Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annabuik, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Hallo allemaal, ben door mn eerste pak foliumzuur heen en ben net voor een nieuw pakje geweest :rolleyes:

Nou ben ik benieuwd of jullie de gewone tabletten hebben of de fem natal van davitamon. ik heb nu die van davitamon gekocht, daar zit toch dezelfde dosis in als de normale tabletten? heb het vorige pakje al weggegooid en twijfelde nu. :confused:

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    in femnatal zit precies de juiste dosering die je nodig hebt om de aangeboren afwijkingen te voorkomen. in femnatal zitten ook de andere vitamines en mineralen die gewoon gezond voor je zijn.

3. Chane

Chane Actief lid

6 mrt 2007
    135
    0
    0
    secretaresse bij een autozaak
    FT. Myers VA USA
    ik gebruik de normale foliumzuur..maar ja ik ben weer in de us, dus daar hebben ze niet alle produkten wat ze in nl hebben....Het maakt eigenlijk niet uit welke je neemt, omdat in principe hetzelfde erin zitten wat een vrouw nodig heeft om zwanger te raken en een gezonde beeb te hebben...

Liefs,

Chane

4. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    Ik heb de gewone. Volgens mij maakt het niet uit welke je neemt.

5. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik gebruik "zwanger worden" van het kruidvat. Zitten meerdere vitamines in.

6. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ik heb de "mama worden" vitaminen van de etos sindskort. Gebruikte eerst de gewone van de kruidvat. Wel grote capsules , maar zit ook van alles bij.

7. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik gebruik de foliumzuur tabletten van kruidvat, eigen merk. Hier zit alleen foliumzuur in. Ik ga ervan uit dat in alle tabletten foliumzuur/ "zwanger worden tabletten" precies de hoeveelheid foliumzuur zit die je nodig hebt.

Jente

8. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    haai,

ik slik de "fem natal" omdat daar net iets meer inzit.
    ik heb soms wat moeite om de vitamientjes op de juiste manier (lees: groente en fruit) binnen te krijgen ;)
    dus op die manier krijg ik toch net wat extra's

9. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik gebruik Gravitamon, daar zit alles in de juiste dosering in. Wel heb ik eens gehoord dat het huismerk van Kruidvat net zo goed is en veel goedkoper, dus als ik er doorheen ben, stap ik ook over.

10. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ik slik ook fem natal
    omdat daar alle benodigd heden inzitten

hopelijk werpt het voor ons alle zijn vrucht af

meiden succes

gr maria

11. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Ik slik de gewone foliumzuur van de appotheek a 1,80. prima en goedkoop ook

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hier ook gravitamon

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

uhhhhh geeneen ;)

Enne van foliumzuur raak je niet zwanger hoor ;)
    Enne het voorkomt ook geen kindjes met aangeboren afwijkingen.. het verkleint alleen de kans

14. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Jij vind voorkomen en de kans verkleinen op niet hetzelfde.... ik denk namelijk dat als je de kans verkleint dat je het dus ook enigzins kan voorkomen . Maar hierin verschillen we dus gewoon van mening, is niet erg maar ik doe alles om het zo aangenaam mogelijk voor mijn kindje te maken. Dus niet drinken, niet roken, foliumzuur slikken en me houden aan de eetregels. Hier wordt mijn leven echt niet minder rooskleurig van dus heb ik het er graag voor over.

Nu alleen nog zwanger raken.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een vriend van ons is geboren met een open rug en geloof me, hij is heel gelukkig, maar had liever niet de kwalen gehad die hij nu heeft (nierproblemen en incontinentie). Terwijl hij het zo slecht nog niet heeft getroffen met z'n open rug, het kan veel erger.
    Maar het had misschien wel voorkomen kunnen worden als zijn moeder vroeger foliumzuur had geslikt (maar toen was het niet bekend). Kleine moeite toch?

groetjes,
    Snoopy

16. heidyhappy

heidyhappy Actief lid

22 nov 2006
    180
    0
    0
    ik slik ook femnatal

groetjes

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik foliumzuur van de apotheek.....ik vond ze daar niet duur!

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    alleen foliumzuur is prima. Gewoon gaan slikken als je een zwangerschaps wens hebt, maakt niet uit hoe lang het duurt! Zelfs mn vriend is aan de foliumzuur, het is tenslotte maar een b-vitamine en hij heeft gelezen dat het voor mannen ook goed kan zijn.
    Foliumzuur wordt in 5 mg doseringen tenslotte ook gebruikt door bijvoorbeeld reuma patienten.
    Wij horen 0,5 mg te slikken ivm open ruggetje te voorkomen. Femnatal en gravitamon zijn ook goed, maar die ga ik zelf pas slikken als ik zwanger blijk te zijn. Daar zit 0,4 mg in, en dat is ook genoeg!

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Foliumzuur 0,5 mg van de apotheek!

20. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Heel duidelijk allemaal meiden! vind die van davitamon wel een stuk groter dan de vorige die ik had, waardoor het ook moeilijker te slikken is maar goed. Wat de meiden hier al zeggen, alles wat maar een beetje kan voorkomen dat mn kindje met een afwijking wordt geboren zal ik met beide handen aanpakken!

Deel Deze Pagina