Beste mensen, Graag jullie advies, want ik blijf malen. Kort samengevat: - Eerste kindje is 5 maanden oud - Altijd de wens gehad om kinderen snel op elkaar te krijgen omdat ik het leuk vind als ze samen opgroeien en met elkaar kunnen spelen enz. - Vind het fijn als er weinig leeftijd tussen zit zodat ze rond "dezelfde" periode naar school gaan zodat ik weer kan herintreden (ik ben een thuismoeder) - Gynaecoloog zei bij de standaard nacontrole na de bevalling, dat ik 6 maanden na de bevalling voor een tweede kan gaan - Na zelfonderzoek was ik bang voor een verzakking, ik ben naar de huisarts gegaan en die constateerde een lichte blaasverzakking maar zei dat het nog bij de bevalling kon horen en dat het zich in een jaar wel zou herstellen - Ik liep al bij een bekkenfysiotherapeut en ben ook naar haar gegaan ivm de 'verzakking'. Zij constateerde een lichte (1e graads) urinebuisverzakking (ipv blaasverzakking), volgens haar heeft het lichaam/de bekkenbodem een jaar nodig om te herstellen Ik ben nu in de war, ik weet niet waar ik nou goed aan doe. Ik hoor altijd 9 maanden op, 9 maanden af, de gyneacoloog zegt 6 maanden en huisarts/fysio een jaar. Wat is het nou? Ik heb verder niet echt hinder van de 'verzakking' behalve dat ik wat moeilijk kan uitplassen en dus vaak na 5 minuten weer moet. Waar zal ik goed aan doen?
Nu heb je nog geen last van de verzakking, maar als je je lichaam geen kans geeft zich te herstellen loop je groot risico op een verdere verzakking. Dat kan betekenen dat je je urine niet meer goed op kan houden of je blaas zo "lui" wordt dat je heel vaak moet plassen en andere pijnlijke kwalen die horen bij een verzakking. In mijn naaste omgeving heeft iemand een herstel operatie moeten ondergaan en dat is geen pretje! Daarnaast loop je voor bekkeninstabiliteit en ook dat zou ik serieus nemen en eerst herstellen. Ik zou echt dat jaar wachten en je lijf laten rusten/herstellen. Dan schelen ze 1 jaar en 9 maanden (als je snel zwanger wordt dan) en dat is nog steeds kort genoeg op elkaar om een hele goede speelkameraad te zijn lijkt mij. Ze hebben er tenslotte ook niets aan als jij amper meer kunt lopen/rennen/spelen door bekkenproblemen of niet kunt rennen omdat je dan in je broek plast 😊
Bureau : hier ook lichte verzakking okal hersteld deze de kans dat je er nog een krijgt blijft ik denk dat het je niet moet weerhouden Heb je wel nagedacht over hoe het is als je 1e kleintje veel gaat lopen en jij zwanger bent en hoe met kleine baby gewoon even denk dingetjes hoor Ik zou er gewoon voor gaan als het goed voelt bij de man ook Mijn advies is de epi-no bekken trainer