niet zo'n zorgen over - maar zou er veel vertraging zijn??? Technisch gezien kunnen we over Duitsland rijden - maar dat is sowieso een ruim uur omrijden...
    Als er dus iemand komende week met Hemelvaart gaat - ben ik heel benieuwd hoe het achteraf was! Weersvoorspellingen zijn heerlijk voor een paar dagen kamperen!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    De grens met België is toch nog dicht? Ik zou dus niet die kant op gaan

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, wij wonen bij de grens en komen echt niet in België. Doorreis lijkt me ook niet toegestaan.

Bovendien:
    “Er geldt een oranje reisadvies dat wil zeggen dat niet-noodzakelijke reizen naar Luxemburg worden ontraden.”
    Ik zou dus écht niet gaan nu.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Mijn man moet voor het werk soms in België zijn. Net na de grens staat een fuik waar alle personenauto’s in moeten. Papieren worden dan gecontroleerd. Denk niet dat je door mag rijden als het vakantieverkeer betreft.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik dacht juist dat voornamelijk België en Luxemburg nog op slot zitten (en nog blijven)?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #6 Athina, 14 mei 2020
    Laatst bewerkt: 14 mei 2020
    Belgische autoriteiten hebben aan de campings aan luxemburg doorgegeven dat vakantiegangers die naar Luxemburg gaan met bewijs van reservering door België heen mogen :) . Dus diverse campings zijn open voor Nederlanders, Luxemburgers eventueel en de Duitse grens gaat ook weer open, dus zij kunnen ook gemakkelijk naar Luxemburg. Een aantal ook met sanitair gebouw open (als het veilig kon) .

@LisbethSalander : Kost het veel tijd voor je man daar? Of gaat het vrij snel? Wel fijn om alvast rekening mee te houden en eventueel toch iets eerder te vertrekken.

Maar niemand verder met plannen dus nog...

7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ging de laatste keer snel. Nog geen 5 minuten volgens mij.

Athina vindt dit leuk.
  8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Belgie verder dus wel - we mogen ook niet uitstappen ofzo. Alleen door Belgie heenrijden met de juiste papieren. Belgen zélf mogen dit dus nog niet. Ik meen vanaf 8 juni dat dat de planning is.
    Luxemburg zit geïsoleerd vanwege de buurlanden die op slot zitten/zaten. Maar daar komt nu dus langzaam verandering in.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Duitsland is officieel ook nog niet open. 15 juni pas.
    Maar controles vallen mee tot nu toe.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er geldt toch nog steeds code oranje voor alle landen?
    Dus enkel reizen voor noodzaak.

En door de regering wordt wekelijks tijdens de persconferentie ontraden om nu op vakantie te gaan. Om de verplaatsingen en aanraking met mensen uit andere gebieden/landen zoveel mogelijk te voorkomen.

ano en olleke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina