Mijn dochter drinkt zo weinig...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Atlantis, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter drinkt eigenlijk nooit haar fles leeg. Inclusief een nachtvoeding komt ze op gemiddeld 700 cc. Daarom wil ik de nachtvoeding eigenlijk ook nog niet weglaten, want overdag moet ik echt heel veel moeite doen om haar zoveel mogelijk te laten drinken. Ze woog dinsdag 5240 gram. Dus op zich groeit ze wel, maar krijgt ze niet genoeg melk binnen volgens mij. 's Nachts heeft ze ook altijd heel erge honger en dan drinkt ze wel veel.

Ze heeft al een tijd spruw. Ik had een middeltje, maar dat hielp niet dus ben ik daarmee gestopt. Ik dacht niet dat ze pijn had. Inmiddels is de spruw veel minder geworden, maar zit er nog wel een klein beetje. Kan het zijn dat ze daar toch last van heeft? Ze drinkt van elke fles de eerste 80 cc altijd heel gulzig, daarna trekt ze een heel vies gezicht en drukt de fles met haar tong weg (ook nadat ze geboerd heeft).

Ik heb Avent en Difrax-spenen geprobeerd, warme en lauwe melk, voeding in twee etappes etc., maar niets lijkt te helpen. Zou graag willen dat ze gewoon lekker haar flesjes leegdrinkt! Nu hou ik nog elke dag bij hoeveel ze drinkt en wanneer (ik hou een schema aan waarbij ze om de 4 uur een fles krijgt: 7.00 u, 11.00 u, 15.00 u, 19.00 u, 23.00 uur en 's nachts dus nog een keer).

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Ik zou toch eerst proberen om de spruw tegen te gaan. Ondanks dat je misschien niets merkt kunnen ze er wel degelijk last van hebben. Het kan echt problemen met drinken geven. Zolang ze goed groeit is er geen probleem, maar zo is het voor niemand leuk.

Succes

Ilja

Deel Deze Pagina