Mijn dochter al lang koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ziet het eruit als 'normaal' gapen?
    Eet ze en drinkt ze wel verder? Of dat ook slecht?
    Ontstekingswaarden kunnen na 4 dagen toch prima opnieuw geprikt worden? Kan na 12 uur al verschil maken (weet ik uit ervaring)

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ontstekings waarden waren 0 en wittebloedcellen te laag dus geen weerstand. Deze waarde kunnen ze pas over twee weken weer prikken zeggen ze.

Ze drinkt wel maar niet zoveel als anders, eten ook maar weinig.

3. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Sterkte ermee zeg! Lijkt me echt naar. Hopelijk gaat het snel over zeg!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Sterkte...kan me zo voorstellen dat je je flink zorgen maakt.

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier had mijn dochter ook een hele maand aan en af hoge koorts (39 graden). Ze hebben haar toen een anti biotika kuur gekregen en een soort asthma ding tegen het hoesten. Was na de anti biotika ook zo over..

Zijn toen zelf niet eerder gegaan want ze had eerst waterpokken twee weken.. toen bleef het maar aanhouden...

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou ik ben weer bij de spoed geweest. We zijn net terug moesten er om 15.00 zijn. Ze hebben weer urine gecheckt en nu bleek toch dat die niet geheel schoon was. Ze heeft nu een breed antibiotica gekregen voor 10 dagen. Ik hoop zo dat ze nu gaat opknappen!

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Dit klopt niet. Mijn jongste zoontje heeft ook in het ziekenhuis gelegen met tegen de 41 Gr. Koorts. Ze konden niks horen aan z'n longen maar zeiden we moeten foto's maken om dit echt zeker te weten je kan t niet altijd horen.

Gelukkig waren de foto's goed.

Ze wAreb Bang dat hij Kawasaki had, gelukkig niet t geval.

Hij heeft n kleine week in het ziekenhuis gelegen.

Vorige week weer bijna 41 Gr. Koorts en z'n 5e!!!!!kuur in 2 maánden gehad.

Nu Willen ze ms z'n neusamandelen knippen plus buisjes want de koorts begint telkens door dubbele oorontstekingen , die gaan weg door AB maar de koorts dus niet.

8. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Wil je niet "bang" maken maar wij hebben dit ook gehad met ons meisje. Alleen nog langer koorts en voornamelijk s'avonds.
    Pfeiffer kon het zijn of Lyme maar voor de zekerheid naar de kinderreumatologe gestuurd, volgens onze ka was het maar 1 consult want het zou wel een virus zijn :( (jaja 10 weken lang).

Einde van het verhaal is dat er bij ons meisje jeugdreuma is geconstateerd.
    Hebben ze ook op de nierfunctie en milt geprikt?
    Mijn dochter had wel hoge ontstekingwaardes in het bloed maar dat is geen echte richtlijn voor reuma blijkbaar.

Verder merk ik ook weinig aan mijn dochter, nu ze aan de medicatie is gaat het al een stuk beter.

Dit even voor jou om in de gaten te houden. Hier hadden ze het echt niet verwacht en het blijkt dus toch zo te zijn.

Succes ermee!

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Bedankt iedereen voor de reacties! Het klinkt raar maar ik ben toch opgelucht dat ze in elk geval 'iets' gevonden hebben.

Twoboys en Miesee bedankt ook voor jullie ervaring. Ik word donderdag gebeld door de arts om te bespreken hoe het nu gaat en of de kuur goed aanslaat. Ook staat 3 april weer een afspraak om opnieuw bloed te prikken om te zien of haar waardes verbeterd zijn, zo niet dan komt er sowieso een vervolg onderzoek.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Anti biotica helpt alleen bij een bacteriele infectie en ook alleen bacteriele infecties zijn in het bloed te zien als je alleen daar op prikken.

Als ze een virus heeft helpt anti biotica inderdaad niet en kan het zijn dat het niet in het bloed te zien is.

O er was al wat gevonden zie ik net!

11. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn dochter werd élke dag geprikt voor ontsekingswaarden en bloedlichaampjes. Gel*l dat dat pas over twee weken weer kan. Ze lag op de ic in bet UMCG en werd beademd en mede daardoor heeft ze drie longontstekingen gehad. Omdat ze geopereerd moest worden hebben ze elke dag de waarden geprikt. (ot, het is helemaal goedgekomen met mn dochter)

Goed dat je op je strepen hebt gestaan! Moeders hebben altijd gelijk.

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Stom inderdaad want dat had ik ook moeten weten want mijn oudste heeft 8 weken op de intensivecare gelegen.. en inderdaad daar werd ze zovaak geprikt op van alles.

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hoop dat je meisje nu gauw opknapt
    en anders...gewoon weer terug gaan !

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik hoop het ook, ga der zo even wakker maken om haar de antiobiotica te geven zodat ze in elk geval 2x gehad heeft vandaag en even tempen..

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik hoop dat je dochter nu heel snel weer opknapt, ik kan me zo voorstellen dat je je ongerust maakt. "Fijn" dat ze wat hebben gevonden, dan ben je weer een stapje verder. Veel sterkte in ieder geval.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.598
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hebben ze de urine ook op kweek gezet?
    Het kan best zijn dat ze een bacteriele urineweginfectie heeft met een lastige bacterie.
    Welke kuur heeft ze hiervoor gehad en wat krijgt ze nu?
    Het doet me ook een beetje denken aan een auto-immuunziekte.
    Ik hoop dat je meisje snel zal opknappen want het is allemaal niet gering pfff

Sterkte!!

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ze heeft aucmentin ofzo gekregen dit keer, vorige kuur was ammoxiciline. Deze heeft ze nog nooit eerder gehad. Ja urine is ook op kweek gezet maar omdat de uitslag te lang op zich zou laten wachten zijn ze vast gestart.
    Auto-immuun ziektes is ze al eens op getest. Vorig jaar omdat ze toen steeds terugkerende koorts had maar toen had ze wel ook een week koortsvrij er tussen zitten.

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Denk ook aan de ziekte van lyme. Een volwassene had ook ruim een mnd koorts. Maar de arts kon ook niets vinden, totdat ze zelf
    Kwam met de vraag test me op Lyme.

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    We zijn nu één nacht verder en de kuur lijkt heel goed aan te slaan. Ze was vanmorgen koortsvrij!! En heel belangrijk.. ze heeft weer babbels voor 10!! Ik hoop dat ze dit lekker zo door zet.

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63

Deel Deze Pagina