Mijn dochter is 8 maanden oud. De laatste tijd wil ze steeds minder melk drinken. Ze weegt bijna 9 kilo. Behalve een moeizame stoelgang en eczeem is ze gezond. Ze krijgt nutrilon omneo nr 2 en 2x 6ml lactulose. Ons schema was als volgt: 7.00: pap van een bordje 10.00: fruit + water 12.00: 1 boterham met beleg + 120/4 15.00: "snack" + water (soepstengel, fruit, babyliga o.i.d.) 17.00: 200gr warme hap 19.00: 180/6 Nu bied ik 's ochtends eerst een fles aan. Met geluk drinkt ze 2 slokken en dan weigert ze. Dan maak ik er pap van. Na een hap of 5 houdt ze dat ook voor gezien. Omdat ik wel vindt dat ze iets moet eten krijgt ze dan een boterham. Daar eet ze dan ook weer een paar hapjes van. Fruit gaat er prima in net als water. Als ik op dit moment melk aanbied weigert ze dat. 'S middags eet ze de boterham helemaal op. Het flesje weigert ze. Als ze in de wieg ligt en ik bied dan het flesje aan drinkt ze het een enkele keer wel op. De snack 's middags eet ze prima. Laatste dagen geef ik vaak een yogolino. Dat is ook weer 100ml "melk". Warme hap eet ze ook prima. De laatste fles van 19.00 uur drinkt ze bijna altijd helemaal op. Ze krijgt zo gedurende de dag te weinig melk binnen. Zo tussen de 300 en 400 ml. Verder heb ik nog geprobeerd om de melk uit een rietjesbeker of open beker te geven. Zodra ze door heeft dat het melk is stopt ze. Vandaag voor het eerst 2 schepjes melkpoeder door haar fruithap gedaan. Dit at ze wel op. Maar met die 2 schepjes ben ik er nog niet. Heb je nog tips voor mij hoe ik haar meer melk kan laten drinken? Ik denk / hoop dat het een fase is maar Ik maak me best zorgen dat ze zo weinig melk binnen krijgt.
Dag Koekie1, Wat vervelend dat je dochter nu even niet goed drinkt. Dit is een veelvoorkomende en normale fase, omdat de flesvoeding minder interessant wordt naast de vaste voeding. Maak je niet te veel zorgen, dat is niet nodig. Let erop dat je kindje andere dingen drinkt en goed plast. Je kunt het de melk interessanter maken door het vaker als pap aan te bieden of op koude temperatuur. Uit een een ander soort beker geven kan ook helpen, Dwing in ieder geval niets af. Veel succes! Groetjes, Judith Nutricia Kindervoeding Service