mijn dochter 5 met oma alleen naar disneyland. ik wil het eigenlijk niet!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tasjaaa, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kunt geen onderwerpen verwijderen, zelfs de moderators kunnen dat niet. Je kunt er wel een slotje op aanvragen.

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik was waarschijnlijk ook niet zo blij geweest met de gang van zaken maar mijn dochter had wel mogen gaan. Ik had haar het plezier niet willen ontnemen en het is toch ook hartstikke fijn dat ze zo'n goede band krijgt met haar oma. Dit zijn echt dingen die ze zich altijd nog gaat herinneren.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit!

Overigens zou ik blij zijn dat ik niet zou hoeven, want ik háát pretparken.. Maar zou ik het zelf erg leuk vinden, dan zou ik kijken of ik meekon.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Oh nee echt niet. Dat ze het niet eens eerst overleggen vind ik not done. Misschien denk ik te erg aan mijn eigen schoonouders. Hele lieve mensen hoor, maar niet meer zo "jong". Zij zouden ons kind niet kunnen bijhouden. Dus voor 2 dagen weg, naar het buitenland. Nee.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou persoonlijk bij mijzelf nagaan wat de werkelijke reden is van mijn gevoelens.

- denk je dat je dochter niet veilig zal zijn bij oma?
    - denk je dat je dochter het niet leuk zal vinden zonder jou?
    - voel je jaloezie dat oma mee naar Disneyland gaat en niet Jij
    - wil je het niet uit principe omdat ze niks hebben gevraagd.

Bij de eerste twee redenen zou ik mijn kind niet laten gaan. Echter, als ik zeker weet dat oma fit en zorgzaam genoeg is, en dat mijn kind het geweldig zou vinden, zou ik mijn gevoelens niet op voorgang zetten.
    Ik zou zelfs meegaan met oma en dochter, alle problemen opgelost en iedereen blij 😉

Bij het laatste punt wordt het kind gebruikt om een soort wraak te nemen tussen volwassenen, en vind ik persoonlijk alleen kinderachtig.

6. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Mijn schoonmoeder is nog geen 60. Werkt 4 dagen in de week. Ze is fit genoeg. Ik vind alleen dat ze soms onvoorzichtig is. En ik ben daarin tegen mis TE voorzichtig soms en daar botsen we ook in. Daarbij vind ik het een TE grote stap. Oma alleen met kleindochter van 5 naar zn groot park als disneyland. Ik moet die 2 dagen echt mijn gedachten op iets anders gaan zetten en hopen dat dat weekend zeer snel voorbij is. Ik vind het totaal geen prettig idee mijn dochter zo ver weg. Ik ben zelf in mijn leven maar 1x naar het buitenland geweest. ( in de toekomst vast wel vaker ). Ik ben niet echt jaloers ondanks dat ik nog nooit disneyland parijs heb gezien. Het gaat mij echt puur om het idee dat ik dat zelf met mijn man en onze kinderen wil mee maken. En dat niet alles al voor gekouwd is met onze dochter dan is het gewoon niet speciaal meer. En ja dat het telkens op zn manier gespeelt word dat ik op dingen amper nee meer kan zeggen vind ik ook verschrikkelijk! En kijk het zijn mijn ouders niet dus ik trek niet zo gauw me mond open of zeg niet zo gauw wat ik voel. En mijn man heeft al geen goede band met zijn moeder. Ook door dit soort redenen. Ik probeer nu ook wat meer afstand van ze te nemen en tuurlijk mag me dochter nog wel eens logeren enz maar niet elke week meer.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou mijn 5 jarige niet met oma mee laten gaan. Ik vind haar veel te jong. Dit had ik dus duidelijk uitgelegd.

Ik kan me niet vinden in jouw argumenten.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou het zelf ook niet leuk vinden.
    disneyland is iets wat je zelf graag met je kids wil doen.
    ik ben er zelf geweest alleen met dl toen ze net 4 was in de winter buiten schoolvakanties om en toen was het er al erg druk.
    vind het ook absoluut niet netjes dat het niet van tevoren overlegd is of je het leuk zou vinden als je dochter met oma daar heen mag.
    of opa wist misschien zelf het antwoord al wel en heeft het dus maar zo gedaan.
    als het in gewoon in nl geweest zou zijn is het een ander verhaal..
    als je dochter zelf nog van niks weet zou ik het alsnog afblazen om de manier waarop het gegaan is en het iets is wat je zelf al heel graag met haar zou willen doen

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.515
    113
    :$ dat ze dat zomaar 'even regelen' buiten jullie om!

Ik had er zelf echt nooit en te nimmer toestemming voor gegeven, jammer van de gemaakte kosten, hadden ze maar moeten overleggen vooraf ... (en hadden ze de kosten kunnen besparen ;))

Daarbij, als er wat met je schoonmoeder gebeurt, dan is je dochter wel mooi alleen he! ;) (tenminste, zoals als ik het lees gaat haar vriend niet mee toch?)

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er zijn dingen die je met het gezin doet, disneyland is er daar eentje van! Elk pretpark zal in het niet vallen bij disneyland, dus daar kom je nooit meer bovenop.

Zo zijn er toch wel meer dingen die jezelf wilt doen met je kind?

Ik had mijn zoontje echt niet mee laten gaan, of was zelf ook meegegaan, betaald door hun!

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou er geen toestemming voor gegeven hebben, maar ik zou dan bij de eerste mededeling dit dan ook al gelijk duidelijk gemaakt hebben.

No way dat mijn kind van 5 zonder een van de ouders naar het buitenland zou gaan.

12. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ik heb net gekeken of er wat bij te boeken vakt. Maar voor die periode is alles al volgeboekt dus dat kan dus ook al niet meer.

13. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ben iig wel blij om te lezen dat jullie mij een beetje begrijpen en dat het niet aan mijzelf ligt. Ik heb ook een vriendin die dan bv zegt van ah wees blij dat hun zoveel met je kinderen doen en zoveel geld erin steken. Maja het kan ook TE worden..

14. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Kun je niet op dezelfde kamer slapen? Dan maar bij schoonmoeder in bed? Ik roep maar wat hoor. :)

15. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    hier had ik er geen toestemming voor gegeven.
    disneyland doe je juist als gezin.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    sorry hoor, maar dan zouden ze op hun kop kunnen gaan staan, mijn dochter zou thuis blijven.
    Je bent het er niet mee eens en toch laat je haar gaan. Zou toch maar eens gauw leren om voor mezelf op te komen.

17. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Moeilijke situatie zeg!
    Ik snap het heel goed hoor. Zou mijn kind ook niet met mijn schoonouders op pad sturen voor zo lang. Wel met mijn ouders.
    Dus het is misschien ook echt het gevoel wat je bij die mensen hebt. Dat ze onvoorzichtig zijn of anders denken..

Hoe denkt je partner erover? Het is tenslotte zijn moeder?

Ik vind het raar dat ze zoiets doen zonder te overleggen. Hij kon het ook in overleg doen en dan zou het alsnog een verrassing zijn voor je schoonmoeder.

Lastig...

18. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou het niet leuk vinden als het mij zo medegedeeld wordt zonder dat het eerst is overlegd.
    Wel zou ik het onwijs leuk vinden voor mijn zoontje. Hij zou dan ook gewoon mee mogen, zelfs als ze het nu zouden vragen met 20 maanden.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk niet dat ik onze oudste, of jongste, met zoiets zomaar mee zou laten gaan.

Het idee is misschien leuk, maar de manier waarop vind ik allerminst netjes. Ik vind zoiets groots ook eigenlijk eerder een familie aangelegenheid dan voor opa en/of oma. Als ze zoiets willen doen moet dat in overleg en evt met een van ons erbij. Ik zou zelf veel te graag erbij willen zijn als hij alles ziet etc.

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee ik zou mijn zoons niet laten gaan en begrijp je heel goed. Ik heb ik het verleden ook al eens idee van oma geblokkeerd omdat ik dat zelf als eerste met mijn kinderen wilden beleven. Het is zo lief bedoeld! Maar ik heb zelf nog altijd de eerste rechten, niet oma..

Deel Deze Pagina