Mijn zoontje is 6 en een halve maand oud en krijgt 3 flessen 180+6 en 1 fles 150+5 Hij krijgt ook fruit en groente, maar groente eet hij geen heel potje van. Nu laat hij ook regelmatig wat melk staan. Soms laat hij zelfs de laatste fles staan. Hij zit wel boven de 500 cc melk (soms niet heel veel), maar drinkt verder niks. Hij wil ook geen water, dik sap of thee. Krijgt hij voldoende vocht en zo niet hoe moet ik er voor zorgen dat hij meer krijgt?
Ik denk (maar ben geen dokter) dat hij genoeg vocht binnen krijgt. Misschien eens proberen om water/diksap uit een beker of met een lepeltje te geven? Als je je zorgen maakt zou ik sowieso even langs het CB gaan of de huisarts.
Ik heb het gisteren aan het CB gevraagd en ze zei dat het genoeg was, maar dat het niet over hield. Drinken uit een beker wil hij niet. Lepeltje kan ik nog proberen.
Hoiii Hier hetzelfde. Mijn zoontje is ook 6,5 maand. Mijn zoontje krijgt 3 flessen 180cc en de laatste 240cc en fruit en groentehapje. Sinds 2 weken eet wij ineens slechter. Groentehapje wil hij niet meer en hij laat ook bij iedere fles wat staan. bij de eerste fles bijvoorbeeld maar 20c maar bij zijn laatste 2 flessen soms zelfs 80cc. kan dit geen kwaad. Ben zo bang dat ie te weinig voeding binnenkrijgt. Hij slaapt ook nog steeds niet door, werd gemiddeld 3 keer per nacht wakker maar nu hij zijn laatste fles niet meer leegdrinkt is het gemiddeld 6 keer per nacht. Hij heeft wel sinds 2 weken zijn eerste tandje. Komt er een 2e aan? of is het een fase? Wie herkent dit? Wat kan ik doen? Groetjes, Wendy
500cc is het minimum dus hij krijgt genoeg. Mijn zoontje is altijd wel een goede eter geweest en het drinken gaat juist de laatste weken wat minder, dit gaat een beetje in fases. En heeft denk ik te maken met afleiding, tandjes etc. Zolang hij goed genoeg groeit en boven de 500cc zit dan hoef je je geen zorgen te maken hoor! Komt wel weer!