Het onderwerp zegt het al: Wanneer ging jou kindje van 2 naar 1 slaapje?? Ik vraag dit, omdat ik denk dat mijn zoon hier binnen zeer korte tijd aan toe zal zijn en dit mij erg vroeg leek....
Zoals met bijna alles, verschilt dit per keer. Mijn zoontje is 14 maanden en sindskort slaapt hij weleens 1 x, maar vaak nog 2 keer. Ik geloof dat het gemiddeld vlak na 1 jaar is. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je kindje er nu al aan toe is.
Dit verschilt per kind, sommige kinderen zijn er voor hun 1e jaar al aan toe, maar mijn zoon is 15 maand en doet nu de ene dag 1 slaapje en de andere dag 2 slaapjes. zit er echt tussen in en geeft duidelijk aan wat hij wil. Ik merk aan mijn zoon dat hij altijd duidelijk aan geeft hoeveel slaap hij overdag nodig heeft, ik hoop jou kindje ook. Luister vooral naar je kindje zolang hij 2 slaapjes nodig heeft geef hem dan 2 slaapjes, het verschilt per kind.
Mijn dochter is 14 maanden en vandaag hebben wij dit voor het eerst gedaan. Ik heb haar vanmiddag om 12.00 uur in bed gedaan en ze sliep tot 14.00 uur. Ze was heeeeeel erg moe zojuist, dus ben benieuwd of ze er al aan toe is. Ze was wel heel vrolijk verder, maar aan haar oogjes te zien was ze echt moe. We proberen het gewoon een weekje en als het niet werkt gaan we gewoon weer naar 2 slaapjes. Maar mama vind het stiekem wel ideaal 1 slaapje....zo kunnen we weer wat meer. 9 maanden is misschien wel vroeg, maar als hij er aan toe is prima toch. Ik hoor van meer mensen hoor, die al voor 1 jaar 1x sliepen.
marinte slaapt hier van half tien tot elf en s'middags van 13;00 tot 15:00 of 15:30 en dan om zeven uur weer naar bed. eerst deed ze om 5 uur ook nog een klein slaapje maar sinds een paar dagen niet meer
Hier wisselt het per dag, het ligt er maar net aan hoe laat ze moe wordt. Soms is dit al om 10uur en slaapt ze tot een uur of 12, en dan gaat ze 'smiddags nog een keer naar bed. Maar soms gaat ze pas rond een uur of 11 naar bed en dan slaapt ze tot een uur of 14. Dan slaapt ze smiddags niet meer, maar eigenlijk red ze dat toch nog niet goed. Dan wordt ze rond 17:30 jengelig en gaat ze dus ook eerder naar bed. Maar ik denk wel dat het niet lang meer gaat duren tot ze echt maar 1 keer gaat slapen en het wel goed red. We zien het wel, ik ga haar niet langer wakker houden dan nodig is iig.
Hier al een paar weken maar 1 slaapje. Maar ik geloof dat hier de KMA wel wat roet in het eten gooit... Zal blij zijn als ze nog een tijdje weer teruggaat naar twee slaapjes, want ze is we hardstikke moe en jengelig steeds
Hier sinds een week. Ze wordt smorgens wakker om half 7 en gaat dan nog even terug (dat tel ik eigenlijk niet eens mee) soms slaapt ze nog even en soms niet. Maar daarna is ze de hele ochtend moe zo lijkt het wel en dan gaat ze uiteindelijk rond half 10 / 10 uur al weer naar bed. Dan slaapt ze tot 12.00 uur.... en dat was het. Dan komt ze de middag prima door en om half 7 , 7 uur ligt ze er weer in. Fae heeft altijd hazeslaapjes geslapen, maar nu heeft ze ineens dit ritme. Ik vind het heerlijk zo , dan kan ik ook lekker rustig op starten smorgens en smiddags gaan we lekker weg.
Esmee doet het al sinds ze een maand of 8 is , ze slaapt sinds dien nog maar 1 x overdag .. tegen 12 tot 2 , varieert tussen 1.5 uur tot 2.5 uur wat ze dan slaapt.. ze slaapt dan wel de klok rond snachts , 7 tot 7 .
Wendy is ook al n tijdje aan het hannesen (ze wordt volgende week 1) met dr 2e slaapje. Eene keer gaat t voor n uurtje goed. Andere keer gaat ze mooi slapen en is na n 15 minuutjes al weer klaar. Ik denk dat ik dr bedtijd wat vroeger ga zetten en dan eens kijk hoe het zit. Want de eene keer gaat t met die 15 minuten wel goed en de volgende keer is ze erg boos en jengelig met t eten en gaan er nog geen 3 hapjes meer in. Simpel weg omdat ze te moe is.
Hier met bijna 14 maanden gewoon nog 2 slaapjes. Merk wel dat het middagslaapje soms korter is. Heb nog niet geprobeerd om de ochtend over te slaan, leg hem gewoon om 10 uur op bed ( is dan ook echt moe) en slaapt gewoon tot een uur of 12. Nu vanaf 13:30 ook in dromenland, wel even wakker door de fikse hoestbui van verkoudheid, maar toch weer zo stil als wat.
Mijn zoontje word vrijdag 1 jaar en slaapt ook nog 2 x.. Die red echt de ochtend nog niet tot langer dan half 11. Wel eens geprobeerd omdat dit beter uitkwam vanwege een belangrijke verjaardag maar geen succes. Denk dat je t vanzelf merkt aan je kindje als ze opeens tot 12 uur kan opblijven..
Hoe lang slapen jullie kindjes dan? Luca is bijna 9 maanden en hij slaapt ook nog twee keer op een dag maar soms vind ik de lengte dan wel weinig. Gisteren bijvoorbeeld sliep hij 's ochtends van 09.00 uur tot 10.00 (hij was om 07.15 uur wakker en heeft toen een fles gehad en lekker gespeeld tot 09.00 uur) en 's middags van 13.00 uur tot en met 14.30 uur. Ik vind dat wel een beetje weinig maar hij is dan echt wakker en maakt blije geluidjes en brabbelt. Als hij moe wordt dan gaat hij weer naar bed. 's avonds gaat hij om 19.00 uur naar bed voor de nacht. Soms slaapt hij maar 2,5 uur op 1 dag, is dat niet veel te weinig? Veel liefs Nataly
Nee Nataly dat valt wel mee... mijn zoontje red dat vaak niet eens & slaapt snachts hooguit 9 á 10 uur...
Mijn dochter is altijd al een slaapkoppie geweest, ze slaapt nu nog regelmatig 2 keer... als ze bijv. om 07:30 uur al wakker is dan gaat ze van 10:00 tot 11:30 & van 15:00 tot 16:30 slapen... wanneer ze 's morgens tot 09:00 slaapt (wat meestal het geval is) dan houdt ze het wel vol tot 12:30 uur en slaapt ze tot 15:00/15:30 uur. Tussen 19:00 en 19:30 uur gaat ze er in voor de nacht... Maar ik ken ook kindjes van 1,5 jr die helemaal niet meer slapen overdag, dus het verschilt echt enorm per kindje...
Was toen ze precies 1 jaar werd... Ze begon te klooien met haar ochtendslaapje, was niet moe genoeg, huilen in bed enz... Toen heb ik een keer geprobeerd haar op te laten tot 12u, dit ging gelijk goed. (ze slaapt 's morgens wel tot een uur of 9) En nu kan ze steeds langer wakker blijven, ze slaapt ongeveer van 14u tot 16u-16u30. (en dan wakker tot 21u ongeveer)
Toen Eva 9/10 maanden was ging ze over naar 1 slaapje. In het begin ging ze dan vaak rond 11:30 naar bed en sliep dan zo'n 2 a 3 uurtjes. Nu gaat ze al een hele tijd om 13:30-14:00 naar bed (het wordt nu vaker 14:00 omdat ze zo treuzelt ) en slaapt dan 2 a 3 uur. 's Avonds gaat ze dan gewoon weer om 19:30 naar bed en slaapt dan het klokje rond of iets meer.
Wij gaan een dezer dagen ook over op 1 slaapje, denk ik. Nu wisselt Ise het een beetje af: zaterdag en zondag beiden maar 1 slaapje, maar vandaag weer 2. We zien wel hoe het gaat en hoe lang het duurt voor ze echt over is. Ze slaapt helaas niet extra lang als ze maar 1 slaapje doet. Na 5 kwartier wordt ze telkens wakker... LovelyDK, waarom denk je dat je zoontje hier binnenkort aan toe is? Als hij het echt zelf aangeeft, dan zal hij er toch niet te jong voor zijn?