Mijn dochter moet dus niets hebben van groentehapje. Fruit gaat er soms wel in, half potje. Vanaf 6 maanden kunnen babys meer gaan proberen te eten, zoals magere joghurt, koekje, brood etc. Mijn dochter drinkt op een dag 4 voedingen van 180/6 en daartussen slaapt ze nog best veel. Meestal kan ik haar dus niets aanbieden omdat ze alweer bijna haar fles moet hebben. Hoe kan ik mijn kind leren eten als ze alleen maar slaapt en flesjes drinkt. Een fles weglaten? Misschien heeft iemand tips?
Geef haar wat tijd, biedt gewoon iets aan als ze wakker is. Je zou de flessen kleiner kunnen maken zodat ze wat meer trek krijgt.
Ze is pas 6.5 maand! Laat lekker slapen en melk drinken . Die fruit/groentehap op die leeftijd is puur om te oefenen. Als ze er nog niet klaar voor is dan niet. Blijf het gewoon af en toe aanbieden, dwing het niet op, wil ze niet, nou dan niet. Mijn dochter is ook pas met een maand of 8 a 9 goed ander eten dan melk gaan eten. Sommige kindjes doen dat met 4 maanden al, andere pas met 9 maanden... Helemaal niet erg.
Hoi. Mijn dochter is nu 7 maanden ( en 1 dag). Drinken ging altijd moeizaam, dronk nooit de flessen leeg, maar was altijd tevreden ( meer een probleem van mama dan van het meisje). Ik hoopte dat het beter ging na starten met vast voedsel......niet dus. Lippen stijf op elkaar en alles wat binnen kwam werd eruit gewerkt. Maar sinds een week of drie is ze als een blad aan een boom omgedraaid. Ik ben meer eten zelf gaan maken ( ben geen keuken prinses dus ik snap er niets van) en het mondje gaat open tot ze de buik vol heeft. Heerlijk. Ik word er iedere dag weer blij van. Wel ben ik ook met 6 maanden direct begonnen met brood en dat vond ze heerlijk, daar gaat iedere dag 1 van op. Kortom. Houdt moed. Het komt vanzelf. Ieder kind doet het op zn eigen tempo. Maar het is gewoon niet leuk als je kindje niet wil eten.
Ik zou nu sowieso focussen op groente en fruit op die paar momenten dat het wel lukt, voor de vitamientjes. Brood, koekjes etc, dat komt dan daarna wel. Ik vind persoonlijk dat je op 6 maand met nog 4 flessen gerust een fles kan schrappen om wat meer ruimte te creëren voor andere voeding. Maar goed, ik weet dat heel veel mama's hier daar anders over denken.
Die van mij weigerde het fruit en groente tot 7 maand bijna helemaal. Hoogstens 2 hapjes.. Daarna at hij opeens normale porties.. Brood at hij wel. Ik probeerde een ritme aan te houden met: ontbijt (papfles) tussendoor (fruit) lunch (brood en fles, viel vroeg als het fruit niet ging) tussendoor (fles) avondeten (2 happen groente) voor het slapen (fles) Die lunchboterham ging hij snel goed eten, en daar heb ik de fles vervangen door een fles thee. Zo zaten we ook snel op 3 flessen.
Ja dat denk ik ook. Hier wordt trouwens standaard aangeraden om max 3 flessen te geven op die leeftijd. Bijvoeding wordt dan even belangrijk. Ik zou dus ook een fles schrappen en beetje bij beetje meer groente of fruit gaan geven.