ineens de hele dag huilen (baby 2 weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maxmees, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Goeiemiddag allemaal.

Ik hoop dat ik hier een beetje steun/advies/ervaringen kan krijgen want ik weet het even niet meer...
    Ik ben twee weken geleden bevallen van mijn tweede zoontje. De eerste week ging alles perfect maar sinds een paar dagen is hij overdag nauwelijks rustig te krijgen. 'S nachts gaat het prima maar zodra de dag begint is het vechten om hem rustig te krijgen/houden. Hij is de hele tijd aan het zoeken (ik geef bv) maar als ik hem aanleg is het na een paar minuten weer huilen...Ik dacht eerst aan regeldagen maar er komt gewoon melk uit. Rondlopen helpt even...de pink in zijn mond helpt even...voeden helpt even maar het is steeds een gevecht van zeker 6 uur aan een stuk. En in de ochtend ook een uur of 2/3. Wat kan dit zijn? Ik loop op het moment echt een beetje met mijn ziel onder mijn arm...

Groetjes

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien wat last van melk die terugkomt? Dat kan het voortdurend willen drinken verklaren: troost zoeken voor het ongemak.

Probeer eens de leefregels voor reflux op te volgen: minstens een half uur rechtop na de voeding, alles waar hij op ligt sterk verhogen (bed, park, verzorgingskussen, wandelwagen), goed laten boeren. De draagdoek is ook een fantastische hulp!

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Lactatiekundige bellen voor advies, zij kan eventueel bv probleempjes signaleren en oplossingen bedenken!

En ik zou het ook bij de bv topic plaatsen.
    Is er geen sprake van spruw (witte plekjes in de mond), of misschien iets anders medisch? Ben je bij de huisarts geweest voor een check?

Sterkte

4. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Dank je voor je reactie! :)

Ik denk alleen niet dat het dat is...had daar ook aan gedacht...we houden hem na het drinken omhoog maar dat ziet hij helemaal niet zitten. Ook laat ik hem regelmatig een boertje doen tussendoor, spugen doet hij nauwelijks, en liggen vind hij ook prima. Als hij in de box ligt of op het verschoonkussen of ik bed schijnt hij nergens last van te hebben...

5. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Dat is wel een idee ja...ben nog niet bij de ha geweest.

Spruw is het ook niet denk ik want als hij drinkt drinkt hij netjes zonder worsteling...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het klinkt toch wel als regeldagen...of misschien juist veel melk? Schiet je melk misschien erg hard toe? Lek je veel tussendoor?

Bel even met iemand van VBN of LLL (gratis) die kunnen aan de telefoon de loop van een voeding met je doornemen en met meer gerichte vragen kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Je kunt ook even op borstvoeding.com kijken en de artikelen over 'veel melk' lezen om te kijken of je iets herkent.

7. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Bedankt voor je reactie! Ik ga kijken.

8. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Ooh en 's nachts lek ik, als ik dan naar zijn kamer loop als hij wakker wordt voor een voeding druppel ik...dan gaat hij ook weer braaf slapen...maar overdag niet...

Deel Deze Pagina