Hallo iedereen, Ik zoek naar ervaringen met happy wheezers. 6 weken geleden is mijn dochter af en toe gaan hoesten 's nachts. Ze heeft last van slijm en ik heb het idee dat ze zich daarin verslikt, in haar slaap. Hierdoor hoest ze vaak. Overdag heeft ze het ook wel tijdens haar slaapjes. Als ze beneden is, dan valt het mee en is ze een tevreden baby. Tijdens het slapen is het vervelend. Ze wordt overdag vaak wakker van het hoesten en het verslikken (slijm). 'S nachts is dit ook het geval terwijl ze voorheen altijd de nacht helemaal doorsliep. 6 weken geleden dacht ik nog dat ze verkouden was. Ik ben met haar bij de dokter geweest. Die heeft haar helemaal onderzocht, maar niets kunnen vinden. Haar longetjes waren schoon. De dokter zei dat ze een happy wheezer is en dat ze er weinig last van heeft. Helaas is het na 6 weken alleen maar erger geworden. Ze wordt vaak paniekerig wakker van het hoesten of verslikken en wil dan niet meer gaan slapen. Ze heeft er last van en is er dus niet zo happy eronder . Ik ben gisteren weer naar de dokter geweest maar er kwam precies hetzelfde uit. Ik vroeg of er misschien iets aan te doen is, zoals medicijnen of dergelijke. Helaas schrijven ze deze niet meer voor i.v.m. meer kans op wiegendood. Alleen een neusspray kunnen we gebruiken. Ik ben benieuwd of er meer ervaringen en tips zijn voor "happy wheezers"?
Hi! Wat een naar verhaal! Zo happy klinkt het idd niet! Hier ook een happy weezer jongetje, maar die is er wel echt happy onder.. Hij heeft periodes waarin hij heel gierend/piepend ademhaalt en benauwd is, maar lijkt er niet onder te lijden. Het rare is dat wij wel een puf mochten als we wilden (hebben hier vooralsnog geen gebruik van gemaakt) tegen benauwdheid. Gewoon terug (blijven) gaan naar dokter..dit klinkt gewoon niet happy en dat zeggen ze bij happy weezers; "deze kinderen zijn benauwd, maar hebben er zelf geen hinder van".. Nog 1 tip, maar heb je misschien al lang gedaan: bedje met blokken omhoog. En idd: de neus vrij houden, dus neusspray, uitje.. Succes en sterkte!
Hoi. Ons zoontje werd ook bestempeld met happy wheezer. Nou ik kan je zeggen dat wij hem ook absoluut niet happy vonden. Hij heeft vanaf ongeveer 3 maanden oud alleen maar gehoest en geroggeld. Hij hoest slijm en je voelde hem gewoon Roggelen als je je hand op zijn borst had. Snachts was het nog erger.we zijn ook verschillende keren naar de huisarts geweest maar die stempelde het ook steeds af met happy wheezer. Toevallig was hij op die momenten ook redelijk vrolijk. Ze zijn wel ik hoor hem duidelijk roggelen en er zit wat vocht op zijn longen maar hij is er happy mee. Nou ik kon die arts wel wat doen. Vooral omdat ik zelf een vorm van astma heb en dus weet hoe het voelt. We zijn 1 keer met hem naar de weekend arts geweest met hetzelfde geval veel hoesten, roggelen en nu ook 39 koorts erbij. Gelukkig nam die arts ons wel serieus en kregen we een antibiotica kuurtje voor hem en daarna puffers die we dan konden gebruiken voor zijn slaapjes. Het ging daarna een stuk beter. Hij hoest nog steeds maar slaapt er beter onder. Beetje lang verhaal maar ik wil maar zeggen vertrouw op jezelf het is jullie kind en jullie beslissen.
Dankjewel voor jullie reactie. Ik vind het zo moeilijk. De ene keer denk ik, het gaat wel en ze heeft er niet zoveel last van. Maar de andere keer is mijn gevoel anders en denk ik dat ze er veel last van heeft. Feit is dat ze er niet zo lekker door slaapt. Logisch met al dat slijm en hoesten. Ze snurkt er zelfs van. Toen ik deze week bij de huisarts wegging was ik er wel ok onder. Omdat hij uit had gelegd dat hij geen medicatie meer voorschrijft i.v.m. meer kans op wiegendood. Hij zei dat andere medicatie pas vanaf 2 jaar is toegestaan. Haar longetjes zijn helemaal schoon, ze is niet ziek en heeft geen koorts. Maar dan kom ik weer thuis en ga ik googlen, en dan zie ik dat er wel degelijk medicatie wordt voorgeschreven, dan begin ik weer te twijfelen. Ik heb zelfs als klein kind, hele erge astma gehad en mijn man bronchitus maar dan moet het ook in je longen zitten toch? En dat is bij haar niet. Ik weet dat ze astma pas bestempelen nadat kindjes 2 jaar zijn. Dus al met al weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik heb al een ui op haar kamer staan. Neusspray gaan we vandaag halen, alhoewel ik het idee heb dat het niet in haar neus zit (neusgaatjes gewoon open) maar in haar keel. Zou hoestsiroop kunnen? Bedankt voor de tips!
Ook ik ben een moeder van een happy wheezer. Maar helaas is onze happy wheezer ook gewoon vaak verkouden en heeft al enkele keren een luchtweginfectie en oorontsteking gehad. Als hij het erg benauwd heeft, hebben we een Salbutamol-puffer (luchtwegverwijder). Maar helaas heeft hij ook al een aantal keer antibiotica gehad. Dat heeft gelukkig wel geholpen, want ik merkte aan ons zoontje wel écht verschil tussen "alleen maar" benauwd omdat hij happy wheezer is, en een infectie/zware verkoudheid. Maar ga inderdaad op je gevoel af. Ik ben nog nooit zo vaak bij de huisarts en de huisartsenpost geweest. Al was het alleen maar om nog een keer naar de longen te laten luisteren of er écht niks aan de hand is en je zelf weer een beetje gerustgesteld bent.
Onze jongste zou in eerste instantie ook een happy wheezer zijn maar niets is minder waar. Toen ze jonger was droeg ik haar heel veel in de draagzak en omdat ze rechtop had gezeten klonken haar longen meestal schoon. 's nachts had ze juist heel veel last omdat haar longen vol liepen. Na veel gesukkel en longontstekingen verder blijkt nu dat ze astma heeft. Wat ik wil zeggen is volg je moedergevoel en blijf naar de dokter totdat je het idee hebt dat ze happy is.
Wat vervelend dat jullie kindjes er zo ziek onder zijn. Hadden ze dan ook koorts? Want dat zei de dokter ook, als het in de longetjes zit dan zijn ze echt ziek en hebben ze koorts. Ik ga zeker mijn moedergevoel volgen. Ik heb vandaag neusspray en hoestdrank van vsm (homeopatisch) gehaald. Ik kijk het even aan of het stabiel blijft of minder wordt. Als het erger wordt en ik zie dat ze er echt ziek van is dan ga ik gewoon terug naar een andere dokter.