Onregelmatige Cyclus en Zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veroontje81, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hallo Dames,

Ik ben Veronica 29 jaar, getrouwd sinds 2010.
    Mijn man en ik willen heel graag een kindje, in 2002 ben ik al moeder geworden van een fantastische zoon genaamd Damian ik slikte in die periode de pil alleen nam deze niet altijd netjes in :) wat er in heeft geresulteerd dat ik dus zwanger raakte. Mijn huidige man heb ik in 2006 leren kennen en in 2010 zijn wij getrouwd, in 2009 waren wij zwanger alleen dat draaide in week 5 tot een miskraam.
    Vanaf 2008 slik ik eigenlijk al niet meer de pil en sinds ik de pil niet meer slik een onregelmatige cyclus deze had ik al vanaf het moment dat ik voor de eerste keer ongesteld werd ( 14 jaar ) kreeg toen de pil van de HA om het te regelen.
    Nu proberen mijn man en ik al vanaf september 2010 zwanger te worden alleen lukt dit niet.
    Ik ben al begonnen met tempen alleen dit heeft nog niet tot resultaat mogen lijden.
    Herkent iemand dit en zo ja wat was er bij jou aan de hand ....!!!!!

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hoi hoi,
    Ik heb een een onregelmatige cyclus. bij mij is bloed geprikt en echo'gemaakt.
    Hormoon waardes zijn allemaal normaal. d.w.z. schildklie mannelijke hormonen en vrouwlijke hormonen.
    Ook met echo is er nets bijonders te zien waarom er geen eisprong is. w.s. een verstoring in de eierstokken. ik slik nu clomid en moet mmorgen voor een 2 echo dus hoop op joekel ei maar weet het niet hoor.
    ik had voor pil gebruik ook onregelmatige cyclus en ook voor de zwangerschap van mijn zoon. ben nu alweer een jaar bezig voor een 2e. maar er is hoop aan de horizon hoor het komt allemaal goed.

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)

hoi hoi,

ik herken dit wel!ik ben begin 2008 met de pil gestopt... 3 maanden ( zoals ik op internet had gelezen) netjes met condoom gedaan ( zou beter zijn zodat alle hormonen in die 3 maanden uit mijn lijf zouden zijn) en ik was in ronde 2 zwanger...
    nu ben ik 18 juni 2010 met de pil gestopt... en werd na mijn onttrekkingsbloeding maar niet ongesteld, september naar de dokter gegaan ( die nam me totaal niet serieus) volgens hem waren er 2 opties: of ik was zwanger en de test wees het nog niet uit of ik was niet zwanger en zou wel snel ongesteld worden... nou daar heb je wat aan, toen ik om een bloedtest vroeg zei hij: ik snap wel dat het leuk voor je is om te weten of je zwanger bent of niet maar daar ga ik niet aan meewerken...dat is niet de normale gang van zaken ( ik kom verdorie nooit bij de dokter, en dan kom ik omdat ik me afvraag waarom ik niet meer ongesteld word en krijg je dit) ik was echt boos! :x dus heb nogmaals om een bloedtest gevraagd en bij hoge uitzondering maakte hij voor mij een uitzondering ( het leek verdorie wel of hij het uit eigen zak moest betalen) toen ik kon bellen voor de uitslag deed de assistente ook erg vaag... ik was niet zwanger en nu ik met haar had gepraat zou ik wel snel ongesteld worden :( nou... dat gebeurde in oktober weer eens een keertje ( en ik had besloten om NOOIT meer naar de dokter te gaan) toen werd het december en ik werd ( na die keer in oktober) nog steeds niet ongesteld... toen vond mijn man het genoeg geweest, hij zei: je gaat gewoon nog maar een keer naar de dokter en als je weer zo raar behandeld word bellen we de zorgverzekering wel even of dit normaal is! om van het gezeur af te zijn ben ik maar weer naar de dokter gegaan ( dit keer naar de andere in onze praktijk) deze nam me gelijk serieus en zei gelijk, ga maar bloed laten prikken dan kijken we of het je schildklier is en als dat het niet is ga ik een doorverwijzing voor de gynaecoloog voor je schrijven... het was niet mijn schildklier. zo kwam ik 7 januari bij de gyn. terecht en daar bleek dat ik pcos heb... ik kreeg primolut mee om een menstruatie op te wekken ( en dus na 108!!! dagen ongesteld te worden) en clomid... de clomid heeft niks voor mij gedaan.... hoop bagger van gehad omdat ik er moe, chagrijnig en niet leuk van werd en nu afgelopen maand met hormonen spuiten begonnen, kreeg woensdag te horen dat dit nu eindelijk is aangeslagen dus hoop heel erg 6 juni een positieve test in handen te hebben... meid, succes met zwanger worden,

groetjes riniti

4. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Bedankt meiden voor jullie reactie.
    Ik moet morgenochtend naar de huisarts kijken wat zij te vertellen heeft.
    En dan hopen dat het maar iets simpels is, heb er per slot van rekening al één lopen dus ja zwanger raken kan ik wel ...
    Jullie horen het nog

5. shanty

shanty Lid

21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik herken het ook, was in 2007 gestopt met de pil, deed erg lang voordat mijn eerste menstruatie kwam en heb toen nog eens 2,5 jaar gerommeld met mijn menstruatie. Had er 2 per jaar. Vorige jaar ben ik weer bij h.a geweest en die heeft mij op een hormonenkuur gezet (primolut) en dit is een chemische manier van je baarmoeder schoonmaken en moet zeggen dat ik zo`n 3 á 4 maanden na die kuur een vrij geregelde cyclus heb, en heb vorige week voor het eerst een ovulatie test erbij gebruikt en dit werkt wel goed, weet je wanneer je je 2 vruchtbaarste dagen hebt. En zit nu op het wachtbankje.
    groetjes en succes

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ja ik herken dit ook, heb ook een onregelmatige cyclus... Wij zijn vanaf december 2009 bezig om zwanger te worden.

Zie ook mijn topic onregelmatige cyclus - huisarts - nu echo van buik laten maken

7. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hallo Dames,

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en een hoop vragen moeten beantwoorden, maar heb uiteindelijk wel een verwijzing gekregen naar de gynacoloog dus afwachten wanneer ik daar terecht kan en dan maar afwachten wat het eventueel zou kunnen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat je bent doorverwezen. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

9. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @Fleur

Ja laten we hopen dat we inderdaad snel duidelijkheid hebben.
    De HA vond het wel vreemd dat het niet lukt, dit omdat mijn man en ik allebei al een kind hebben.
    Dus ja het enige waar het aan zou kunnen liggen is die onregelmatige cyclus.
    Lijkt me sterk dat mijn man in 6 jaar tijd onvruchtbaar is geworden.
    Zodra ik bericht heb gekregen laat ik jullie het weten.
    Wilt het bij jou ook niet lukken dan ?????

10. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden,

ik heb ook al sinds jongs af aan een onregelmatig cyclus.
    Maar heb nu wel een tweeling van 2.5 rondrennen thuis en we willen graag een derde.
    Tweeling is via de fertiliteit "gemaakt" via IUI.
    Ik heb nu ook weer het ziekenhuis gebeld en loop nu weer via hen sinds mrt dit jaar we waren tenslotte alweer een tijdje zelf wezen stoeien, maar zonder resultaat. Ik heb ook al meerdere malen provera gehad soort gelijk med als primolut. en zit sinds deze mnd aan de clomid, vandaag echo gehad, vooor vanavond huiswerk;) en dan morgen weer terug naar het ZH. WE wachten het weer af, maar het is zo lastig met zo'n onregelmatig cyclus, je weet nooit waar je aan toe bent....

meiden allemaal veel sterkte!! En dat die ukkies maar snel mogen komen :D

11. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @Nic79

Bedankt meid voor je berichtje ...
    Ja hopen dat de ukkie's snel mogen komen, het is gewoon zo frustrerend dat de eerste bij mij een soort van door de pil heen is gekomen en dat het nu gewoon niet lukt.
    Sowieso een tip gehad van de HA gewoon om de dag klussen :p en kijken of het deze mnd lukt, we hebben wel gewoon een verwijzing gekregen voor de gynacoloog dus ben benieuwd wanneer we daar terecht kunnen.

12. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi, hoi,

Fijn dat je naar de gyn mag! Heb je al een afspraak gemaakt?

Hier ook ervaring met een onregelmatige cyclus.
    Van m'n dochter in 1 keer zwanger geworden en nu al weer 12 maanden bezig...
    Na een half jaar geen menstruatie stuurde de huisarts me in januari door naar de gyn. M'n baarmoeder ed zien er op de echo goed uit. Wel een cyste van 2 cm, maar zou geen kwaad kunnen. Bloed is ook oke. Na een aantal echo's tot de conclusie gekomen dat er geen eisprong te bekennen is. Menstruatie kwamen wel weer vanzelf op gang in januari en nu al weer 5 ongi's verder ;).
    Sinds deze maand aan de Clomid 50 mg en vorige week 2 eitjes :)$) gespot :). As vrijdag progestoron waarde laten prikken om te kijken of ze daadwerkelijk gesprongen zijn. Volgende week dus ongi of.... :D.

13. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hoi Patatje,

Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de Gyn, de verwijzing word doorgestuurd naar het ziekenhuis en dan krijg ik vanzelf de afspraak binnen.
    Hoop voor jou dat ook alles goed gaat.
    Gister was mijn laatste menstruatie dag dus vanaf vandaag flink aan de slag :) En dan maar hopen dat het deze maand alsnog vanzelf gaat zou wel fijn zijn.

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

hey,

fijn dat je zo serieus bent genomen en dat je een doorverwijzing hebt gekregen! maar bij mij is het schijnbaar ook zo dat ik binnen 1,5 jaar onvruchtbaar ben geworden :$:( dus het kan alle kanten op!
    succes en hou ons op de hoogte

15. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

jeetje patatje!

ik ben jou heel lang geleden eens tegengekomen in een ander topic op het forum, ik heb je daarna nooit meer ergens gezien, maar begrijp uit je verhaal dat het bij jullie ook niet zo wil lukkenn...
    hier ook nog steeds niet... heb inmiddels alle vormen van clomid wel gehad en dat werkte bij mij helemaal niet.... heb afgelopen maand fostimon (hormoon) gespoten en nu ( vorige week) is het eindelijk eens wat gaan doen... het zou nou weleens leuk zijn he??

groetjessss

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Veroontje: Ik ben in september met de pil gestopt en ben erg onregelmatig (zie mijn handtekening). Heb dit keer clomid geslikt en ben ook met ovulatietestjes in de weer, maar alles heeft nog niet gezorgd voor een tijdige ovulatie. Zit nu op dag 23 van mijn cyclus..

@ Nic: Hoe snel slaagden jullie met de IUI?

17. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @ Riniti

Onvruchtbaar ben ik niet want ik ben in mei 2009 ook zwanger geweest, alleen dat is al vroeg (5 weken) mis gegaan doordat ik medicatie slikte en niet wist dat ik zwanger was.
    En mijn man en ik kluste ook niet regelmatig dus ja dan word het ook al een moeilijk verhaal.

18. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    We merken het wel wanneer we naar de Gynacoloog moeten, vanaf vandaag in ieder geval elke dag klussen.
    En misschien mag het zo zijn dat er nog een ukkie zit voordat we naar de Gynacoloog moeten :)

19. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    @fleur84, Ik was na de 2de behandeling zwanger, dat was wel heel fijn, want ik vind het emotioneel best zwaar, je zit veel in het ziekenhuis, maar ach het is voor een goed doel. :D

Nu ook gisteren geweest, was erg slecht. Samenlevingstest was zwaar negatief, geen levende zaadjes gevonden:( Blijkbaar is mijn zuurgraad zo hoog door de clomid, ze zeiden dat ik de komende mnd toch zo door moest gaan, miss volgende keer beter. Baalde wel even als een stekker!!

Maar weer afwachten, we gaan maar gewoon door met klussen ;) miss toch nog mazzel deze maand.

20. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @ Nic

Dat is minder, maar ja idd maar gewoon verder gaan met klussen.
    Wij zijn begonnen met flink klussen, en hopen dat het deze maand dan wel gebeurt want als ik al die verhalen hoor met IUI dan word ik daar niet vrolijk van zeg maar.
    Maar hoop dat het bij ons gewoon op de normale manier kan want we hebben allebei al een kind dus ja onvruchtbaar zijn we dan niet denk ik dan, maar ja je weet het niet hé

Deel Deze Pagina